• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
شمسی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ما دلواپس همان روزی بودیم که آقای ظریف بگوید اشتباه کردیم/ اگر مکتب امام فراموش شود، سیلی خواهیم خورد

  • کد خبر : 4977
  • 18 دی 1395 - 16:49
ما دلواپس همان روزی بودیم که آقای ظریف بگوید اشتباه کردیم/ اگر مکتب امام فراموش شود، سیلی خواهیم خورد

حسین شمسی پور، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان نماینده تشکل های دانشجویی انقلابی اردبیل بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل به بیان مواضع تشکل های دانشجویی انقلابی نسبت به مسائل کشور و استان پرداخت و گفت: دغدغه امروز کشور در کنار سایر مسائل کلان، دغدغه معیشت مردم است که […]

حسین شمسی پور، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان نماینده تشکل های دانشجویی انقلابی اردبیل بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل به بیان مواضع تشکل های دانشجویی انقلابی نسبت به مسائل کشور و استان پرداخت و گفت: دغدغه امروز کشور در کنار سایر مسائل کلان، دغدغه معیشت مردم است که دولت محترم باید به حل این مشکل مهم همت کند.

ما دلواپس همان روزی بودیم که آقای ظریف بگوید اشتباه کردیم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی راه حل دولت یازدهم برای حل مسائل اقتصادی را تعامل با غرب و همگرایی با آمریکا عنوان کرد و گفت: همچنان که خود رئیس جمهور هم در تبلیغات انتخاباتی خود به این اشاره کرد. با همین رویکرد بود که مذاکره با طرف مقابل شروع شد و بعد از نزدیک به دو سال مذاکره، قرار داد برجام منعقد شد. همان برجامی که تمام مشکلات کشور را به آن گره زدند و مدعی شدند با تصویب آن، مشکلات کشور  هم حل خواهد شد.

شمسی پور افزود: در حالی که ما بعد از چند ماه شاهد گرانی ارزهای خارجی و رکود و نقدینگی بی سابقه در جامعه هستیم. طرف مقابل که ماهیت آن از قبل مشخص بود به تعهدات خود عمل نکرد و بنا به گفته خود دولتمردان، آمریکا بعد از برجام هم ایران را  تحریم کرد که آخرین آن هم تمدید تحریم ۱۰ ساله داماتو بود که ۹۹ درصد مجلس آمریکا به آن رای دادند و راه را برای تشدید تحریم های دیگر هموارتر کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اعتماد به آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند “وقتی من می گویم نمی شود به آمریکا اعتماد کرد برخی سختشان آمد که قبول کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بی اعتمادی به آمریکا سابقه طولانی دارد، به قضیه مصدق و کودتای ۲۸ مرداد، کودتای نوژه و شلیک موشک به هواپیمای ایرباس و شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنانمان، تحریم های ۳۸ ساله علیه ایران، کمک به صدام در هشت سال جنگ اشاره کرد و گفت: این ها همه به ما می گوید که آمریکا مورد اعتماد نیست و دشمن اصلی و درجه یک مردم ایران و مسلمانان به حساب می آید.

شمسی پور نگرانی بعضی ها در خصوص برجام را یادآور شد و گفت: برجامی که آب خوردن مردم تا آب و هوای شهر را به آن گره زده بودند، همانند آب خوردن نقض شد.

وی افزود: ما دلواپس همین روز بودیم که بعد از برچیدن سانتری فیوژها، بتن پر کردن راکتور اراک، کم کردن غنی سازی، دادن امتیازات فراوان و نگرفتن حتی یک امتیاز، آقای ظریف بگوید اشتباه کردیم به طرف غربی اعتماد کردیم.

اشتباه کردید چون به سخنان رهبری گوش ندادید

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آقای ظریف شما اشتباه کردید چون به سخنان رهبری گوش ندادید؛اما چه کنیم که عده ای می گویند هدف ما در برجام این بود که نشان دهیم آمریکا مورد اعتماد نیست. مگر این را رهبری بارها و بارها تذکر نداده بود که آمریکا مورد اعتماد نیست و مذاکره با آمریکا ممنوع است.

شمسی پور با اشاره به مصوبات اخیر کنگره آمریکا خاطرنشان کرد: چند روز قبل کنگره امریکا دو طرح ضد ایرانی را تصویب کرد که یکی از این طرح‌ها خواستار اعطای مجوز به رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از نیروهای مسلح این کشور جهت مقابله با ایران شده است.

