• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

مسئولان برخوردهای نسنجیده و احساسی با کارگران را کنار بگذارند

  • کد خبر : 8667
  • 18 بهمن 1396 - 20:30
مسئولان برخوردهای نسنجیده و احساسی با کارگران را کنار بگذارند

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره اعتراض برخی از کارگران به مسائل صنفی، گفت: متأسفانه مجدداً در  نقاط مختلف کشور تجمعاتی توسط کارگران شکل گرفته و آنها نسبت به مشکلات صنفی خود اعتراضات به حقی دارند. در همین راستا شاهد اعتراض کارگران آذرآب، هپکو […]

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره اعتراض برخی از کارگران به مسائل صنفی، گفت: متأسفانه مجدداً در  نقاط مختلف کشور تجمعاتی توسط کارگران شکل گرفته و آنها نسبت به مشکلات صنفی خود اعتراضات به حقی دارند. در همین راستا شاهد اعتراض کارگران آذرآب، هپکو و کارخانه‌های دیگر در کشور هستیم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخوردهای نامناسب با کارگران، افزود: سوال اینجاست که چرا به جای رسیدگی به مشکلات کارگران و شنیدن صدای آنها برخوردهای سخت و نامناسبی با آنها می‌شود؟

این فعال دانشجویی ادامه داد: به دستور چه کسانی به کارگران مستضعف که به دنبال حق و حقوق خود و یک لقمه نان برای خانواده خود هستند اینگونه برخورد می‌شود؟ وزیری که به کارگران در اراک وعده داد که حق و حقوق آنها را پیگیری و پرداخت می‌کند کجاست و چرا به وعده‌هایش عمل نمی‌‌کند؟

تواناراد تاکید کرد: باید با مسئولان متخلفی که شرکت آذرآب، هپکو امثال آن را به این روز رسانده برخورد شود نه با کارگران بیچاره! و چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟ مسئولان باید پاسخ دهند که  چرا یکی پس از دیگری کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تعطیل و ورشکسته می‌شوند و چرا نمی‌توانند هزینه حداقلی کارگران خود را بدهند؟ باید به مردم بگویند که در صنعت و اقتصاد کشور چه اتفاقی رخ داده که وضعیت به اینجا رسیده است؟

وی تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده برای صنایع به یک طرف ولی این برخورد سختی که با کارگران می‌شود به چه دلیلی اتفاق می‌افتد؟ نهایت این برخوردها چه خواهد شد؟ آیا این برخوردها جز هزینه ساختن برای انقلاب و نظام چیز دیگری دارد؟

تواناراد گفت: چه کسانی به دنبال این هستند که دوباره اعتراضات صنفی، کارگری و مطالبات به حق مردم را به کف خیابان بکشند و دوباره آشوب ایجاد کنند؟ متأسفانه ماه‌هاست که هیچ قدمی برای رفع مشکلات کارگران برداشته نشده و مسئولان به جای اینکه به دنبال رفع مشکلات کارگران باشند دنبال وابستگی کشور به غرب و مسائلی مانند FATF هستند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن انتقاد از رسانه ملی برای در اختیار قرار دادن تریبون‌های طولانی و پی درپی به دولتمردان و نادیده گرفتن منتقدان افزود: رسانه ملی به جای اینکه صدای مردم را برساند و پیگیر مطالبات مردم باشد به تریبون دولت تبدیل شده است و صدای مسئولین اجرایی ناکارآمد و ضعیف را می‌رساند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت باید همان‌گونه که نسبت به آشوبگران سعه‌صدر نشان داد در مقابل کارگران هم سعه‌صدر نشان دهد. چرا دستور ضرب و شتم و برخورد جدی با کارگران صادر می‌شود؟ چنین برخوردی اصلاً پذیرفته نیست.

تواناراد تاکید کرد: اگر فکری برای رفع مشکلات کارگران نشود قطعاً جنبش دانشجویی به مسئله ورود و متخلفان را به مردم معرفی خواهد کرد. مردم باید بدانند چه کسانی باعث چنین وضعیتی شده‌اند و با تصمیمات نسنجیده خود و برخورد با کارگران چنین مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: این اتحادیه محکم در رابطه با حقوق کارگران ایستاده است و از تمام کارگرانی که به دنبال احقاق حقوق صنفی خود بوده و طرفدار انقلاب اسلامی هستند، حمایت می‌کند.

تواناراد اظهار داشت: ما از نزدیک کارگری را دیدیم که به دلیل اعتراض به مشکلاتش ضرب و شتم شده بود، همین فرد کسی بود که می‌خواست به عنوان مدافع حرم به منطقه برود ولی به دلیل اینکه مادر پیر و بدون سرپرستی داشت، نتوانست برود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امیدواریم مسئولان برخوردهای نسنجیده و احساسی خود با کارگران را کنار بگذارند و با رفع مشکلات آنها اجازه ندهند کارگران نزد خانواده‌های خود شرمنده شوند

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.