• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
گفتگو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل رفسنجان با حجت الاسلام و المسلمین جلالی، نماینده مردم شریف رفسنجان:

قوه قضاییه و قوه مقننه انتهای چشمه هستند و قوه مجریه وسط و سر چشمه است.

  • کد خبر : 13437
  • 19 خرداد 1400 - 18:13
قوه قضاییه و قوه مقننه انتهای چشمه هستند و قوه مجریه وسط و سر چشمه است.
منظور من از بی‌نظیر همین عجیب است یعنی من هم از این نظر می‌گویم بی‌نظیر که هنوز تنور انتخابات داغ نشده و مشارکت ممکن است پایین باشد. ما امید وار هستیم با حضور کاندید‌ها، آن‌ها بتوانند این امید و نشاط را برگردانند و شرایط را فراهم کنند و کاندید‌هایی که الان آمدند در صحنه تقریبا همه‌شان در تراز نظام اند یعنی در تراز یک رئیس‌جمهور هستند و خیلی‌ها‌شان مدیر اند، کارآمد اند، و علارغم اینکه این‌ها بسیار افراد خوب و کارآمدی هستند، اما در رأی آوری شان اتفاق و اجماع صورت نمی‌گیرد واین مشکل جدی ماست.

سوال: شما گفتید سال ۱۴۰۰، انتخابات بی‌نظیری است در صورتی که من میگویم بی‌نظیر که نیست، عجیب هم هست، و شور و شوق مردم مثل سال های قبل نیست ؟

منظور من از بی‌نظیر همین عجیب است یعنی من هم از این نظر می‌گویم بی‌نظیر که هنوز تنور انتخابات داغ نشده و مشارکت ممکن است پایین باشد. ما امید وار هستیم با حضور کاندید‌ها، آن‌ها بتوانند این امید و نشاط را برگردانند و شرایط را فراهم کنند و کاندید‌هایی که الان آمدند در صحنه تقریبا همه‌شان در تراز نظام اند یعنی در تراز یک رئیس‌جمهور هستند و خیلی‌ها‌شان مدیر اند، کارآمد اند، و علارغم اینکه این‌ها بسیار افراد خوب و کارآمدی هستند، اما در رأی آوری شان اتفاق و اجماع صورت نمی‌گیرد واین مشکل جدی ماست، به همین جهت آقای قالیباف می‌گویند که من پشت سر آقای رئیسی هستم و اگر آقای رئیسی بیاید من نمی‌آیم ،آقای سعید محمد و ضرغامی و قاضی زاده نیز همین را میگویند، آن طرف هم همین طور است، اگر آقای جهانگیری بیاید همه‌شان، پزشکیان، عارف پشت سر آقای جهانگیری هستند و از این جهت اسم نوشتن به معنای ماندن نیست ولی وقتی که مردم از یک نفر عملکرد خوبی ببینند، (آقای رئیسی شهرت‌اش در ۴سال قبل ۴۸ درصد بود اما الان ۹۸ درصد است) الان ما مشکل شناساندن و تبلیغات نداریم بنابراین ما درعین اینکه احساس می‌کنیم که الان مشارکت تقریبا به ۵۰ نزدیک شده ولی هنوز ۵۰ رضایت‌بخش نیست، رأی آوری آقای روحانی در مرحله دوم ۲۴میلیون بود در حالی که الان ممکن است ریس جمهور با ۲۰میلیون انتخاب شود و این تنزل وعقب نشینی است. بنابراین ما باید کاری کنیم که امید ایجاد کنیم و بیاییم وسط و فضای مجازی را فعال کنیم و روشنگری کنیم.

سوال: شما در فرمایشات‌تان از آقای رئیسی اسم بردید و پرچم اینکه آقای رئیسی بیاد را علم کردید آیا اصلاً به صلاح است که ایشان بیایند و وارد عمل شوند، نمی‌شود از اشخاص بهتری که چند سال برای ریاست‌جمهوری برنامه داشتند استفاده کنیم، ایشان می‌توانند در قوه قضاییه باشند و بعداً خیلی از مقصران را ریشه کن کنند.

