• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

طرح دوفوریتی فراکسیون امید فضای دانشگاه را به خفقان می‌کشاند

  • کد خبر : 5583
  • 02 اسفند 1395 - 20:18
طرح دوفوریتی فراکسیون امید فضای دانشگاه را به خفقان می‌کشاند

علیرضا نعمتی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص طرح دوفوریتی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به هیأت رئیسه مجلس بیان داشت: این طرح که به منظور حفظ نظم جلسات و سخنرانی ها ارائه شده است، نه تنها باعث ایجاد نظم نمی شود؛بلکه باعث از بین رفتن حق و حقوق مردم نیز می‌شود. وی […]

علیرضا نعمتی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص طرح دوفوریتی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به هیأت رئیسه مجلس بیان داشت: این طرح که به منظور حفظ نظم جلسات و سخنرانی ها ارائه شده است، نه تنها باعث ایجاد نظم نمی شود؛بلکه باعث از بین رفتن حق و حقوق مردم نیز می‌شود.

وی ادامه داد: گویا طراحان این طرح دوفوریتی رفتار امام علی(ع) را در زمان خلافتشان از یاد برده اند که وقتی در مسجد کوفه مورد سئوال و خطاب قرار می‌گرفتند، چگونه با آرامش کامل به سئوالات پاسخ می دادند؛ گویا رفتار شهید بهشتی و امثالهم را در برخورد با منتقدان و مخالفان از یاد برده اند؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این دیگر چگونه طرحی است که شخص سئوال کننده را به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می کند، مگر شما نبودید که شعار آزادی بیان و زنده باد مخالفتان گوش فلک را کر کرده بود پس چه شد؟ این طرح فراکسیون امید اصلا سازگار با دولت تدبیر و امید نیست.

نعمتی افزود: ما می خواهم بدانم آیا این طرح مستقیما با اصل ۹ قانون اساسی که بیان می دارد، نباید قانونی در جهت محدود کردن آزادی های مشروع وضع شود و بر حفظ این آزادی ها تاکید دارد، مغایرت ندارد و آن را نقض نمی کند؟

این فعال دانشجویی گفت: این طرح مانند طرح استادی می‌ماند که حق سئوال کردن را از دانشجو می‌گیرد که گویای عدم تسلط استاد به مطالب و ترس از عدم توانایی در پاسخ دادن به سئوالات است.

نعمتی تصریح کرد: حال سئوال ما از عارف و دوستان اصلاح طلب این است که آیا شما هم می ترسید که نتوانید به سئوالات پاسخ دهید؟ یا این طرح را به منظور یکطرفه کردن جلسات سخنرانی با توجه به نزدیک شدن انتخابات مطرح کرده اید؟

وی افزود:‌ به نظر ما این طرح با یک تیر دو نشان می زند؛ یعنی هم سئوال اول و هم سئوال دوم را به خوبی پوشش می دهد؛ اینگونه که به نظر می رسد اصلاح طلبان مصالح انتخاباتی را بر آزادی ترجیح داده اند و دائم در حال رنگ عوض کردن هستند و به هر قیمتی می خواهند منافع خود را حفظ کنند و ان را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این طرح علاوه بر اینکه آزادی بیان و حق سئوال کردن و پرسش گری که از حقوق شهروندان است را نقض می کند، فضای دانشگاه را به خفقان می کشاند و از طرفی شعار همین جریان که فضای باز دانشگاه است را نیز زیر سئوال می برد. امیدوارم که اصل آزادی بیان که مورد تأیید اسلام است، با چنین طرح های سلیقه ای زیر سئوال نرود و از شورای نگهبان انتظار می رود؛ حتی با گذشت این طرح از مجلس، آن را به خاطر نقض قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل آزادی بیان، به مجلس باز گرداند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.