• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

فضای فرهنگی فعلی دانشگاه یاسوج به حاشیه کشیده شده است

  • کد خبر : 1463
  • 06 آذر 1394 - 3:11
فضای فرهنگی فعلی دانشگاه یاسوج به حاشیه کشیده شده است

متن بیانیه به این شرح است: بسم رب الشهدا و الصدیقین فرزندان انقلابی ام، توجه کنید که امروز روز حضور گسترده در جبهه هاست. فکر نکنید که دیگر جنگ تمام شده است. خود را مسلح به سلاح ایمان و جهاد کنید. بر دشمن غدار رحم جایز نیست. و اینها تمام حرف هایشان یک فریب است   […]

متن بیانیه به این شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

فرزندان انقلابی ام، توجه کنید که امروز روز حضور گسترده در جبهه هاست. فکر نکنید که دیگر جنگ تمام شده است. خود را مسلح به سلاح ایمان و جهاد کنید. بر دشمن غدار رحم جایز نیست. و اینها تمام حرف هایشان یک فریب است   » امام خمینی/صحیفه امام، ج ۱۲ ، ص ۲۰۲ »

مهم ترین عنصر ارتباط جوامع گوناگون با یکدیگر فرهنگ است. فرهنگ هر مجموعه و محیطی، بیانگر غالب دیگر ابعاد وجودی آن مجموعه خواهد بود. مهم ترین و اصلی ترین راه نفوذ در یک ملت دارای اراده ی فولادینی همچون ملت ایران، نفوذ در باورهاست. نفوذ در باورها یعنی ایجاد خلل در اعتقادات و این نوع خلل، بیشتر از نوع دینی و انقلابی خواهد بود. پس قلب تپنده ی هرکشوری، بلاشک فرهنگ است.

فضای فرهنگی فعلی دانشگاه یاسوج متأسفانه به حاشیه کشیده شده است. چیزی که ما حاضریم در قبالش جانمان را هم فدا کنیم. اما متأسفانه به علت سوء تدبیری مسئولین بالادستی، این قلب تپنده به سنگینی قابل لمسی رسیده است.

فرهنگ اولویت امروز جامعه ی ماست؛ اولویتی که این روزها پشت پرده ی آن، سیاست کاری ها و سیاست بازی ها پنهان می شوند. سکوت فرهنگی امروز دانشگاه ما چه حوادثی را دنبال می کند؟
گاهی سکوت یک فضا، خبر های خوشی را مخابره نمیکند. اما برخی گمان نکنند ما هم این سکوت را با آرامش و صلح و صفا یکی دانسته ایم .

به تعویق افتادن جلسات شورای فرهنگی و هیأت نظارت به چه علت؟ جلسات ضرب العجلی به چه علت؟ چرا در فضای فعلی دانشگاه از اسامی دیگران، سوء استفاده می شود؟ چرا برخی کار تشکیلاتی را با کار فرمایشی از بالا به پایین اشتباه گرفته اند؟ آیا به عزلت رفتن کار و راه فرهنگی که زمینه ساز ایجاد روحیه ی ضد انقلابی خواهد شد و مثابه ی آن ایجاد تشکل های یکبارمصرف خواهد بود، حمیت جوانان مؤمن و انقلابی را )که جمودشان عین جهل است( شکوفا نکرده است؟

آیا زمینه سازی و فضاسازی جاهلانه برای مصادره کردن ۱۶ آذر به علت برخی منافع درونی و حتی بیرونی، به معنای ایجاد سیاست های عوام فریبانه که غالبا به طور کورکورانه شکل میگیرد نخواهد بود؟

ما به دانشجویان تمامی اقشار هشدار می دهیم. هدف اصلی ما آگاه سازی است. دانشجویان عزیز مطلع باشند از اطراف خودشان. جریانات در خفا شکل گرفته ی درون دانشگاه، چیزی جز به حاشیه رفتن غالب ابعاد ظرفیت دار دانشگاه منجر نخواهد شد. بینش سیاسیتان را مستحکم کنید و از اطرافتان آگاه شوید. این راهی است که برای همیشه به آن نیاز خواهیم داشت.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.