اولاً باید ببینیم که جایگاه قوه مجریه در برابر آن دو قوه چقدر است. قوه قضاییه و قوه مقننه انتهای چشمه هستند و قوه مجریه وسط و سر چشمه است؛ بسیاری از مشکلات رانت‌خواری، اختلاس نجومی، کم کاری، قانون گریزی، قانون شکنی و…همه در دل ساختار دولت است اگر شما دور قوه مجریه را گرفتید ۷۰ درصد کار قوه قضاییه کاهش پیدا می‌کند چون رانت و اختلاس و پارتی بازی و اشتغال آنجاست.
ثانیاً منم در بعضی از این کاندیدها نظر دارم و بعضی‌ها را ممکن است از نظر اجرایی کارآمدتر از آقای رئیسی بدانم ولی رأی آور نیست و اجماع رویش او صورت نمی‌گیرد و اتفاق نظر نمی‌شود. آقای جلیلی شاید بیش از ده سال کار گروه دارهد، برنامه دارد و افراد مختلف را آورده ولی خب ۴میلیون رأی آورد.
و رأی آوری را باید جزء شرایط اصلی قرار بدهید، وقتی در جامعه می‌آییم و نظر سنجی‌ها را نگاه می‌کنیم آقای قالیباف ۹ درصد است و آقای رئیسی ۴۶ درصد.
ما در جاده بن بستی قرار گرفته‌ایم که انتهای آن فقط روی یک نفر اجماع حاصل می‌شود، اگر ما راه‌های متعدد داشتیم، قدرت انتخاب داشتیم…
ما در واقع می‌خواهیم نتیجه حاصل بشود و اگر راهی جز این داشتیم حتما طی می‌کردیم ولی چه کنیم که راهی غیر از این وجود ندارد.

سوال: اینکه بعد از گذشت دو سال از نمایندگی شما من تازه اولین بار است شما را ملاقات می‌کنم، بعنوان یک دانشجوی جوان انقلابی، این طور برداشت می‌کنم که تنها کارکرد بنده در انتخابات است و رأی جمع کردن برای نظام. ما هیچ عملکردی از مجلس ندیده‌ایم به آن معنا. البته مصوبه‌هایی که کردید خوب بوده ولی در مسائلی که دغدغه اصلی مردم بوده عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده است. شما بعنوان نماینده باید وزیران را استیضاح و برکنار کنید. با وزیر کشاورزی برخورد می‌کردید تا برای پیازها و گوجه‌هایی که کشاورزان آن همه زحمت کشیده اند کاری انجام دهند، شما در حوزه صادرات چه کار کرده اید؟! وقتی من عملکردی نبینم چه توقعی از قشر خاکستری هست؟ پس توقعی نباید باشد.

