• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
گفتگو با نمایندگان اتحادیه های بزرگ دانشجویی پیرامون اعتراضات مردمی اخیر:

صداوسیما به مردم نگاه دکوری دارد/موج اعتراضات حاصل کم کاری مسئولین است

  • کد خبر : 8206
  • 09 دی 1396 - 19:18
صداوسیما به مردم نگاه دکوری دارد/موج اعتراضات حاصل کم کاری مسئولین است

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صبح پنج‌شنبه بود که عده‌ای در مشهد در اعتراض به مشکلات مالی و سیاست‎‌های اقتصادی دولت دست به تجمع‌های مسالمت‌آمیز زدند اما این مسئله به سرعت با صدا گذاری و ویرایش در رسانه‌های معاند و سپس در فضای مجازی با هدف مخالف نشان‌دادن این افراد با نظام جمهوری اسلامی […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صبح پنج‌شنبه بود که عده‌ای در مشهد در اعتراض به مشکلات مالی و سیاست‎‌های اقتصادی دولت دست به تجمع‌های مسالمت‌آمیز زدند اما این مسئله به سرعت با صدا گذاری و ویرایش در رسانه‌های معاند و سپس در فضای مجازی با هدف مخالف نشان‌دادن این افراد با نظام جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

این در حالیست که عدم پوشش صحیح این تحولات از سوی رسانه‌های داخل و از همه مهمتر رسانه ملی، بالطبع مخاطبین را برای کسب اطلاع در این باره، وادار به پیگیری و مشاهده از اخبار از درگاه رسانه‌های دیگری که غالب آنها را رسانه‌های معاند و ضدانقلاب تشکیل می‌دهند کرده است.

اما با آغاز این مخالفت‌ها موجی از اعتراضات به مشکلات معیشتی در شهرهای دیگر همچون اصفهان و قزوین در روز جمعه شکل گرفت و مخالفان دولت طی فراخوانی از عموم مردم برای حضور در این اعتراض گسترده در روز شنبه دعوت کردند.

در این راستا، به سراغ اتحادیه‌های دانشجویی رفتیم تا نظرات آنان را پیرامون این موضوع جویا شویم و ابعاد دقیقتری از این ماجرا را به تصویر بکشیم.

تواناراد: دلیل برخورد امنیتی با معترضین وجود ندارد/ تجمع مشهد بدون هیچ هدایت سیاسی بود

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: به تازگی در برخی شهرها تحرکاتی شکل گرفته اما تجمعات مشهد به دلیل اینکه بدون هیچ‌گونه هدایت جریان ضد انقلابی بوده ‌کمی متفاوت‌تر است و به دلیل فشارهای اقتصادی، گرانی، عدم افزایش حقوق‌ها و به طور کلی مشکلات معیشتی مختلف مردم و همچنین بحث موسسات مالی که بر اثر مدیریت ضعیف دولت این تجمعات شکل گرفته است که در زمان دولت سازندگی هم اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: درحق مطالبات آن‌ها تردیدی نیست و اینکه چند شعار تند و سیاسی وارد شده دلیل نمی‌شود مسئولین به جای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود با معترضان به صورت امنیتی برخورد شود، جریان دانشجویی نیز پیگیر این موضوع خواهد بود و ان‌شاالله ما حامی و زبان مردم خواهیم بود.

سعید تواناراد خاطرنشان کرد: یک تذکر هم باید به مردم بدهیم که این تجمع‌ها باید از فضای خشونت بار و خیلی تند خارج شود زیرا جهت‌گیری شعارها به سمت سیاسی‌بازی موجب می‌شود هدف اصلی گم شود و از بین برود و رسانه‌های مختلف نیز باید پوشش رسانه‌ای درستی از تجمعات داشته باشند تا فیلم‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر نشود و همچنین باید از مسئولین پیگیر مطالبات مردم باشند نه اینکه اجازه دهند مسئولین لیبرال آزادانه بچرخند و شعارهای مردم تند و تندتر شود.

فرهمندپارسا: مقصر اصلی مشکلات اقتصادی، دولت و مجلس هستند/ موج اعتراضات، حاصل کم‌کاری مسئولین است

سجاد فرهمندپارسا مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان علت این تجمعات را وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و افزود: فشارهای روانی ناشی از درماندگی معیشت و جو سیاه سیاسی در رسانه‌ها و سیاسی‌بازی‌های دولت‌مردان و شانه خالی کردن وزرا از انجام وظیفه به خصوص وزیر اقتصاد؛رفاه و مسکن و شهر سازی موجب شکل گیری این اعتراض‌ها شده است.

 

وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی ضعیف در زلزله‌های اخیر آستانه تحمل مردم را به حداکثر خود رسانده و گرانی تخم‌مرغ نیز شاید در ظاهر تنها افزایش قیمت یک ماده غذایی پیش پا افتاده باشد اما در اذهان عمومی نماد بی‌کفایتی و ناکارآمدی سیستم اقتصادی این کشور است که می‌توان دولت را به عنوان قوه‌مجریه و قوه‌مقننه را به عنوان قانون‌گذاران مقصر دانست.

 

سجاد فرهمندپارسا ادامه داد: بدون هیچ‌تعارفی مسئولین در ایجاد رفاه و برطرف کردن معیشت مردم به خصوص موضوع بیکاری کم‌کاری کرده‌اند و یا می‌توان گفت اصلا کاری انجام نداده‌اند، این‌ها عواملی هستند که با گذر زمان استانه تحمل مرم جامعه را به انتها رسانده و در حال حاضر شاهد موجی از اعتراض‌ها هستیم.

