• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

قدردانی انجمن اسلامی دانشجویان یزد از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

  • کد خبر : 2474
  • 24 بهمن 1394 - 10:14
قدردانی انجمن اسلامی دانشجویان یزد از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله‌الرحمن‌الرحیم “ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم”  قرآن کریم پیروزی انقلاب رهین همه ملت است. امام خمینی (ره) کلماتی همچون ۲۲ بهمن، قلم، خون، شهید و آزادی ناخود آگاه حس نوستالژیکی در انسان بر می انگیزد و آدم هایی را به خاطر […]

 متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله‌الرحمن‌الرحیم
“ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم”  قرآن کریم
پیروزی انقلاب رهین همه ملت است. امام خمینی (ره)

کلماتی همچون ۲۲ بهمن، قلم، خون، شهید و آزادی ناخود آگاه حس نوستالژیکی در انسان بر می انگیزد و آدم هایی را به خاطر انسان می آورد که ده ها سال با امید و اعتقاد برای تحقق استقلال و آزادی دست به مبارزه سخت با دشمنان این مملکت زدند و آن همه مجاهدت کردند و همه ی آن شکنجه ها را تحمل کردند برای تحقق آن و در این بین نام جنبش دانشجویی مسلمان و تلاش های آنها که در قالب انجمن های اسلامی دانشجویان متبلور شد درخشندگی خاصی دارد. جنبشی که از همان ابتدا و با تلاش برای کنار زدن پرده های خفقان و مبارزه با استبداد داخلی و دیکتاتوری حکومت و همچنین مبارزه با استعمار خارجی و در راس آن امریکا و انگلستان گویای حق خواهی ملت ایران بود و در واقع وقایعی همچون ۱۶ اذر و ۱۸ اردیبهشت و ۱۳ آبان ها نمودی از خون فشانی هایی جنبش دانشجویی مسلمان برای تحقق استقلال و آزادی است  که منجر به ۲۲ بهمن ۵۷ شد.

و آن زمان که بسیاری از متحجرین و خشک مغزهای متدین نما در حوزه و عده ای روشنفکر غرب زده یا با دربار حکومت پهلوی مرتبط و جیره خور بودند و یا در لژهای شبه روشنفکری و فراماسونری عضویت داشتند و دل خوش به  قدرت کشورهای  استعماری و مقهور قدرت ظاهری آمریکا و شاه بودند و یا عده ای از به ظاهر مذهبی ها با تفاسیر عافیت طلبانه و محافظه کارانه و مصلحت اندیشانه و یا صوفی گرایانه  به مخالفت با خمینی کبیر می پرداختند و در مبارزه شرکت نمی کردند؛ اما از همان هنگام و قبل از سال های دهه چهل، جنبش دانشجویی مسلمان با شجاعت و جسارت و بصیرت و ایثار، نمود کامل روشنفکری مسلمان بود و پشت سر خمینی کبیر در راه سرنگونی استکبار شاهنشاهی و در قالب انجمن های اسلامی دانشجویان در ایران و اروپا و امریکا و هندوستان گام برمی داشت.

لذا بر خود لازم می دانیم:
ییرو سنت حسنه ای که میراث گران بهای امام (ره) و جنبش دانشجویی است، ۲۲ بهمن ماه را که به حق به فرموده ی خمینی کبیر: “پیروزی خون بر شمشیر بود” را به همه ی ملت آزاده ی ایران و مستضعفان جهان که دل در گرو انقلاب اسلامی ایران و آرمان های رهایی بخش خمینی کبیر دارند تبریک گفته و از همه ی دانشجویان و ملت شریف  با سلایق سیاسی مختلف، که دعوت دلسوزان انقلاب را برای حضور در راه پیمایی ۲۲ بهمن پذیرفتند تشکر نماییم؛ که در تظاهرات مردمی ۲۲ بهمن حضور چشمگیر داشتند و این تذکر را به مسئولان می دهیم که ما به عنوان دانشجویان پیرو خمینی کبیر و رهبری معظم، نسبت به  حفظ استقلال کشور در صحنه سیاست خارجه و پاسداری از آزادی و جمهوریت و اسلامیت نظام که میراث خون فشانی های جنبش دانشجویی و ثمره ی آن ۲۲ بهمن است حساسیم.