تا که از جانب معشوق نباشد کششی/کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد
از حضور در جمع دانشجویان واقعاً لذت میبرم و استقبال می‌کنم چون به نفع ماست، زیرا بهترین دوستان کسانی هستند که عیب‌ها را گوشزد می‌کنند. نقد سازنده باعث پیشرفت و کمال است. پس ما اعلام آمادگی داریم برای ادامه جلسات با دانشجویان.
نکته بعد اینکه من هم قبل از اینکه به مجلس بروم تصور دیگری داشتم که می‌توانم خیلی اثرگذار باشم اما وظیفه مجلس به هیچ عنوان در حوزه اجرا نیست.
مجلس دو وظیفه دارد: ۱‌. قانون گذاری ۲. نظارت. طرح جمعیت را ما در کمیسیون فرهنگی گذاشتیم. کشور در بحران نابودی است. مرگ خاموش. از سال ۳۶ می‌گویند من نصفه شب ها که از خواب بیدار می‌شوم و به فکر کاهش جمعیت میفتم بدنم میلرزد. رای نیاورد. ۷۲ ماده داشت ۷۲جلسه بگذاریم که نمی‌شود، مردم میگویند: غذا و اشتغال بچه‌های ما را تأمین نمی‌کنید می‌گویید بچه بیاورید. پس در مجلس نیاوردیم به اقای قالیباف گفتیم که اصل ۸۵ بشود یعنی کلیات را رأی گرفته و به کمیسیون مشترک می‌بریم. طرح رأی گرفت در کمیسیون مشترک سخت بود. ۲۳ نفر بودیم. کمیسیون مشترک همه جلسات باید دو سوم باشیم یعنی ۱۶نفر به بالا. دو ماه گذشت تا طرح را جمع و جور کردیم. در مسائل سزارین، غربالگری، زایمان طبیعی جنگ شد. در کل دنیا غربالگری اختیاری است. غربالگری آمار سقط جنین را بالا می‌برد ما در سال ۷۰۰ هزار سقط جنین داشته ایم. خلاصه طرح رفت شورای نگهبان. ده روز پیش با ۷۰ ابهام آن‌را برگردانده. الان هم داریم آن‌ها را حل می‌کنیم که مربوط به نداشتن بودجه در دولت است. طرح جمعیت خواسته‌ی انقلاب و خود حضرت آقا است.
در بحث ساماندهی فضای مجازی سه ماه با مرکز پژوهش ها داریم بحث می کنیم ، حضرت آقا می‌فرمایند: این سگ رها شده را قلاده بزنید و مدیریتش کنید، افزایش باند وسرعت و ۴G و ۳G و … اینکه ما تند تند باند و سرعت را زیاد کنیم، برای اینکه آن‌ها استفاده کنند و ۹۰ درصد، بیگانه سود ببرد. جوانان، اقتصاد و بازار ما نتوانند استفاده کنند؛ چه توسعه‌ی باندی است. ما این را درست کردیم، آمدیم آن‌ را به مجلس بیاوریم، گفتند: زمان انتخابات این کار را انجام ندهید، دو قطبی می‌شود، دوقطبی آزادی و محدودیت، دوقطبی فیلترینگ و آزادی. این همه کار کردیم اما زمان انتخابات از ترس اینکه خدایی نکرده روی انتخابات اثر بگذارد، ما روز بعد از انتخابات گذاشتیم بحث ساماندهی فضای مجازی را بیرون بیاوریم.
بحث ورزش که کمیسیون بنده است، هنوز ما آئین‌نامه جامعه باشگاه داری، خصوصی سازی تیم‌ها نداریم؛ هنوز پرسپولیس و استقلال را نمیدانیم میخواهیم بفروشیم ،چند بفروشیم ،به کی بفروشیم و چه کاری می خواهیم انجام بدهیم!
گفتیم آقای وزیر محترم، اساسنامه‌ی باشگاه‌ها را بیاور، ندارد!
نشستیم یک گروهی را درست کردیم که کمیسیون بیاید و بحث میراث فرهنگی کنیم؛ خلاصه این‌ها بعضی از کارها که مثل کار جمعیت که ده سال روی آن زحمت کشیده بودند، ما تازه سر سفره ی آماده نشستیم که بعد از یک سال می خواهیم نتیجه بگیریم، به همین سرعت نتیجه‌گیری نمی‌شود.
این کمیسیون ها شب و روز، من هنوز در مجلس در این یک سال مرخصی نرفتم؛ حتی جمعه‌ها هم به روستاها پیش مردم رفتم و تعطیل نکردیم، همیشه هم داریم می‌دوییم؛ ولی خب ضرورت دارد.
اما نکته‌ای که ایشان اشاره کرد خود من هم از این سطح مجلس راضی نیستم؛ از این انقلابی‌گری‌اش، ما طرح شفافیت را همه امضا کردیم، آقای قالیباف اولین نفر بود که امضا کرد. خب طرح شفافیت من همان روز اول مصاحبه کردم، گفتم حقوقم و پول دفترم این است، اینقدر به من وام دادند، این ماشین را به من دادند و مصاحبه کردم. از خودی و غیرخودی مورد حمله قرار گرفتیم؛ در مجلس همه به طرف من حمله کردند که تو چرا رفتی گفتی و فلان. بعد آن‌طرف نوشتند این‌ها ماهی ۲۳۱ میلیون تومان میگرفتند؛ ما نوشتیم ماهی ۱۱ میلیون تومان حقوق میگرفتیم؛ ۲۰۰ میلیون تومان هم وام گرفتیم که دفتر و خانه در تهران بگیریم که این شد ۲۱۱ میلیون تومان ، ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دو دفتر انار و تهران را گرفتیم که این شد ۲۳۱ میلیون تومان، که ۲۰۰ میلیون واممان را جزو حقوق ما حساب کرده بودند، نوشته شده بود ماهانه ۲۳۱ میلیون تومان به حساب نمایندگان واریز می‌شود.