وی افزود: طرح دیگر، وضع تحریم‌های تازه علیه ایران به دلیلی از جمله برنامه موشکی است، حال دولتمردان چگونه استدلال می کنند که برجام سایه جنگ را از سر ملت برداشته است؟

عده ای از تاریخ به عنوان یک ابزار برای امیال شخصی استفاده می کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی  با بیان اینکه امروز عده ای صلح حدیبیه را با بده بستان های خود با دولت استکباری تطبیق می دهند و مقصر تراشی می کنند که اشتباهات را گردن رهبر جامعه بیاندازند، گفت: از این ها می توان فهمید که عده ای از تاریخ به عنوان یک ابزار برای امیال شخصی و مطامع خویش استفاده می کنند.

شمسی پور در ادامه سخنان خود به بحث فیش های نجومی پرداخت و گفت:  قطعا مسئله فیش های نجومی هجوم به ارزش هاست.

وی با بیان اینکه مردم از قوه قضائیه و دولت خواستار شفاف سازی در مورد فیش های نجومی هستند، گفت: نباید اجازه داد افرادی که حقوق های ۴۰ تا ۵۰۰ میلیونی می گیرند، با وقاحت تمام ذخیره های نظام معرفی شوند.

اگر مکتب امام فراموش شود، سیلی خواهیم خورد

عضو تشکل های دانشجویی اردبیل تصریح کرد: راه و مکتب امام(ره) نباید فراموش شود؛ چرا که اگر این کار صورت بگیرد ملت سیلی خواهد خورد.

شمسی پور به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) برای همه فرزندان مکتبی خود در طول تاریخ راه شناخت کسانی که در مقابل بیگانگان سر خم می‌کنند را مشخص کرده  و می گویند: “روزی که مسئولان اشرافی شوند و خوی اشرافی پیدا کنند به درد مردم نمی‌رسند و در مقابل سفارتخانه‌های اجنبی سر خم می‌کنند.

وی خوی اشرافی را دلیل ضعف دولت در مقابل استکبار و خنده‌های ذلیلانه در مقابل دشمنان خونیِ مظلومان عالم عنوان کرد.

وزیران میلیاردر، دغدغه مردم عادی را درک نمی کنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه به سخنان دلتمردان در خصوص نجومی بگیران اشاره کرد و گفت: وزیر هزار میلیاردی دولت گفته‌ است که “برخورد با حقوقهای نجومی نباید اولویت کشور باشد. آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟”

عضو تشکل های دانشجویی اردبیل با بیان اینکه برای این وزیر، حتما دو میلیارد تومان رقمی نیست، گفت: از او و دیگر همکاران میلیاردرش در کابینه دولت نباید انتظار قبیح و ظلم دانستن تبعیض و بی‌عدالتی را در جامعه اسلامی داشت.

شمسی پور سخنان امام راحل در اینخصوص را یادآور شد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند؛ وقتی اشراف، اعیان و متمکنین و یال و کوپال‌دارها متصدی امور یک کشور شدند، قهرا اینها مردم را به حساب نمی‌آورند.

وی در ادامه سخنان خود به غارت صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: فرهنگیان، این قشر زحمتکش جامعه وقتی با فساد ۸۰۰۰ هزار میلیاردی مواجه می شوند با خود به این فکر می افتند که دولت برخورد قاطعانه با عاملان آن خواهد کرد، نه اینکه بگوید معوقه بانکی بوده و به ۳۰ نفر وام داده شده است.

سفره های مردم کوچکتر شده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم ایران خوب نیست و سفره مردم کوچکتر شده است، تصریح کرد: با این همه مشکلات و موانع، مردم دیگر تحمل دعوای وزرای دولت را ندارند.

شمسی پور به همایش حقوق شهروندی، آن هم نزدیک انتخابات اشاره کرد و گفت: نیاز اصلی مردم اشتغال و تامین مسکن و حل مشکل ازدواج جوانان است.

مسکن مهر با تأخیرهای دولت در اجرای پروژه مزخرف شد

وی به بحث مسکن مهر پرداخت و گفت: توسط وزیر مسکن این طرح، طرحی مزخرف خوانده می شود؛ در حالی که اگر مسکن مهر با آن شرایط در همان زمان تکمیل می شد، مسکن ۲۰ میلیون تومانی ۱۲۰ میلیون تومان به مردم تحویل داده نمی شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی وضعیت بیکاری در کشور بعد از انقلاب را متذکر شد و گفت: امسال بیکاری رکورد شکنی کرد و در کنار آن وارادت بی رویه محصولات مصرفیکه امکان تولید داخل نیز هست، به این مشکل دامن زده است.

شمسی پور آمار بیکاران اردبیل را بیش ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر نیز حاکی از همین مسئله است و  به علت عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه کشاورزی، کشاورزان با مشکلات فروش محصولات خود مواجه اند.

وی تصریح کرد: اگر کشاورزان حمایت شوند دیگر نیازی به وارادت گندم و محصولات دیگر نداریم.

عضو تشکل های دانشجویی اردبیل گفت: مطالبه عمومی مردم در شرایط فعلی از دولتی که بنا بر آمارها بیشترین وعده را برای بهبود وضعیت معیشت از میان کاندیداهای سال ۹۲ داده، این است که زمان تحقق وعده ها فرا برسد.