به فرموده ی امام خمینی(ره): ” انقلاب مرهون همه ی ملت بود” و این نشان می دهد که هیچ جناح سیاسی حق ندارد انقلاب و ولایت و یوم الله ۲۲ بهمن را یک میتینگ جناحی بداند؛ بلکه این یک جشن ملی و اسلامی متعلق به همه ی کسانی است که فارق از تفاوت سلیقه ای سیاسی، دل در گرو پیشرفت و رشد و تعالی ایران و انقلاب و خمینی کبیر و استقلال و آزادی دارند.

لذا ضمن گرامیداشت خون شهدای انقلاب اسلامی و فداکاری خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انقلاب، اعلام می نماییم که ما هم در کنار ملت پر صلابت ایران اسلامی در جشن بزرگ انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت  نمودیم  تا به بد خواهان این ملت و انقلاب بفهمانیم که ملت ایران و جنبش دانشجویی مسلمان و بیدار هر گاه مسأله ی منافع ملی و ارزش های اسلامی و انسانی مطرح باشد؛ با حضور میلیونی و فراگیر خود، از انقلابی که خود برایش خون ها داده دفاع خواهد نمود و در این بین مشکلات معیشتی و اختلافات سیاسی در علاقه مندی به اصل نظام و ولایت و انقلاب ار خاصی نخواهد داشت و البته بر مسئولان لازم است که این مشکلات را مرتفع کنند.

تردیدی نیست که این نهضت بزرگ مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و نشأت گرفته از قیام و نهضت عاشورای حسینی است که قطعاً تا قیام جهانی حضرت ولی عصر(عج) استمرار خواهد داشت.

دهه فجر، تداعی گر درهم شکستن استخوان های حکومت ظلم و جور و هیمنه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است و ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی مردم مومن و رشادت ها و مجاهدت های آنان، تحت زعامت بت شکن قرن، حضرت امام خمینی(ره) است. این درخت بارور با قطره قطره خون پاک شهدا سیراب و به روزنه امید مستضعفان مبدل شده است؛ صراط مستقیمی که با خون شهدای صدر اسلام و کربلا آغاز و با حکومت جهانی منجی عالم بشریت، حضرت امام زمان(عج) به پایان خوش سعادت بشر منتهی خواهد شد. تاکنون کشتی انقلاب گرداب های زیادی از جمله آشوب ها، ترورهای ناجوانمردانه دولتمردان و دانشمندان هسته ای، تحریم ها، بمب گذاری ها، خط دهی های سیاسی و … را پشت سر گذاشته است.

در شرایطی که این گمانه وجود دارد که بعضی از مسئولان اجرایی در استان ها با انگیزه ی کاهش حضور مردم در تظاهرات ۲۲ بهمن، به جهت فشار بر شورای محترم نگهبان دست به رفتار های نادرست زده و همکاری و تلاش لازم را برای پر شور برگزار شدن مراسم یوم الله ۲۲ بهمن انجام ندادند؛ اما مردم ایران اسلامی از هر مرام و منشی که بودند با حضور گسترده ی خود این پیام را به مسئولان دادند که بحث انقلاب و ولایت با دل های مردم گره خورده است.

در شرایط حساس کنونی منطقه ی خاورمیانه،  قطعاً حضور گسترده ی ما در راهپیمایی جشن انقلاب اسلامی که منجر به تشکیل جمهوری اسلای شد؛ در صورت انعکاس صحیح، این پتانسیل را دارد که نظر امت های تشنه ی عدالت و امنیت را به سمت الگوی نظام مردم سالاری دینی در قالب جمهوری اسلامی جلب نماید. در انتها لازم می دانیم که این پیام را با حضور گسترده ی خود به دنیا مخابره کنیم که هنوز هم علاقه مند و معتقد به شعار و آرمان “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” هستیم آن هم با منش” نه شرق نه غربی، جمهوری اسلامی”.

همچنین تشکر و قدردانی می کنیم از حضور گسترده ی ملت شریف و دلداده به آرمان های خمینی کبیر، در جشن ملی انقلاب اسلامی که به فرموده ی خمینی کبیر” مرهون تلاش های همه ی  ملت بود”.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.