ببینید شفاف‌سازی وقتی که امضا کردیم که شفاف شود رفتیم برای شفاف سازی دیدیم که پس میزنند.
هنوز هم من معتقدم که شفاف سازی در آرا، اموال، مزایا، امکانات کامل باید صورت بگیرد. حالا جالب است که معلم‌های نهضتی جمع شدند دور مجلس و گفتند شما رأی بدهید به ما، به رتبه‌بندی معلم‌ها رأی بدهید، به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رأی بدهید، به قانون تسری زندانیان رأی بدهید، به قانون افزایش حقوق فلان رأی بدهید. خب من اگر بفهمم که رأی من خبر بشود، من جرأت نمی‌کنم که بچه‌های مردم را دست نهضتی‌ها بدهم به چه معنا نهضتی بیاید معلم بچه‌های ما بشود باید در فرهنگیان دوسال آموزش ببیند؛ خب اگر من رأی بدهم که من مخالفم و داخل سامانه هم ببینند که من مخالف هستم، آبرویمان را در کشور می‌برند، من مخاطبم را از دست میدهم؛ یا باید بگویم خدا هرچه خواست بشود باید بشود، همه ناراحت می‌شوند. ولی همه این‌طور فکر نمی‌کنند؛ گفتم اگر این شفاف بشود ما هرروز یک رأی داریم، به وزیر رأی بدهم یا ندهم، اگر ندهم و بفهمد که من رأی ندادم که شفاف سازی بشود، صبح می‌روم از او امکانات بگیرم که به من نمی‌دهد و همکاری نمی‌کند. به هیئت رئیس مجلس، آقای قالیباف رأی بدهم یا ندهم اگر شفاف سازی بشود و بفهمد خب صبح من میخواهم با او کار بکنم می گوید جلالی به من رأی نداد. خب این همه.اش شفاف سازی‌ست من چه کاری باید بکنم؛ هیچی! مثل جریانی که می‌خواست یک شیری را روی دستش خالکوبی کند، گفت دمش را خالکوبی کنی درد میگیرد پس دم نداشته باشد، گفت سرش هم درد میگیرد پس سر هم نداشته باشد، پا هم نداشته باشد، گفت شیری که نه سر داشته باشد نه دم و نه پا، این که شیر نمی‌شود.
خلاصه اصرار کردیم که شفاف سازی بیاید آن هم کلیاتش، کلیات شفاف‌سازی را به مجلس آوردیم.
ماهم آمدیم شروع کردیم دو دستی بالاتر اینطوری که چهار چهار چهارکه کلیات رأی بیاورد، خب کلیات شفاف‌سازی دو سوم رأی می‌خواست. ما آن روز جمعیت‌مان ۱۷۰ رای می‌خواست، بین‌شان راه افتادم خلاصه ۱۶۷ رأی جمع کردیم و سه تا رأی کم آوردیم و سه تا رأی در شفافیت آرا کم آوردیم، بعد از سه رأی، خب لایحه حذف شد؛ وقتی که حذف بشود از رده خارج می‌شود.
دوباره علی آقا خضریان از جوانان تهران آمد وسط شروع کرد نامه‌ای نوشت و گفت شروع کنیم ، امضا گرفتن، طرحی که ابتدا بخواهد وارد دستور بشود ۱۵ امضا می‌خواهد، اگر رد بشود و مجدداً خواستیم بیاوریم باید ۵۰ امضا می‌خواهد. ما دوباره بلافاصله پنجاه تا امضا گرفتیم و دوباره طرح را داخل نوبت آوردیم و دوباره طرح این روزها می‌آید رأی هم می‌گیریم. ولی توجه کنید کلیات رأی بیاورد در جزئیات بعید است ما بتوانیم نظر جمع را جلب کنیم. اینجا رأی بدهیم یا نه داخل اموال باشد یا نه. آخرش ما خودمان اعتقادمان بر این است و خیلی از نیروهای مجلس اعتقادشان بر این است که باید شفافیت آرا در همه ی امور باشد، فقط قسمتی که با منافع ملی و منافات شورای امنیت ملی مغایرت داشته باشد، آنجا نه؛ اما جاهای دیگر باید باشد. اما همه‌ی مجلس این را قبول ندارند، نزدیک به ۵۰ نفر اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس قبول ندارند، ۹۵ نفر که اقلیت اند، قبول ندارند و ۳۲ نفر اهل تسنن قبول ندارند این را، بعضی‌ها از خودمان هم قبول ندارند دیگر، خب ما مجموعاً دو سوم رأی را می‌خواهیم، که در مجموع ۲۸۰ نفر هستیم و دو سوم این‌ها چقدر می‌شود. بنابراین این که ما بتوانیم شفافیت کامل را مو به مو اجرا کنیم خیلی چشمم آب نمی خورد ولی تلاش خودمان را می‌کنیم که این کار انجام بشود و شفافیت آرا کلیاتش تصویب می‌شود، ولی این کلیات دل خوش‌کننده است و آن چیزی که ما می‌خواهیم بشود نمی‌شود؛ حالا فعلاً کلیات تصویب می‌شود و عین دنا پلاس می‌شود، گفتند که دنا پلاس را به نمایندگان دادند، مجلس گفت برگردانید، دنا پلاس‌ها همه به مجلس برگشت، به نام مجلس شد، گفت حالا بروید سوار شوید. دیگه کسی هم فحش نمی‌دهد که دنا پلاس سوار می‌شوید، میگوید مال مجلس است ؛ خب دست نماینده است که دارد سوار می‌شود، یک پیچ خورد حالا درست است که سند هنوز ندادند و دست مجلس است ولی خب آخرش بعد از چهار سال که به خودشان می دهند، ندهند که این چهار سال هم سوار می شود.
خب در خدمت دوستان هستیم…

