• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان خطاب به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان:

مسئله عقیم‌سازی افراد کارتن خواب، پاک کردن صورت مسئله است

  • کد خبر : 4960
  • 15 دی 1395 - 10:41
مسئله عقیم‌سازی افراد کارتن خواب، پاک کردن صورت مسئله است

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه‌‌ای به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: خانم مولاوردی، مسئله عقیم‌سازی افراد کارتن خواب، پاک کردن صورت مسئله بوده و مطمئنا عواملی همچون بیکاری، رکود، تورم، بی‌برنامگی و بی‌تدبیری دولت و مخصوصا مسئولین مربوط به امور زنان و خانواده، اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکلات در […]

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه‌‌ای به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: خانم مولاوردی، مسئله عقیم‌سازی افراد کارتن خواب، پاک کردن صورت مسئله بوده و مطمئنا عواملی همچون بیکاری، رکود، تورم، بی‌برنامگی و بی‌تدبیری دولت و مخصوصا مسئولین مربوط به امور زنان و خانواده، اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکلات در جامعه است.

 

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدَمَ وَ حَمَلناهُم فِی البَرِّ وَ البَحرِ وَ رَزَقناهُم مِنَ الطَّیِّباتِ وَ فَضَّلناهُم عَلی کثیرٍ مِمَّن خَلَقنا تَفضِیلاً»

سوره مبارکه اسراء، آیه ۷۰

سرکار خانم مولاوردی
معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
با سلام
کرامت و شخصیت انسان از جمله مواردی است که خداوند در قرآن کریم به آن توجه بسیار داشته و در آیات بسیاری به این موضوع پرداخته است. تکریم شخصیت انسان ها را نیز به وضوح می توان در سیره اولیای الهی به خصوص پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان (علیهم السلام) دید. همچنین جامعه ای مورد نظر اسلام و قرآن است که انسان ها علاوه بر حفظ کرامت خودشان، دیگران را نیز تکریم و تجلیل کنند و نباید در این بخش کوتاهی و غفلت صورت گیرد.
خانم مولاوردی، چندی پیش به رسانه ها گفتید: «باید به طور تخصصی و کارشناسی طرح عقیم کردن زنان کارتن خواب بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن خواب، عقیم شدن صورت بگیرد. قطعا این طرح به دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای نظام و کشور خواهد داشت و به لحاظ معنوی و اقتصادی و هزینه های اجتماعی نیازمند بررسی کارشناسی است.»
سوالی ذهن ما را به خود مشغول کرده و این است که بر چه اساس و تفکری موضوع عقیم کردن زنان کارتن خواب از جانب شما مطرح می شود؟
پس از انتشار تصاویر عده ای از هموطنانمان که به ناچار و از روی فقر و بیماری اعتیاد مجبور به گورخوابی بودند، قلب بسیاری از مردم به درد آمد و واکنش های بسیاری را در پی داشت. اما پیرو اظهار نظر مذکور شما، عده ای از روشنفکرنمایان و برخی از مسئولین با نظر شما هم صدا شدند و خواستار عقیم سازی ژن های ضعیف کارتن خواب ها و گورخواب ها بودند.
به یاد داریم زمانی را که بیماری ایدز در کشور فراگیر شده بود. بر اساس آمار و شواهد، اکثر مبتلایان به این بیماری از قشر سرمایه دار و متموّل کشور هستند و در تهران نیز اکثراً نواحی بالای شهر را شامل می شود. چه می شود که از طریق رسانه ها و مسئولین گفته می شود که با آن ها مهربان باشید و آن ها یک بیمار ساده هستند و از طریق تلویزیون برایشان سریال ساخته می شود؛ اما در برخورد با معتادین و کارتن خواب ها نسخه عقیم سازی برایشان پیچیده می شود و هزینه کردن برایشان بار مالی اضافه برای نظام و کشور تلقی می شود. این همان منطقی است که آسیب اجتماعی در بالاشهر را خوب و آسیب های اجتماعی در پایین شهر را فاجعه می داند.
این مسئله ما را به یاد اتفاقاتی که در دوره انقلاب صنعتی اروپا و آمریکا رخ داد، می اندازد. در آن زمان کشورهای قدرتمند برای جلوگیری از رشد جمعیت کشورهای مستعمره، آن ها را تشویق به عقیم سازی زنان می کردند تا رشد جمعیت، سهم آن ها را در چپاول منابع کشورهای مستعمره کم نکند و به مردم وعده سهم بیشتر در ازای جمعیت کمتر را می دادند. برای این که چرخ های توسعه را بچرخانند، حاضر بودند با این چرخ ها از روی مردم رد شوند و آن ها را له کنند تا به هدفشان برسند.
بی شک مسئله عقیم سازی زنان کارتن خواب نیز در جهت بهره بیشتر سرمایه داران کشور از اموال عمومی و حذف سهم افراد بی بضاعت از بیت المال است.
خانم مولاوردی، مسئله عقیم سازی افراد کارتن خواب، پاک کردن صورت مسئله بوده و مطمئنا عواملی همچون بیکاری، رکود، تورم، بی برنامگی و بی تدبیری دولت و مخصوصا مسئولین مربوط به امور زنان و خانواده، اصلی ترین دلیل بروز این مشکلات در جامعه است.
از شما می خواهیم تا با ارائه راهکارهای مناسب و متناسب با شرع دین اسلام، در مقابله با بروز این مشکلات در سطح جامعه اقدام کنید.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان بر خود می داند تا به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی مسلمان، با آگاهسازی مسئولین امر در جهت مقابله با تضییع حقوق مردم و بروز فاجعه در سطح جامعه، گامی موثر در جهت احقاق حقوق مردم، به خصوص فقرا برداشته شود.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.