• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
محمد فروغی:

عدالت، اساس حاکمیت

  • کد خبر : 8238
  • 10 دی 1396 - 16:23
عدالت، اساس حاکمیت

بسم الله الرحمن الرحیم   اساس حاکمیت، به فرموده امیرمومنان، عدالت است. عدالت یعنی مسولان نظام، بالانشینی نکنند و به درد مردم برسند، در مقابل فساد ساختاری بایستند و آن را بخشکانند، فرسودگی های ساختاری نظام را در جهت مصالح ملی برطرف نمایند و زمینه را برای گردش مدیریت ها، به انتخاب آزادانه مردم فراهم […]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اساس حاکمیت، به فرموده امیرمومنان، عدالت است. عدالت یعنی مسولان نظام، بالانشینی نکنند و به درد مردم برسند، در مقابل فساد ساختاری بایستند و آن را بخشکانند، فرسودگی های ساختاری نظام را در جهت مصالح ملی برطرف نمایند و زمینه را برای گردش مدیریت ها، به انتخاب آزادانه مردم فراهم آورند، صدای مردم شنیده بشود و مسولان، انعکاس صدای مردم باشند، شفافیت و پاسخگویی در همه رده های حاکمیت، به چشم بیاید و مردم،به معنای واقع کلمه ولی نعمت باشند.

ولی نعمت کسی است که بتواند بدون لکنت حرفش را بزند و بدون منت، به او پاسخ داده شود. کسی که در تصمیم گیری های خرد و کلان، مصلحت او لحاظ می شود.

 

امروز و پس از گذشت نزدیک به چهل سال از انقلابی که به نام عدالت شکل گرفته است، باید بپرسیم با این آرمان چه کرده ایم. مردم حق پرسشگری دارند و باید جواب بگیرند. این روزها صدای اعتراض های مردم را می شنویم. این، خود پاسخی است که مردم به این پرسش می دهند. در غیاب مسئولان دلسوزی که خود، به فکر بازخوانی و احیاناً بازنگری مسیر باشند، مردم دست به کار شده اند.

 

در این شرایط، طبیعی است که دشمنان این مردم و این انقلاب، چنگ و دندان تیز کنند و بخواهند متولی اعتراض مردم بشوند. آیا این مصیبت که آنها پناه مردم ما بشوند، نباید ما را به خود بیاورد؟ مردم از انقلابشان،که برای آن خون داده اند و به آن تعلق خاطر دارند، انتظار دارند که خود، به رفع کاستی ها اقدام نماید و خود، آغازگر اصلاح باشد.

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، خود را در کنار مردم و همراه با مطالبات به حق مردم می داند و این مطالبات را تنزل نمی دهد و تلاش دارد مردم را بفهمد، نه آنکه مردم را به سود خود تفسیر کند.

در عین حال به مردم شریف و نجیب، توجه می دهیم که مراقب کینه توزی های دشمنان ثابت شده خود باشیم. مراقب باشیم کسی به دروغ، متولی مطالبات مردم نشود و موج سواری نکند. بی شک از تاریخمان آموخته ایم که بیگانگان و سلطنت طلبان عافیت جو و رسانه هایی که بلندگوی آنان هستند، خیر و صلاح ما را نمی خواهند.در غیاب احزاب مردمی و مسولان دلسوز، بازیچه بیگانه نشویم و از چاله درنیاییم و به چاه در افتیم.

 

امید، آنکه در این برهه حساس، بتوانیم رسالت تاریخی خود را به درستی به انجام برسانیم.

 

و من الله التوفیق

 

 

محمد فروغی/دبیر سیاسی انجمن‌‌ اسلامے‌‌ دانشجویان‌‌ مستقل‌‌ دانشگاه‌‌ اراڪ


 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.