• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مظاهری در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

مسیر استکبارستیزی راهی جز اقتصاد مقاومتی ندارد/ مبارزه با فساد حزبی و جناحی نیست

  • کد خبر : 4552
  • 16 آذر 1395 - 20:03
مسیر استکبارستیزی راهی جز اقتصاد مقاومتی ندارد/ مبارزه با فساد حزبی و جناحی نیست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که صبح امروز به مناسبت ۱۳ آبان در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: خوشحالیم که امروز در مکانی هستیم که سال‌ها پیش توسط دانشجویان انقلابی فتح شد و خوشحالیم که امروز کماکان […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که صبح امروز به مناسبت ۱۳ آبان در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: خوشحالیم که امروز در مکانی هستیم که سال‌ها پیش توسط دانشجویان انقلابی فتح شد و خوشحالیم که امروز کماکان دانشجویان انقلابی پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب مشغول تبیین جنایت‌های آمریکا هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش سیاسی آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد گفت: اینجا جا دارد بپرسیم که در آن زمان آمریکایی‌ها این کودتا را با چه بهانه‌ای انجام دادند،‌ آیا برای اجرای دموکراسی در ایران بود، آیا به‌خاطر مباحث هسته‌ای بود یا خطر بمب اتم و تحقق حقوق‌بشر؟ اینها بهانه‌هایی است که برای اقدامات خصمانه خود استفاده کردند و هنوز هم استفاده می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: برخی در کشور بدون توجه به این اتفاقات با بهانه‌های واهی قصد کرده‌اند مذاکراتی داشته باشند تا به قول خودشان خزانه خالی که می‌گفتند، پر کنند. این مذاکرات نشان داد مسیر اصلاح و مدیریت کشور ایران از طریق مذاکره با استکبار جهانی حل نخواهد شد.

مظاهری گفت: در روزهای آینده شعار مرگ بر آمریکا توسط دانشجویان و دانش‌آموزان در سراسر کشور طنین‌انداز خواهد شد و البته باید توجه آنها به مبارزه با زیاده‌خواهی‌های داخلی و خارجی هم باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مسیر استکبارستیزی راهی ندارد جز اقتصاد مقاومتی. مردم که هنوز مبارزه با استکبار را جزو اولویت‌های خود می‌دانند، باید حمایت کافی را از صنایع و تولیدات داخلی داشته باشند تا دست استکبار در مباحث اقتصادی هم از این کشور کوتاه شود.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با بحث فیش‌های نجومی هم گفت: باوجود شعارهایی که دولت در رابطه با برخورد با حقوق‌های نجومی داد، متأسفانه به گفته مسئولان قوه قضائیه برخوردی صورت نگرفته است و دولت خاطیان را به قوه قضائیه معرفی نکرده است.

مظاهری یادآور شد: ۳۷ سال از انقلاب گذشته و مشخص است که آمریکا هیچ‌زمانی به دنبال عاقبت‌بخیری مردم ایران نیست، امروز مردم دوباره مطمئن شدند آمریکا، آمریکای ۳۷ سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: بهتر است دستگاه دیپلماسی خوش‌بینی را کنار بگذارد و به جای لبخند و هدیه و تعارف، برخوردی قاطع در رابطه با برجام داشته باشد. امروز ماه‌ها از اجرای برجام گذشته و متأسفانه هیچ برخوردی از سوی دولت با طرف مقابل مشاهده نشده است، پس کی قرار است برخورد قاطعی از جمهوری اسلامی ایران در این رابطه ببینیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل اظهار داشت: به نظر می‌رسد امید برخی‌ها باید ناامید شود، این اتفاقات دیگر هیچ امیدی را برای خوش‌خیال‌ترین افراد هم باقی نمی‌گذارد.

مظاهری در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: دولت جمهوری اسلامی هنوز هیچ اقدامی را در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است. اقتصاد مقاومتی باید تحقق پیدا کند که استکبارستیزی هم در مسیر خودش ادامه داشته باشد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی باید بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی توجه کند و امیدواریم با توجه دولت به این مسئله شاهد اتفاقات خوبی در وضعیت معیشت مردم باشیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: اتحادیه دانشجویان مستقل در رابطه با مبارزه با حقوق‌های نجومی تلاش‌هایی داشته تا با مسئولان دولتی نشست‌هایی را برگزار کند، ولی تاکنون این مسئله انجام نشده است.

مظاهری ادامه داد: ای‌کاش دوستانی که به دنبال گرفتن آتو از طیف‌های سیاسی هستند درک کنند مبارزه با فساد، جناحی و حزبی نیست و عدم برخورد با فساد باعث از بین رفتن اعتماد عمومی مردم می‌شود.

وی در خاتمه گفت: کاش دولتمردان این مسئله را در اولویت قرار دهند که اگر اکنون سکوت کنند اعتماد مردم به نظام کم‌رنگ می‌شود و این اتفاق خوبی نیست.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.