شمسی پور با یادآوری این نکته که از عمر دولت کمتر از شش ماه مانده و هنوز حرکتی جدی برای پاسخ به اولویت اصلی مردم یعنی معیشت انجام نشده است، گفت: این نشان از یک حقیقت است که اساسا مطالبات و معضلات طبقات پایین و آسیب دیده برای دولت و وزرای هزار میلیاردی در اولویت نیست.

وی افزود: از دولتی که میلیاردها دلار از سرمایه های کشور را درگیر قراردادی ۱۰ ساله، مشروط و خارج از اولویت برای خرید هواپیما می کند و در مقابل نسبت به نوسازی ناوگان ریلی و اتوبوسرانی بی توجه است و دغدغه خود را به جای رفع بیکاری بر رفع فیلتر از توییتر و بازی کلش آف کلنز می کند چگونه می توان توقع داشت شنوای مطالبات حقیقی کف جامعه باشد؟

علاج کشور استفاده از توان داخلی است

این دانشجو با تاکید بر استفاده از توان داخلی گفت: ما در اصفهان صنعت هواپیماسازی داریم پس شایسته نیست به جای حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوان ایرانی، با خرید هواپیما از خارج علاوه بر اشتغال زایی برای آنها، دست به خارجی ها دراز کنیم.

شمسی پور از دولت خواست تا در این وقت باقیمانده به این نتیجه مهم برسد که مشکلات کشور تنها با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت مردم و جوانان انقلابی حل خواهد شد؛ چرا که هر موقع و هر زمان انقلابی عمل کردیم، کشور نیز پیشرفت کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ مثل هواست که انسان وقتی این هوا را تنفس کرد با آن هوایی که تنفس کرده و با آن جانی که گرفته می تواند قدم بردارد.

تهاجم فرهنگی، بارها توسط رهبر انقلاب گوشزد شده است

شمسی پور با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب، از مسئولین کشور و استان خواست به فکر برنامه ریزی صحیح برای تعالی فرهنگ کشور باشند.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ، شبکه ضد انقلاب در داخل کشور جولان می دهد و مطبوعات مختلفی در کشور علیه نظام کار می کنند، گفت: متاسفانه نوعی ولنگاری فرهنگی را در فضای کشور شاهد هستیم.

این دانشجوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به راهکارهای دولت جهت کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وزیر فرهنگ، موسیقی را عامل کاهش مصیبت‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی معرفی می کند و دغدغه اصلی دولت یازدهمهم به جای رسیدگی به مشکلات اساسی حوزه فرهنگ تبدیل به چرایی لغو کنسرت ها شده است.

وی افزود: در حوزه سینما هم متاسفانه شاهد تولید فیلم هایی با مضامین غیرت زدایی و عفت زدایی هستیم. حال سئوال این جا است که آیا مسئولین امر حاضرند این فیلم ها را با خانواده های خود ببینند؟!

هنر ایرانی از اول تا اخر اسلامی است

شمسی پور با بیان اینکه هنر ایرانی از اول تا اخر اسلامی است و نباید به سمت ارزش های بیگانه با اسلام برود، گفت: چرا باید به تقلید از روش های دشمن، از وضع اسلامی و الهی خودمان انتقاد کنیم؟

وی در ادامه سخنان خود به تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: از سال ها قبل هشدار تهاجم فرهنگی به گوش مسئولان در دوره های مختلف رسیده است؛ اما گوش شنوایی نبوده تا برنامه جامع فرهنگی نیز تدوین شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همه ما در مقابل فرهنگ مسئول هستیم، تصریح کرد: چرا هیچ کس خود را متولی فرهنگ در کشور نمی داند.

شمسی پور با بیان اینکه آرایش نیروهای فرهنگی باید یک آرایش دینی، اسلامی و انقلابی و در عین حال تشکیلاتی باشد، گفت: از نیروهای فرهنگی انقلابی خواستاریم تا اتحاد خود را پیش از پیش بیشتر کنند و به خاطر مسائل جزیی و اختلاف سلیقه از همدیگر دلخور و جدا نشوند؛ چرا که ما برای پیشرفت کشور نیاز به شبکه انقلابیون و مومنین داریم.

وی تصریح کرد: نباید تفرقه و جدایی بین مومنین و انقلابیون سایه افکند.

تنها نیروی انسانی مومن انقلابی، در مقابل خطرات می ایستد

دانشجوی اردبیلی با بیان اینکه از روشنفکر نماها، غرب زدها و خود باخته ها و لیبرال ها انتظاری جز فروختن ملت به بیگانه نیست، گفت: باید به تربیت نیروی انسانی مومن توجه شود، چرا که تنها نیروی انسانی مومن انقلابی در مقابل خطرات می ایستد و از کشور و انقلاب دفاع می کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در بخش پایانی سخنان خود به مسائل سیاسی اشاره کرد و گفت: وحدت از لازمه های حکومت اسلامی به شمار می رود.