سوال: آقای دکتر شما در مورد مبحث مشارکت گفتید، الان ما در جامعه مشاهده می‌کنیم مردم ناامیدند؛ چرا مردم می‌گویند سال ۸۸ تا سال ۹۲ دور دست آقای احمدی نژاد بود، ایشان به اسم فرد انقلابی و مدیر جهادی بود، و دیدند که سال ۹۰ تا ۹۲ که گرانی‌ها و تورم و افزایش قیمت‌ها را داشتیم؛ الان هم همین شکلی است، می‌گویند ۴ سال اول آقای روحانی خب همه چیز متعادل و خوب بود، چهار سال دومشان بازخراب شد، نه اصلاح‌طلب می خواهیم و نه اصول‌گرا، همین باعث شده که دید مردم برای مشارکت پایین بیاید؛ من می‌خواهم این را از شما بپرسم که چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهور بعدی هم بیاید، واقعاً برای ملت و کشور کار کند، چون ما باید ۱۰۰ سال آینده‌مان را ببینیم و بگوییم نه اصلاح طلب نه اصول‌گرا، جمهوری اسلامی چه بوده و چه کار کرده؟! در این ۱۰ ساله ما دیدیم که امشب می‌خوابیم و فردا بلند می‌شویم و می‌بینیم که قیمت‌ها افزایش یافته، بعد ۱۰۰ سال آینده بچه‌های ما می‌گویند این جمهوری اسلامی بود؟!
من میگویم در مجلس یک طرحی باید وجود داشته باشد، که هر رئیس جمهوری که می‌آید، نیاید بگوید که من دوست ندارم این کار را انجام بدهم. می‌خواهم بگویم که آیا مجلس بحث نظارتش هست؟! اصلاً به این‌ها فکر می‌کند یا اینکه ما می‌بینیم هیئت مدیره‌های مجلس دنبال این هستند که به انتخابات بیایند و فکرشان به مجلس نیست و می‌خواهند کار انتخاباتی کنند، اصلاً کار قابل قبولی نیست! یا اینکه یک نفر دارد قبول می‌کند بایستد و اگر هم نیست، پای همان انتخابات بایستد. میخواهم بگویم چرا در کشورهای دیگر، ما شاهد این نیستیم، آن ها که مسلمان نیستند! ولی کارهایی می‌کنند که از ما مسلمانان بهتر است و در بحث مفاسد اقتصادی‌شان و بحث اختلاس کمتر از ماست؛ ولی ما که کشور شیعه ایم به اسم انقلاب و اسلام، این اتفاقات بیشتر می افتد. آیا به این مسئله هیچ فکری شده که منِ جوان می خواهم رأی بدهم تضمین داشته باشد که کشورم بهتر می شود و روز به روز پیشرفت می کند؟!

