• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

مشاهده فیلم‌ «یتیم خانه ایران» را به دل‌بستگان انگلیس توصیه می‌‌کنم

  • کد خبر : 4259
  • 25 آبان 1395 - 8:50
مشاهده فیلم‌ «یتیم خانه ایران» را به دل‌بستگان انگلیس توصیه می‌‌کنم

  پنجه شاهین، دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اکران های دانشجویی و استقبال کم نظیر دانشجویان از فیلم یتیم خانه ایران گفت: بزرگان و اهل فضل و دانش همواره جوانان را به مطالعه تاریخ و درس و عبرت گرفتن از آن سفارش ویژه کرده اند. […]

 

پنجه شاهین، دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اکران های دانشجویی و استقبال کم نظیر دانشجویان از فیلم یتیم خانه ایران گفت: بزرگان و اهل فضل و دانش همواره جوانان را به مطالعه تاریخ و درس و عبرت گرفتن از آن سفارش ویژه کرده اند. حضرت علی (ع) در وصیتی به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «پسرم! احوال امم و ملل و تاریخ ها را به دقت مطالعه کن و از آنها درس بیاموز» همچنین رهبر حکیم انقلاب که خود در زمینه های تاریخ اسلام، ایران و جهان مطالعات گسترده و عمیقی دارند نیز، بارها نارضایتی خود را از عدم توجه کافی نسبت به تاریخ و علی الخصوص تاریخ معاصر ایران اعلام کرده و همه جوانان و نسل امروز را به تدبر در تاریخ دعوت کرده است.

 

وی تصریح کرد: امروزه گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و انواع و اقسام وسایل ارتباطی و …  باعث شده جوانان‌مان تا حد بسیار زیادی از مطالعه و نشستن پای کتاب دور بمانند؛ در این شرایط می بایست محتوای کتاب را با خوش سلیقگی در قالب های مختلف صوتی و تصویری که دارای جذابیت خاص خود است، ارائه داد و نسل امروز را پای آن نشاند.

 

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: یتیم خانه ایران کاری که ابولقاسم طالبی است ضرورتش را به خوبی درک کرده و در جهاد رسانه ای پا به میدان نهاده است. یتیم خانه ایران حاصل این جهاد رسانه ای کارگردان توانمند کشورمان است که بار دیگر توانمندی هایش را هم در امور فنی فیلم و هم در محتوا به رخ کشانده است.

 

پنجه شاهین ادامه داد: فیلم اخیر این کارگردان فارغ از تمام نقد ها و ایراداتی که ممکن است از لحاظ فنی به فیلم وارد باشد، که بهتر است بررسی آن برای اهلش بماند، بی شک به دلیل پرداختن به اتفاقی تاریخی و کمتر گفته شده شایسته تقدیر و تحصین است.

 

وی اعلام کرد: طالبی با ساخت این فیلم نگذاشت بایکوت یکی از بزرگترین نسل کشی های تاریخ را که؛ استعمار پیر نقش اول آن را بازی میکرد، به ۱۰۰ سال برسد. در حالی که استعمار پیر و دار و دسته اش با سرمایه های کلان دست به ساخت فیلم هایی زده اند که اتفاقا اسکار هم می گیرند و در حقیقت خود جزء دروغ و تحریف تاریخ چیزی نیست. یتیم خانه ایران طلسم سکوت در مقابل این جنایت بزرگ تاریخ را شکست.

 

 

وی تاکید کرد: سینمای طالبی؛ سینمایی صریح است که در آن حرف ها در لفافه زده نمی شود و این در فضای سینمایی کشور که مملو از کارگردانان و بازیگران مرعوب غرب و نان به نرخ روز خور است، غنیمتی گرانبهاست.

 

دبیر فرهنگی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در پایان خاطر نشان کرد: فارغ از تمامی جناح بندی ها و حزب بندی های سیاسی رایج کشور وقت گذاشتن و دیدن این فیلم برای همه جوانانی که سرنوشت کشور برایشان اهمیت دارد و به طور ویژه به کسانی که دل به انگلیس بسته و دم از وطن پرستی زده و به قول معروف درونشان از حس ناسیونالیستی مملو شده است، توصیه می شود؛ تا گوشه ای از تاریخ تلخ آن روزگاران و بلاهایی که انگلیسی ها بر سر ایران آورده اند را، ورق زده و عبرت گیرند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.