• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22
بتول عظیمی:

ضعف نظارت سازمان سنجش و مجموعه وزارت بهداشت

  • کد خبر : 12274
  • 06 آبان 1398 - 19:41
ضعف نظارت سازمان سنجش و مجموعه وزارت بهداشت

موضوع فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی که افشا شدن تحصیل دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی بهانه ای شد که مجددا مورد توجه عموم قرار بگیرد، مدت هاست که اگر نگوییم مغفول مانده، آنچنانکه باید مورد پیگیری نیز قرار نگرفته بود!

عظیمی در مصاحبه با خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران» در واکنش به شنیده شدن زمزمه هایی از فروش صندلی در رشته های علوم پزشکی: ضعف نظارت سازمان سنجش و مجموعه وزارت بهداشت

بتول عظیمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: موضوع فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی که افشا شدن تحصیل دانشجوی قلابی دانشگاه شهید بهشتی بهانه ای شد که مجددا مورد توجه عموم قرار بگیرد، مدت هاست که اگر نگوییم مغفول مانده، آنچنانکه باید مورد پیگیری نیز قرار نگرفته بود!

عظیمی تصریح کرد: قطعا این موضوع نشان دهنده عمق بی توجهی و ضعف نظارت سازمان سنجش و مجموعه وزارت بهداشت نسبت به جریان های فساد در این حوزه است! قطعا فساد در حوزه بهداشت و درمان،صرفا مربوط به حوزه دارو یا عدم پرداخت مالیات نیست،هرچند این موارد قطعا نیاز به پیگیری و کنترل بسیاری دارد،اما یکی از موضوعات مهم در این حوزه بحث نحوه پذیرفته شدگان رشته های علوم پزشکی است که هر سیاست غلط و هرگونه ضعف نظارتی در این امر،بزرگترین ضربه را به بدنه این حوزه وارد میکند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شهرکرد گفت: وقتی از ضعف نظارتی و بی توجهی عمد یا غیر عمد در پذیرش دانشجوهای علوم پزشکی سخن میگوییم، در واقع بحثمان بر سر چرایی و چگونگی پذیرش بدون صلاحیت علمی فرزندان مسئولین دولتی، هیئت های علمی دانشگاه ها،د انشجوهای دانشگاه های درجه چندم کشور های همسایه و اقشار دیگری است که به راحتی با پرداخت یا حتی بدون پرداخت هزینه ای ، در جایگاهی قرار میگیرند که لازمه آن، دور زدن ۶۰۰هزار نفر است!

وی افزود: قرار گرفتن در جایگاهی که عده ای با تلاش شبانه روزی و زحمت بسیار آن را بدست آورده اند و عده ای با تصاحب این جایگاه،عدالت آموزشی را تماما لگد مال میکنند!

عظیمی در پایان گفت: بحث فروش صندلی های پزشکی،بهانه ای شد که دانشجوهای سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز وزارت بهداشت و سازمان سنجش را مورد سوال قرار دهند که چرا و چگونه تعداد پذیرفته شدگان رشته های علوم پزشکی در هرنیمسال،با تعدادی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده،متفاوت است؟

او ادمه داد: انتظار میرود که وزارت بهداشت،همانطور که از برخورد جدی با متخلفان این حوزه و جریان های فساد این حوزه خبر داده،این موضوع را به نحو موثری در هریک از دانشگاه های علوم پزشکی پیگیری کرده و دلیل تفاوت ورودی های هر رشته با تعداد درج شده در دفترچه انتخاب رشته را شفاف نماید!

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.