شمر یک موقع جانباز جنگ صفین در کنار امیر مومنین علی ابن ابی طالب (ع) بود و در کربلا در روی سینه ی امام حسین (ع) نشسته سرمی برد، این خاصیت انسان است و آیت الله مصباح راجبه احمدی نژاد اینکه هیچ راهی پیدا نکردند سحر را افسانه زدند، ایشان فرمودند: سحرش کردند، منظور ایشان این نبود که احمدی نژاد سحر شد. این انسان صفاتی دارد وقتی می‌آید خوب است و هندوانه نبریده است یک وقت جمعیت را می‌بیند که همه دارند میگویند: صلی علی محمد غرور میگیردش و میخورد زمین، (و استکبر و کان من الکافرین)
در خیابان امام رضا مشهد به استقبال آقای احمدی نژاد آمدند، کنار دوست ما یکی از وزرا ایستاده بود، احمدی نژاد در کنار گوش ایشان گفت‌ که چقدر مردم من را بیشتر از رهبری می‌خواهند، چقدر من بیشتر محبوبیت دارم، نگاه کن چه جمعیتی آمده، برای آقا این قد جمعیت نمی آید. این صفات می آید وسط این نکته اول،
اما این مربوط به صفات شخصیتی است سوالی که ایشان داشت، ما چه برنامه ریزی داریم چه ضمانتی می‌خواهیم بکنیم که این مسئله پیش نیاید؟
اولاً در دنیا که البته این‌طور نیست و کنترل دوربین‌های بیرونی خیلی بیشتر است و آن‌ها مرتب با کنترل بیرونی، یک شب در کانادا سه ساعت برقها قطع شد همان طور که می گفتند اصلاً دزدی نمی‌شود، سه ساعت برق‌ها قطع شد تمام مغازه ها را غارت کردند چون کنترل بیرونی از بین رفت،
اینطور نیست که آن‌ها مسلمان نیستند اختلاس نمی‌شود وفلان نمی‌شود نه! آنها نظارتشان قوی است.
ماهم برای یک طرحی امضا جمع می‌کنیم که دولت مردان بعد از دولتشان یکسال از کشور ممنوع الخروج بشوند به حساب و کتابشان رسیدگی بشود این یک، دوم باید این قانون اصلاح بشود، شعارهایی ک می‌دهند، تمام شعارها باید از ایشان مؤاخذه بشود، من صد روزه تحریم‌ها را برمیدارم من اینکار را برای اقتصاد انجام میدهم، بیکاری را اینقدر کم می‌کنم حالا بعد هشت سال بسم الله حالا بیایند جواب بدهند که این‌ها انجام شده، اگر نشده باید جواب بدهند، این اغفال است.
این بحثی که ایشان میگویند این ضعف در برنامه ماست، ضعف قانون داریم خلأ قانون داریم، بخشی از آن در انتخابات وارد لایحه شده و در شورای نگهبان دارد اعمال می‌شود.
اما الان هرسال می‌گویند از تبلیغات انتخاباتی‌تان بگویید، از کجا آمده؟! اسپانسر شما کی هست؟! کی پول میدهد؟! خب نماینده شهر بودم دوتا شهر کوچک بیشتر نداشتم ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شد، خب منه طلبه ۱۱۵ میلیون تومان از کجا آوردم؟!بیاید بپرسید من پول از کجا آوردم!
حالا بعضی‌ها که از یک نماینده در استان کرمان پرسیدم که بعضی‌ها میگویند تازه واقعیت را به شما نگفته، گفت من یک میلیارد تومان خرج کردم در یک شهر یک میلیارد تومان برای مجلس خرج کرده خب از کجا آورده؟خودش دارد؟
خلاصه میخواهم بگذرم اینها ضعف‌ها و خلأ قانونی ماست، ما باید این مطالب که ایشان فرمودند باید جدی گرفته شود.
درست است که ما نمیتوانیم تضمین بدهیم که طرف غرور و تکبر می‌گیردش یا خیر! ما چه نظارتی داریم؟!
آقای روحانی و آقای ظریف را نه بحث خط بازی و جنایت‌گری، همه بهشان گفتند کارشناسان و دانشگاهیان بهشان گفتند این مسیری که دارید میروید اشتباه است، کشور را دارید بر باد میدهید دانشمندان ما میروند، سرمایه‌ی ما دارد میرود، میلیون ها‌ تومان پول می‌رود اما پا در این‌مسیر گذاشت و گفت میروم، آقا بهشان تذکر دادند، متخصصین بهشان تذکر دادند اما رفت، الان نباید پاسخگو باشد؟!
رئیس جمهور کره جنوبی رفیقش ۷۰۰ هزار دلار داده بود دستگیر شد محاکمه شد از ریاست جمهوری خلع شد، ۲۱ در سال زندان بود، در حالی که فقط ۷۰۰ هزار دلار به یکی‌ از اعضای ستادش پول داده است،
خب مگر می‌شود ما این‌همه میلیارد دلار روی اینکه بگوید من فکر میکنم، همه هم بگویند داری اشتباه میروی و بگوید نه اشتباه نمیروم، هزینه کند و خب این‌ نباید محاکمه بشود؟!مطلبی که گفته شد فقط در مورد آقای روحانی‌ نیست در مورد همه ی رئیس جمهورها ست، چرا ضمانتی نباشد! چرا از آن‌ها نخواهیم؟! چرا نیایند پاسخ بدهند؟! چرا ما نیاییم شعارهایی که دادند را مطالبه بکنیم؟!
این‌طرح‌درست است و باید دنبال بشود ماهم این را در اصلاح لایحه انتخاباتی پیش بینی کرده‌ایم که بخشی از آن دارد اجرا می‌شود، حالا امیدواریم که بعد بتوانیم این‌ را کامل‌تر و جامع‌تر دنبال کنیم.

