• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

صرف فعل “ما نمی توانیم” به خط واردات مدیر از کشور های بیگانه رسیده است

  • کد خبر : 3633
  • 19 شهریور 1395 - 1:49
صرف فعل “ما نمی توانیم” به خط واردات مدیر از کشور های بیگانه رسیده است

متن این بیانه به شرح ذیل است: بسمه تعالی این روز ها اخبار زیادی را در سایت های معتبر رصد می کنیم، خبرهایی که حاکی از انعقاد قرارداد هایی است که نمی دانیم آن ها را خوب بدانیم یا بد ! چرا که دولتمردان تنها به انتشار اخبار اکتفا نموده و با بهانه ی محرمانه […]

متن این بیانه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

این روز ها اخبار زیادی را در سایت های معتبر رصد می کنیم، خبرهایی که حاکی از انعقاد قرارداد هایی است که نمی دانیم آن ها را خوب بدانیم یا بد !
چرا که دولتمردان تنها به انتشار اخبار اکتفا نموده و با بهانه ی محرمانه بودن از شرح جزییات امتناع به عمل می آورند و در ادامه سناریوهای ذلت بار و مشکوکی چون برجام، IPC و FATF مطلع شدیم دبیر شورای عالی مناطق آزاد دولت تدبیر و امید منطقه آزاد حساس چابهار را به هندی ها واگذار کرده است.

طبق اخبار منتشر شده، واگذاری در مدت زمان معین صورت گرفته اما همچون دیگر قرارداد های بین المللی که توسط دولت آقای روحانی صورت گرفته این بار نیز ملت ایران تنها نامحرمان هستند و اینکه این زمان معین چه مقدار است مشخص نیست!

رویکرد دولت تدبیر و امید در قرارداد های نفتی موسوم به IPC که بنا به گفته صاحب نظران ما را به احوالات قبل از ملی شدن صنعت نفت بر می گرداند و دوباره ما را یاد وضعیت تاریخ ایران در زمان قاجاریه می اندازد از یک سو و و شاهکار این دولت در خودتحریمی قرارداد ننگین FATF که برخی این قرارداد را حتی از قرارداد کاپیتولاسیون ذلت بارتر می دانند از سوی دیگر، نگرانی ها را در ملت بیدار جامعه دو چندان می کند که رویکرد سپردن منابع و ظرفیت های موجود ایران به کشور ها و شرکت های خارجی به صورت انحصاری و تنها با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت و به طور خلاصه عملکردی تکنوکرات گونه می تواند نفوذی مجسم و سازمان یافته باشد که کاملا آرام در قالبی قانونی در کشور اجرا می شود.

مناطق آزاد تجاری علی الظاهر بر مبنای حمایت از اقتصاد داخلی شکل می گیرند در حالی که عملا مرکز تجمع اجناس کشورهای مختلف شده اند و موجی مخالف بر سینه ی اقتصاد مقاومتی هستند. افتصاد مقاومتی به عنوان طرحی آینده نگر و آرمان گرایانه در تضاد با رویکرد تکنوکراتی مدیرانی است که بارها فعل ما نمی توانیم را با افتخار صرف کرده اند. طبیعتا نمی توان انتظار داشت مدیرانی که توان داخلی را در حد آبگوشت بزباش می دانند، اعتقادی به جوانان و مدیریت جهادی در عرصه ی اقتصاد داشته باشند.

کاملا هویدا است که تا زمانی که دغدغه رفع بیکاری جوانان را نداشته باشیم و به جای تولید داخلی از کارخانه های خارجی حمایت کنیم و دروازه ای رایگان و امن! برای کالاهای خارجی باشیم قطعا چشمانی برای دیدن فقر گسترده در بین مردمان بومی بندر چابهار نخواهیم داشت. صرف فعل “ما نمی توانیم” به خط واردات مدیر از کشور های بیگانه رسیده است !

ضعف مفرط در مدیریت مناطق آزاد تنها مرکزی برای ورود اجناس قاچاق را برای ما ترسیم نموده و با وجود جوانان تحصیل کرده در گرایش های مختلف رشته ی مدیریت در کشور، کار به واگذاری گوشه ای از خاک ایران به طور انحصاری به مدیران هندی رسیده است.

اخبار و تحلیل های مختلف در زمینه ی قرارداد های منعقد شده به خوبی گواه بر اتفاقات مرموز رخ داده در دولت تدبیر و امید هست؛ منطق پاسخگو نخواهد بود وقتی مدیر نالایق ذخیره نظام خوانده شود و یا مدال افتخار بر گردن جاسوس آویخته شود.

درپایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار متذکر می شود دولت تدبیر و امید در مدت کوتاهی که برایش باقی مانده دست از پرسه زدن در حول حلیم های بیگانگان و اجنبیان بردارد و اندکی به داشته ها و منابع درون نظری بیفکند و بداند تنها در فیلم های هندی هست که همیشه و در هر صورتی پایانی خوش وجود دارد…!

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.