• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
19
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار به مناسبت روز دانشجو؛

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

  • کد خبر : 14275
  • 16 آذر 1400 - 17:34
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار در بیانیه خود به مناسبت روز دانشجو مطرح کرد:۱۶ آذر روزی است که جوانان مسلمان ایرانی با سازش ناپذیری و استقامت بر محوریت عدالت، آتش خوف و نفرت را بر بدنه استکبار نشاندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار در بیانیه خود به مناسبت روز دانشجو بیان کرد:شکل گیری شان و شخصیت دانشجو از استکبار ستیزی و آرمان خواهی اوست.

متن بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدان»

محمدرضا سعیدی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:

۱۶ آذر، روز دانشجو، روزی که بیداردلان حق محور و از خود گذشته با خون سرخ خود علم استکبار ستیزی را به اهتزاز در آوردند. ۱۶ آذر روزی است که جوانان مسلمان ایرانی با سازش ناپذیری و استقامت بر محوریت عدالت، آتش خوف و نفرت را بر بدنه استکبار نشاندند. این روحیه فساد ستیزی جرقه مبارزات انقلابی علیه دیکتاتورهای شقاوت پیشه داخل و خارج بود؛ که امروزه این این سازش ناپذیری و کفر ستیزی مروج حقیقت نظام انقلاب اسلامی است. اندیشه مبارزه طلبی با فساد دانشجویان تبلور “فَلَا یَغْرُرْکَ تَقَلُّبُهُمْ فِی الْبِلَادِ” است که در ۱۶ آذر نمایان شد.
شکل گیری شان و شخصیت دانشجو از استکبار ستیزی و آرمان خواهی اوست. روزی دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) با مبارزات آرمان خواهانه نقش تعیین کننده در شکل گیری شناسنامه انقلاب رقم زدند که امروزه تشکل های دانشجویی با پیروی از مکتب نبوی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان های انقلاب را چشم انداز فردا کرده اند.
به نقل از امام خمینی(ره) که دانشگاه کارخانه انسان سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی تربیت انسان است که امروزه دانشجویان مسلمان ایرانی در تشکل های دانشجویی با استقلال عمل اسلامی و انقلابی به دنبال حق طلبی و جامه پوشیدن به آرمان های انقلاب در سطوح مختلف جامعه هستند. از آنجا که شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه معرفی می‌کند در سالیان متمادی این موذن ندای جهاد را به گوش جامعه رسانده و خود نیز جهاد دانشجویی را که یک مسیر الهی است در پیش گرفته. امروز جهاد دانشجویی یک مسیر الهی است و بر کسی پوشیده نیست که این جهاد، گرایش خاصی به اقدام و عمل در راستای تداوم توسعه عدالت در جغرافیای اسلامی دارد. طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مساله امروز دانشجو بعد از علم، عدالت خواهی و ازاد اندیشی است امروز لشکر جوانان مومن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمان های انقلاب شده اند که این بینش عدالت خواهی آموخته مکتب شهید سلیمانی است به طوری که دانشجویان، خط مشی آرمان خواهی، عدالت طلبی و دفاع از مظلوم را از این شهید به عنوان میراث خود می‌خوانند.
حال آنکه مستکبران عالم با سلاح جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند، این دانشجو است که با آگاهی و روشنفکری اجازه نمی دهد که دشمنان در امور کشور دخالت کنند و این مسئله مستلزم آن است که نخبه تشکیلاتی و دانشگاهی عالمانه و عاقلانه به موازات ضمن پرداختن به مساله آموزش، پژوهش و تحقیقات که یکی از وظایف خطیر اوست، بایستی نسبت به رویداد ها و مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه حساس باشد و مسیر سرنوشت خود و جامعه را با سعی و دور اندیشی هدایت کند.
حال آنکه در این روز ها شاهد جشن هایی در سطح پایین هستیم که برای دانشجویان برگزار می‌شود، اما از فلسفه اصلی ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دور است. این جشن ها نه تنها ادامه دهنده راه آن ۳ شهید والای ۱۶ آذر نیست، بلکه به کام عده ای است که تضعیف کننده روحیه حق طلبی دانشجویان هستند این ها با تعریف ها و تجدید های خشک و خالی خود می‌خواهند موضع دانشجوی انقلابی و مطالبه گر را از او بگیرند تا همچنان به تضعیف حقوق بیت المال بپردازند و فقر تراشی ملت را با اختلاس های مادی و فرهنگی بیشتر کنند. اما غافل از اینکه این دانشجو است که با آگاهی خود فتنه های بنزینی غربگرایانه رو خاموش می‌کند و با روشنگری خود اذهان عمومی را مطالبه گر دولت می‌کند تا به حقوق های نجومی پایان دهد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.