تشکر میکنیم از عزیزان امیدواریم که این پایان ماه مبارک رمضان دعا کنید از توسل و توکل غافل نشوید،هر چه هست دست خداست البته ما نباید کوتاهی کنیم، از تو حرکت از خدا برکت…

و در این ماه مبارک رمضان این لحظات آخر از خدا بخواهید، خلاصه اگر به ما رحم نمی‌کند بخاطر بیش از ۲۰۰ هزار شهید جوانی که دادیم، بعضی از این‌ها مادرانی دارند که هنوز اشک می‌ریزند، سوز دلی که دارند بخاطر آنها هم که شده خداوند مشکلات مارا برطرف کند و سختی‌های ما را به آسانی تبدیل کند و مسیر را برای ما آسان کن.
تنها به دنبال حکومت دینی بعد از ۱۴۰۰ سال هستیم اگر بنا باشد بعد از ۱۴۰۰ حکومت دینی شیعه ناکارآمد نشان داده بشود دیگر دنیا رغبتی به طرف حکموت دینی پیدا نمی‌کند.
یمن ذخیره استراتژیک ظهور است همین روزها باید از یمن حرکت به سمت اسرائیل شروع بشود. پیروزی یمن به زودی اعلام می‌شود.
در منطقه مقاومت ما شواهد خیلی خوبی بر پیروزی‌های بزرگ و به سمت و سوی ظهور حرکت کردن را داریم می‌بینیم و این‌ها همه‌ی نیروی معنوی‌شان از طرف ماست و از جانت ما و جمهوری اسلامی است.
حالا هم که در فلسطین حمله‌های سختی از اسرائیل به سمت غزه صورت می‌گیرد اما غزه سلاح‌های خیلی خوب و موشک‌های بالستیک مهمی را آماده کرده دنبال بهانه میگردد که جنگ شروع بشود، ممکن است یک نقطه عطفی در تاریخ بشود، در مسجد الاقصی مجروحین زیادی بوده‌است، اما فلسطینی ها مسجد الاقصی را ترک نکردند و نماز صبح رو در مسجد الاقصی خواندند، منطقه آبستن حوادث مهمی است ولی خدا کارهای بزرگ را به وسیله، وسایل کوچک انجام‌ می‌دهد.
سپاه ابرهه می آید خانه خدا را خراب کند با چند ابابیل و پرستو با یک‌ وسایل کوچک از بین میبرد و خیلی در تاریخ داریم که کارهای بزرگ با وسایل بسیار کوچک انجام می‌شود این یعنی قدرت خدا.
به زودی ما شاهد پیروزی ها فتوحات بزرگی خواهیم بود…

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.