 

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: اهداف عده زیادی از معترضان به معنای واقعی کلمه رفع این بیکاری و وضعیت بد اقتصادیست، رفع تورم و ایجاد رونق اقتصادی، گردش پول و بازاری پویا و فعال خواسته اکثریت آنهاست اما برخی معاندین با تحریک مردم مظلوم موجی دیگر از این اعتراض‌ها را به وجود آورده‌اند و همه تقصیرها را به گردن حکومت انداخته‌اند و سعی دارند فضا را غبارآلود کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اهداف این دسته ایجاد اغتشاش و شورش و ایجاد فتنه‌ای جدید است که حامیان آن‌ها در خارج از کشور سعی دارند با حمایت رسانه‌ای این موج اعتراضی را به سمت مورد نظر خود کنترل و هدایت کنند و عده‌ای نیز در داخل به دلیل گمراهی و کج‌فهمی به دنبال تقویت نارضایتی عموم مردم و استفاده ابزاری از مردمی هستند که وضعیت زندگی بر انها تنگ آمده است.

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی نیز معتقد است: مردم به گرانی و مشکلات اقتصادی معترض هستند و البته حق هم دارند گرچه ممکن است برخی فضا را دست بگیرند و شعارهای تند و رادیکال بدهند. اما نیروهای امنیتی نیز ضمن و برخورد صحیح با معترضان باید هوشیاری لازم را برای جلوگیری از سو استفاده رسانه‌های معاند داشته باشند.

 

وی همچنین می‌گوید: آقایانی مدعی بودند ما از رکود عبور کردیم و وعده درآمد سرشار می‌دادند اوضاع اقتصادی را مثبت ارزیابی می‌کردند و لغو کنسرت در مشهد را به مهم‌ترین موضوع کشور تبدیل کرده بودند الان دقیقا کجا هستند؟

 

محمدامین سلیمی افزود: برخی دولت مقصر می‌دانند، تعدادی رهبری و عده‌ای انقلاب و… را اما آن‌روز که بسیاری از دلسوزان که به آن‌ها دلواپسان و تندروها لقب داده بودند فریاد می‌زنند که ارتباط با کف مردم و محرومین را جدی بگیریم برای چنین مواقعی بود که عده‌ای مجبور نباشند در خیابان‌ها اعتراض خود را فریاد بزنند.

 

دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی گفت: اعتراض مردم به مسائل اقتصادی نشان می‌دهد جامعه ایران نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نیست و عده‌ای برای مسائل اصلی کشور اعتراض کرده‌اند اما مهم‌ترین وظیفه جریان‌های انقلابی همدلی و کمک و البته تبیین و روشنگری برخی مسائل برای جلوگیری از پیچیده شدن مسائل است.

 

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که شرایط کنونی را به وجود آورده این است که مسئولین وقیحانه از پاسخگویی شانه‌خالی کردند و در مقام طلبکار ایستاده‌اند که تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اتصال این طلبکاران مظلوم به بدهکاران واقعی این ملت است.

 

جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه‌ای پیرامون این اعتراضات تاکید کرد: تجمعات و اعتراضات مردمی در سراسر کشور نشانه احساس تکلیف مردم است. مردمی که سالها رنج مبارزه برای آرمان های انقلاب را کشیده اند امروز باید برای برآورده شدن اولیات اقتصادی و معیشتی شأن دست به اعتراض بزنند و در عوض جواب اعتراض شان باتوم و گاز اشک آور باشد.

 

در بخش دیگری از بیانیه این اتحادیه دانشجویی آمده است: آیا غیر این است که علت اعتراض مردم مشکلات معیشتی و بدتر از آن لال شدن مسئولان است؟ کدام آیین انسانی اجازه میدهد مردمی که درد نان دارند را همانند آشوبگران سرکوب کنیم؟

 

این اتحادیه دانشجویی همچنین معتقد است: بی شک بی عرضگی و بی ارادگی مسئولین جمهوری اسلامی، باعث شده است که برخی مردم نسبت به اصل انقلاب اظهار پشیمانی کنند. انقلابی که با شعارهایی متعالی چون عدالت، آزادی و استقلال، با اراده مردم، با هدف نجات مستضعفین عالم کلید خورد، و صدها هزار جوان خونشان را پای این انقلاب ریختند، متاسفانه امروز به این جا رسیده است.

 

اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی همچنین در بیانیه خود ابراز عقیده کردند: از طرفی متأسفانه صداوسیما به مردم نگاهی دکوری دارد. رسانه ملی از حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی‌ها در دفاع از انقلاب گزارش می‌گیرد، اما تجمعات همان مردم‌ را پوشش نمی دهد. چرا رسانه ملی یک خبر در هیچ یک از بخش های خبری از تجمعات دیروز منتشر نکرده است؟ رسانه ملی مگر روابط عمومی ادارات و ارگان های حاکمیتی شده است. وظیفه بیان و مطالبه مسائل و مشکلات مردم را از مسئولان با کیست؟ محافظه کاری رسانه ملی، فرصت را به رسانه‌های ضدانقلاب می‌دهد تا نقش دایه دلسوزتر از مادر را برای آن‌ها بازی کنند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.