• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

محاکمه مهدی هاشمی قدم اول برای برخورد با فسادهای بزرگ است/ قوه قضاییه شفاف سازی کند که خسارت های وارده چگونه بازپرداخت می‌شود؟

  • کد خبر : 110
  • 24 خرداد 1394 - 8:29
محاکمه مهدی هاشمی قدم اول برای برخورد با فسادهای بزرگ است/ قوه قضاییه شفاف سازی کند که خسارت های وارده چگونه بازپرداخت می‌شود؟

به گزارش خبرنگار «مستقل»، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بیانیه ای را درباره حکم مهدی هاشمی صادر کرد. در ابتدای این  بیانیه آمده است: خدارا شاکریم که پس از تلاش های مجدانه و جهادگونه جریان دانشجویی و استقامت قوه قضاییه بر معیار عدل و حقیقت؛ دیوار آقازده ها ترک خورد و مهدی هاشمی که […]

به گزارش خبرنگار «مستقل»، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بیانیه ای را درباره حکم مهدی هاشمی صادر کرد.

در ابتدای این  بیانیه آمده است: خدارا شاکریم که پس از تلاش های مجدانه و جهادگونه جریان دانشجویی و استقامت قوه قضاییه بر معیار عدل و حقیقت؛ دیوار آقازده ها ترک خورد و مهدی هاشمی که فسادهای اقتصادی او در پس پرده نام و نشان خانوادگی اش انجام می شد به پشت میله های زندان می رود تا همه بدانند در ایران همه در برابر چکش عدالت یکسانند و اگر مسئولین بخواهند دژ دیکتاتوری فساد فرو خواهد ریخت.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در ادامه آورده است:این اتحادیه دانشجویی ۶ سال است که مستمرا پیگیر مبارزه با این نماد فساد اقتصادی، سیاسی، امنیتی در کشور بوده است، فاسدی که تنها یک پرونده کرسنت او به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شده تا به امروز ایران مجبور باشد جریمه ۱۴ میلیارد دلاری را پرداخت کند. به فرودگاه امام خمینی (ره) رفتیم که بگوییم مسیر مستقیم مهدی هاشمی رفسنجانی خانه پدر نیست؛ بلکه دادگاه جمهوری اسلامی است، به نماز جمعه ها رفتیم تا بگوییم همانگونه که از بابت محاکمه رحیمی خوشحال هستیم و از قوه قضاییه تشکر می کنیم اما منتظر حکم مهدی هاشمی هستیم تا این سمبل فساد هم که دستش تا مفرق در بیت المال مسلمین بوده و ارتشاء و اختلاس هایش زبان زد خاص و عام است به سزای عملش برسد تا همه بفمهند هیچ حاشیه ی امنی برای هیچ کس در جمهوری اسلامی وجود ندارد و قوه قضاییه بداند که مردم بیش از آنکه از وقوع فساد ناراحت باشند از عدم برخورد با فساد اندوهگین اند و با این اقدام انقلابی این قوه، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی دو چندان شده است.

این بیانیه تصریح می کند: خوشحالیم که امروز همه شنیدیم که دیگر این حاشیه ی امن وجود ندارد و مهدی هاشمی به دلیل ارتشاء، اختلاس و جرایم امنیتی محکوم به ۲۵ سال زندان شده است؛ اگرچه از نگاه جریان دانشجویی این حکم نیز برای فاسدی در قامت مهدی هاشمی کم است اما متشکریم از قوه قضاییه که با همه فشارها، تهدیدها و تهمت ها مستحکم ایستاد و فاسد را محکوم کرد؛ تا برای دیگرانی هم که قصد افساد در ایران را دارند تذکر دهد چکش عدالت بر سر آنها نیز فرود خواهد آمد.

مهدی هاشمی بخاطر جرائمش زندانی می شود اما از قوه قضایه می خواهیم که برای مردم شفاف سازی کند که جرائم مهدی هاشمی چه بوده و چه خسارت هایی به بیت المال مسلمین وارد آمده است و این خسارت ها چگونه بازپرداخت خواهد شد؟

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور البته معتقد است محاکمه مهدی هاشمی قدم اول برای برخورد با فسادهای بزرگ است و از این پس باید منتظر باشیم تا هر روز سخنگوی قوه ی قضاییه خبر محاکمه فاسدین دیگر را از  رسانه ملی اعلام کند و از همه مهم تر مهار فساد سیستمی است که محصور کردن آن و جلوگیری از آن استقامتی مالک اشتر وار می طلبد.

این اتحادیه دانشجویی در پایین افزوده است: ما به عنوان بخشی از جریان دانشجویی کشور که عدالتخواهی جزء ویژگی های ذاتی مان است اعلام می کنیم که مبارزه با فسادمان متوقف به محکومیت مهدی هاشمی نبوده است و در برابر هر فسادی که مشاهده نماییم همچون پرونده مهدی هاشمی تمام قد خواهیم ایستاد و از قوه قضاییه هم می خواهیم همین گونه در برابر فساد راست قامت باشد که این هم سلامت جامعه را محفوظ می کند و هم اعنماد به نظام جمهوری اسلامی را بالا خواهد برد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.