• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

علی مطهری زمان لغو سخنرانی نیروهای انقلابی کجا بود؟/ حقوق نجومی و فساد ۸ هزار میلیاردی مایه شرمساری است نه لغو یک سخنرانی

  • کد خبر : 4401
  • 04 آذر 1395 - 23:36
علی مطهری زمان لغو سخنرانی نیروهای انقلابی کجا بود؟/ حقوق نجومی و فساد ۸ هزار میلیاردی مایه شرمساری است نه لغو یک سخنرانی

سعید تواناراد دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی (ره) در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: یکی دو روز اخیر علیرغم ماهیت واقعی رسانه که وظیفه‌اش بازتاب مشکلات جدی جامعه و رساندن صدای بینوایان به مسئولان است، متأسفانه خط خبری برخی رسانه‌ها حول یک محور کم ارزش و بلکه بی‌ارزش […]

سعید تواناراد دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی (ره) در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: یکی دو روز اخیر علیرغم ماهیت واقعی رسانه که وظیفه‌اش بازتاب مشکلات جدی جامعه و رساندن صدای بینوایان به مسئولان است، متأسفانه خط خبری برخی رسانه‌ها حول یک محور کم ارزش و بلکه بی‌ارزش می‌چرخد، حول محور لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس.

وی افزود: این که در میان دعواهای سیاسی و جناحی این افراد چه می‌گذرد، الله و اعلم. اما واقعیت این است که ما عمیقاً معتقد به آزادی بیان و مخالف لغو غیرقانونی سخنرانی‌ها هستیم و اگر این عمل دادستان مشهد هم دارای ادله صحیح قانونی نباشد، از نظر جنبش دانشجویی مردود و مورد انتقاد شدید است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اما آنچه که واقعاً باید برای مردم و نخبگان سؤال باشد این است که چرا این نحوه برخورد و کشمکش‌های رسانه‌های غربگرا برای لغو سخنرانی‌های شخصیت‌های انقلابی که پیش از این بارها و بارها صورت گرفته بود، اتفاق نیفتاد؟ چرا علی مطهری، پیش از این موضوع نگران آزادی بیان نبود و نامه‌های تهدیدآمیز به رئیس جمهور نمی‌نوشت؟!

وی ادامه داد: اگر واقعاً بحث حق و حقیقت است، چرا این مطالبه پیش از این اتفاق نیفتاد و دانشجویان حق‌طلب و آزادمنش در این میدان یکه و تنها بودند؟ بارها ما فریاد زدیم و بیانیه نوشتیم که دهان‌ها را با مشت آهنین و طعنه و تهمت‌های مختلف نبندید. چرا مطهری آن روز که منتقدان سیاست‌های ناکارآمد دولت در زمینه‌های سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی را افراطی، تندرو، بی شناسنامه، جهنمی می‌خواندند، دانشجویان انقلابی را همراهی نکرد؟

تواناراد تصریح کرد: این دوگانگی در رفتار و گفتار را چگونه می‌توان در روش و منش برخی افراد دید و به یاد قرآن‌های سر نیزه در ماجرای جنگ صفین نیفتاد؟ مگر این رفتارها جز با ماکیاولیسم افراطی غربگرایان و کدخداپرستان هم قابل توجیه است؟

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفت: « اتفاق مشهد مایه شرمساری است»، افزود: از جناب رئیس جمهور چند سؤال داریم، آیا آمار ۴۲ درصدی طلاق در تهران مایه شرمساری نیست؟ آیا حاشیه نشینی و فقر کشنده چندین میلیون ایرانی مایه شرمساری نیست؟ آیا بدعهدی‌های مکرر دشمن و به وقوع نپیوستن وعده‌های رئیس جمهور و به بار آوردن خسارتی محض برای کشور در قضیه برجام مایه شرمساری نیست؟ آیا اختلاس ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق‌های نجومی مایه شرمساری نیست؟ و آیا آمار بالای بیکاری و رکود اقتصادی مایه شرمساری نیست؟

تواناراد تاکید کرد: از همه مهم‌تر اینکه باید از رئیس جمهور پرسید آیا فریب مردم عزیز ایران و سعی در انحراف اذهان عمومی از مسائل مهم و حیاتی کشور و پنهان کردن ناکارآمدی‌ها زیر پوشش های پوپولیستی و شبه پوپولیستی، مایه شرمساری نیست؟ حقیقتاً برای بنده که مسئولیت اجرایی و بار سنگین رأی مردم را بر دوش ندارم، مایه شرمساری است؛ برای رئیس جمهور را نمی‌دانم.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.