• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
گلرومفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر:

عدالت اجتماعی مهمترین آرمان انقلاب اسلامی/ فساد‌های اقتصادی و اداری زیبنده نظام نیست

  • کد خبر : 8433
  • 03 بهمن 1396 - 19:12
عدالت اجتماعی مهمترین آرمان انقلاب اسلامی/ فساد‌های اقتصادی و اداری زیبنده نظام نیست

  دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه هم اکنون جمهوری اسلامی در بعد عدالت اجتماعی جایگاه مناسبی ندارد به گونه‌ای که امروز شاهد فساد‌های اقتصادی و اداری هستیم و این زیبنده نظام نیست. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی […]

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه هم اکنون جمهوری اسلامی در بعد عدالت اجتماعی جایگاه مناسبی ندارد به گونه‌ای که امروز شاهد فساد‌های اقتصادی و اداری هستیم و این زیبنده نظام نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز در نشست خبری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلات جهاد اکبر از ششم تا سیزدهم بهمن با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای این اتحادیه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر با شعار احیاگر خط امام پیروی ولایت، پرچم دار عدالت و در سه بخش عقیدتی، مهارتی و همایشی برگزار می‌شود افزود: براساس طرح درسی که واحد آموزش ارایه کرده است بخش عقیدتی این اردو مباحث مهدویت، معرفت شناسی و ولایت فقیه توسط اساتید حوزه ارایه خواهند شد.

 

مفرد افزود: بخش مهارتی نیز مباحثی از قبیل: جریان شناسی سیاسی، جریان شناسی جنبش دانشجویی، ضرورت کار تشکیلاتی، مدیریت راهبردی و خلاقیت است.

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه همزمان با این اردوی تشکیلاتی برنامه‌های همایشی طی شش شب برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها شامل کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین، ویژه برنامه زنان با عنوان عرصه ظهور با موضوع چالش‌های اجتماعی حضور زنان در ایران و غرب، برنامه آزاد اندیشی، ویژه برنامه سیاسی با توجه به شعار نشست، یادآوره شهدای بصیرت و محفل انس با قرآن خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه این اردوی مهارتی تشکیلاتی نیز با حضور حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود البته از چهره‌های سیاسی سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دعوت به عمل آمده که متاسفانه مسئولین اخیرا دعوت جنبش دانشجویی را لبیک نمی‌گویند و شاهد حضور کم رنگ آن‌ها هستیم.

 

مفرد با اشاره به این که از بین نمایندگان مجلس حجت الاسلام پژمان فر و حاجی دلیگانی در این اردوی آموزشی تشکیلاتی حضور پیدا می‌کنند افزود: در یکی دیگر از بخش‌های این نشست یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در خصوص برجام و تحولات اخیر آن به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دبیران سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود

 

وی در خصوص انتخاب شعار احیاگر خط امام پیروی ولایت، پرچم دار عدالت و در سه بخش عقیدتی، مهارتی و همایشی در شانزدهمین اردوی تشکیلاتی آموزشی جهاد اکبر گفت: ما معتقدیم که بخش‌های مختلف نظام باید به خط امام رجوع کنند چرا که اگر خط امام را دنبال می‌کردیم امروز شاهد مسائلی همچون فساد‌های اقتصادی در کشور نبودیم.

 

مفرد با بیان اینکه خط امام خمینی یک منظومه است که باید در آن مداقه کرد، افزود: وظیفه جنبش دانشجویی این است که آرمان‌های امام و انقلاب را روی دست بگیرد.

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: آنچه که تشکل‌های انقلابی را مجبور می‌کند تا آرمان‌های امام را بر روی دست بگیرند تحریف خط امام است معتقدیم که بهترین شاخص برای جلوگیری از خط امام نظرات و دیدگاه‌های امام خمینی (ره) است.

 

وی با بیان اینکه امروز باید ببینیم که دشمنان انقلاب اسلامی چه موضعی در برابر ما دارند تصریح کرد: امام همواره به نقش مردم در انتخابات و مسائل غیر از انتخابات همچون اقتصاد تاکید داشته اند.

 

مفرد گفت: در بخش دوم شعار احیاگر خط امام پیروی ولایت، پرچم دار عدالت و در سه بخش عقیدتی، مهارتی و همایشی معتقدیم که گفتمان ولایت باید به دال مرکزی جنبش دانشجویی مسلمان تبدیل شود و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم عدالت را هم از مسئولین مطالبه کنیم.

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عدالت را مهمترین آرمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون جمهوری اسلامی در بعد عدالت اجتماعی جایگاه مناسبی ندارد به گونه‌ای که امروز شاهد فساد‌های اقتصادی و اداری هستیم و این زیبنده نظام نیست.

 

وی افزود: دلیل انتخاب شعار احیاگر خط امام پیروی ولایت، پرچم دار عدالت و در سه بخش عقیدتی، مهارتی این بوده تا جنبش دانشجویی عدالت را به عنوان مهمترین آرمان نظام سر دست بگیرد و مسئله عدالت را همراه با ولایت دنبال کند.

 

مفرد در بخش دیگری از اظهارات خود به تحولات دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: پس از گذشت یک سال از انتصاب علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد شاهد بودیم این دانشگاه از دست یک جریان خاص خارج شده و امکانات و دارایی‌های آن در جهت  رشد دانشگاه هزینه می‌شود.

 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: با روی کار آمدن مدیران انقلابی در دانشگاه آزاد رویکرد این دانشگاه نیز عوض شده است، اما با این وجود می‌طلبد که اصلاحات در بخش آموزشی و فرهنگی این دانشگاه با سرعت بیشتری صورت پذیرد تا شاهد تغییرات ملموسی باشیم.

 

وی گفت: با انتخاب غفاری به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم انتظار ما این است که در مورد تشکل‌های دانشجویی چه در ستاد و چه در صف سیاسی کاری کنار گذاشته شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب از تشکل‌های انقلابی حمایت شود، اما با این وجود تاکنون وزارت علوم و وزارت بهداشت هیچ گونه حمایتی در راستای برگزاری شانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به عمل آورده اند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.