• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12
سجاد استیری_ نایب دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشجو پرس:

مشارکت ضعیف اساتید و دانشجویان در کرسی های آزاداندیشی/تاکنون با هیچ دانشجویی بعلت ابراز اعتقادات برخورد نشده است.

  • کد خبر : 8863
  • 26 بهمن 1396 - 16:45
مشارکت ضعیف اساتید و دانشجویان در کرسی های آزاداندیشی/تاکنون با هیچ دانشجویی بعلت ابراز اعتقادات برخورد نشده است.

سجاد استیری نایب دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشجو پرس با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند کرسی آزاد اندیشی را با نام انجمن اسلامی مستقل می شناسند ، اظهار داشت:انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مجالس فکری آزاد برای قشر دانشگاهی برمبنای […]

سجاد استیری نایب دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار دانشجو پرس با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند کرسی آزاد اندیشی را با نام انجمن اسلامی مستقل می شناسند ، اظهار داشت:انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مجالس فکری آزاد برای قشر دانشگاهی برمبنای تحقیق، مطالعه و تحلیل تحت نام کرسی آزاد اندیشی خود را موظف دانست تا پایه گذار و مجری امر ایشان در دانشگاه بیرجند باشد.

وی افزود: این حرکت در دانشگاه بیرجند به سبب حمایت خاص ریاست دانشگاه و مسئول محترم نهاد رهبری عمدتا با مشکلی روبرو نیست و این تشکل توانسته در میان بی توجهی دیگر تشکل ها، یک کرسی اساتید و یک کرسی دانشجویی در ترم گذشته و انشاالله دو کرسی دیگر در ترم جاری را برگزار و برنامه ریزی کند.

 

نایب دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند به رونق نداشتن کرسی ها در فضای دانشگاه اشاره کرد و گفت:علت عدم رونق آن در دانشگاه ما و البته تمام دانشگاه های کشور را می توان عدم مشارکت افراد (استاد و دانشجو) با طرز فکر های مختلف دانست.

 

استیری گفت: کرسی آزاد اندیشی به این معنا است که در محیطی بسیار متفاوت با مناظره، تمام طرز فکر ها حرف های خود را بزنند و این دانشجو است که در پایان با سبک سنگین کردن این اطلاعات به فکر فرو می رود و در نهایت بهترین را از نظر خودش انتخاب می کند.

اما شاید این طرز کار برای بعضی ها باب طبع نیست، بعضی هایی که یا دوست دارند متکلم وحده باشند یا دوست دارند با مناظره ای کردن فضا از بار علمی بحث_ که مورد تاکید کرسی های آزاد اندیشی است_  و پرسش و پاسخ ها کم کنند وبا لفاظی جو جلسه را به دست بگیرند و طرفدارانشان برایشان کف و سوت بزنند.

 

وی ادامه داد: دلیل دیگر آن است که متاسفانه گاها می بینیم که یک نوع فضای رعب و وحشت کاملا واهی از سوی عده ای که فضای آزاد اندیشی را به نفع خود نمی بینند در دانشگاه ایجاد می شود که اگر صحبت کنید چنین می کنند و چنان می کنند در حالی که به جرأت می توانم ادعا کنم با هیچ فردی در این دانشگاه به جرم ابراز اعتقادات و عقاید خود در این جلسات کوچک ترین برخورد و یا تذکری صورت نگرفته است و این گونه بزرپاشی های مسموم به دنبال ایجاد فضای تک صدایی در دانشگاه هستند و از مواجهه افکار و نقد اندیشه ها واهمه دارند.

 

نایب دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند راه حل بهبود وضعیت کرسی ها را حمایت بیشتر مسئولین دانشگاه ها، شرکت اساتید صاحب نظر برای تشویق دیگر دانشجویان و پیش بردن فضای مناظره ای به فضاهای پرسش و پاسخ و آزاد اندیشی دانست.

 

استیری یادآور شد: در شرایط امروزه دانشگاه ها و آزادی اندیشه ها در قشر دانشجو، تنها راه تغییر و برون رفت از رکود اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زیر ذره بین بردن مشکلات در فضایی نخبه محور و به نقد گذاشتن آن مشکل است، تا یک تحلیل محکم ویک راه حل صحیح برای اصلاح آن پیشنهاد شود تا دانشگاه به معنای واقعی کلمه مبدا تحولات کشور باشد. و این مهم با ساختار کرسی های آزاد اندیشی محقق می شود، نخبگان دانشجویی باید بهترین و صحیح ترین تحلیل را در اختیار عامه مردم بگذارند تا آنها هم از دولت ها طلب کنند.


 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.