وحدت از لازمه های حکومت اسلامی است

شمسی پور با بیان اینکه دامن زدن به تفرقه از ترفندهای شوم دشمنان برای جدایی انداختن بین مردم است، گفت: یکی از ویژگی های انقلابی گری پایبندی به نظام و ارزش هاست.

وی خاطرنشان کرد: عده ای سعی دارند که با ایجاد دوقطبی های کاذب در داخل کشور به جنجال های سیاسی دامن بزنند.

دانشجوی اردبیلی تصریح کرد: برخوردهای جناحی با مسائل و دعواهای جناحی باعث شده است مهمترین دغدغه های مردم از یاد برود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این مسئله در استان ما هم ریشه دوانده است و نوعی عملکرد جناحی و باندبازی حزبی در مسئولان استانی دیده می شود، گفت: انتصاب‌ها و برکناری های معنادار حاکی از این قضیه است که امیدواریم این مسئله هر چه زودتر حل شود تا با استفاده از افکار جوانان نخبه و دانشگاهی و انقلابی مشکلات جامعه نیز حل شود.

شمسی پور در ادامه سخنان خود از نماینده های مجلس خواست تا در این بازی های سیاسی، خود را نبازند و محکم و صریح مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری کنند.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص ارائه بیانیه در خصوص لغو کنسرت موسیقی گفت: بهتر است نمایندگان مجلس به کار اصلی خود در مچلس پرداخته و باری از مشکلات مردم بردارند.

دانشجوی اردبیلی از دولت و قوای دیگر نیز خواست تا با پایان دادن به دعواهای بی مورد دشمن اصلی شناخته و توطئه های او را خنثی کنند.

شمسی پور گفت: دولت به جای پرداختن به این کار، به شفاف سازی مالی بپردازد و برای اینکار شرط و شروط نگذارد و با قوه قضاییه برای مبارزه با فساد همکاری کند.

وی در مورد مسائل سیاسی استان نیز به روند فعلی انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه هنوز ۶ ماه به انتخابات مانده است، چرا برخی ها در اردبیل میتینگ انتخاباتی برگزار کرده و جلسات انتخاباتی زودتر از موعد برگذار می کنند؟!

شمسی پور در ادامه سخنان خود به توریسم پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد حضور هم زبانان عزیزمان از کشور اذربایجان با عنوان توریسم پزشکی در استان بودیم؛ متاسفانه با بی تدبیری های انجام شده و زیاده خواهی برخی از پزشکان، این میهمانان، استان همجوار آذربایجان شرقی را به اردبیل ترجیح داده و درامدهایی که می توانست عائد استان شود به راحتی از دست رفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین حقوق نجومی دولت متعلق به حوزه بهداشت و سلامت است، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت وزارت بهداشت که انتظار می رفت مشکلات حوزه سلامت را کاهش دهد، متاسفانه تبدیل به مقوله ای شده است که به کام پزشکان و به ضرر مردم تمام می شود؛ بطوری که  به ازای اجرای این طرح چه حقوق هایی که پزشکان نمی گیرند.

به حوزه جوانان به عنوان پیشران توانا و فعال کشور توجه شود

دانشجوی اردبیلی در خصوص حوزه جوانان نیز گفت: حوزه جوانان به عنوان پیشران توانا و فعال کشور مانند خیلی از حوزه های دیگر تبدیل به بازیچه احزاب شده است.

وی افزود: اهمیت به جوانان یا مورد بحث ارگان های دولتی نیست یا اینکه اگر اهمیتی هم قائل شوند جلسات صوری و نمایشی و سفارشی با جوانان برگزار می کنند، در بهترین شرایط این جوانان تبدیل به اهرم انتخاباتی می شوند که در مواقع ضروری به  پوسترچسبان تبدیل می شوند. چرا جوانان خود را بازیچه این افراد می کنند؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به سخنان شهید مظلوم بهشتی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی می گویند؛ «دانشجو موذن جامعه است» پس نباید پیاده نظام احزاب سیاسی شود.

وی افزود: امروز در فضای فعلی کشور و دانشگاه ها شاهد آن هستیم که برخی تشکل های سیاسی و به اصطلاح اسلامی به جای آنکه مطالبات مردمی را به گوش دولتمردان برسانند صرفا بازیچه ی گروه های سیاسی شده اند

این دانشجوی اردبیلی در پایان سخنان خود از مسئولین کشور خواست تا برای پیشرفت کشور، مبتنی بر کلام امام و رهبری حرکت کرده و منویات آن بزرگواران را سر لوحه کار خویش قرار دهند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.