• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
15

صحبتهای دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان در روز ۱۶ آذر و در جشن بزرگ روز دانشجو

  • کد خبر : 4631
  • 20 آذر 1395 - 13:31
صحبتهای دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان در روز ۱۶ آذر و در جشن بزرگ روز دانشجو

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، بزرگترین تشکل دانشجویی استان خوزستان ،علی قائدرحمت ، در مقدمه صحبت های خود در جشن بزرگ ۱۶ آذر ، که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. و با استقبال پرشور و کثیر دانشجویان همراه بود ضمن تبریک روز دانشجو در پاسخ […]

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، بزرگترین تشکل دانشجویی استان خوزستان ،علی قائدرحمت ، در مقدمه صحبت های خود در جشن بزرگ ۱۶ آذر ، که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. و با استقبال پرشور و کثیر دانشجویان همراه بود ضمن تبریک روز دانشجو در پاسخ به بیانیه ۴۸ تشکل دانشجویی مبنی بر اینکه چرا در روز شهادت سه دانشجو جشن گرفته میشود، گفتند :
اگر ۱۶ آذر روز شهادت سه شهید هست روز استاد هم روز شهادت شهید مطهری هست ، هفته دولت هم روز شهادت شهید باهنر و رجایی هست اگر واقعا مشکل شما این است که در روز شهادت سه دانشجو جشن برگزار میشود، پس چرا اعتراضی از شما در هفته دولت و روز شهادت شهید مطهری دیده نمی شود.
اگر واقعا دغدغه شما درد شهید و نگهداشتن حرمت شهداست پس چرا در عاشورای ۸۸ که بسیاری به شهدا اهانت کردند چرا ان زمان بیانیه ایی اعتراضی و حتی یک جمله از شما دیده نشد.

قائدرحمت گفت: با توجه به اینکه ما یک تشکل دانشجویی مستقل هستیم و قدرت استقلال و انتخاب داریم و با اراده خودمان تصمیم میگیریم چه برنامه ایی اجرا کنیم و برایمان دیکته نمیکنند چه کسی را دعوت کنیم و به چه کسی تریبون بدهیم.
تصمیم گرفتیم این خدمت را به شما دانشجویان عرضه کنیم و یک روز شاد و مفرح را برای شما دانشجویان ایجاد کنیم.

علی قائدرحمت در ادامه اشاره ایی به جنبش دانشجویی و مخصوصا جریان دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز داشتند:
ایشان در ابتدا مقدمه ایی کوتاه از جنبش دانشجویی دهه ۷۰ داشته و بیان داشتند:
در دهه ۷۰ برخی از احزاب و گروههای سیاسی تلاش کردند در جنبش ها و تشکل های دانشجویی نفوذ پیدا کنند و آن ها را از مسیر اصلی خود منحرف سازند و حمایت آنان را در جهت منافع خود جلب کنند. که در سال ۷۶ توانستند تا حدودی موفق شوند و یک حزب خاص تواست جنبش دانشجویی تحکیم وحدت را به سمت خودشان سوق دهد.
اما در سال ۷۶_۷۸ یک انشعابی بوجود آمد.
بسیاری از دانشجویانی که عضو تحکیم وحدت بودند و معتقد بودند که دانشجو نباید حزبی باشد و نباید پیاده نظام احزاب باشد و برای گروههای سیاسی کار کند و باید مستقل باشد از دفتر تحکیم وحدت جدا شده و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل را در ۱۸ دفتر تاسیس کردند که جرقه این حرکت هم به نوعی از دانشگاه شهید چمران زده شد.
این فعال دانشجویی ادامه داد :
بعداز این اتفاق دو دستگی در میان دانشجویان ایجاد شده که هر کدام خود را حق می دانستند و این ماجرا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کشیده شد. و این کمیسیون حق را به انجمن اسلامی دانشجویان فعلی که ما هستیم داد ولی این امر به مذاق آقایانی که طرفدار دموکراسی آزادی و قانون مداری هستند خوش نیامد و اعتراض کردند.
و گفتند ما تنها نتیجه انتخابات را قبول خواهیم کرد. انتخابات برگزار شد ولی باز هم در انتخابات شکست سنگینی خوردند. واین بارهم نتوانستند این موضوع را تحمل کنند و در پی آن به دفاتر حمله کردند و درب دفاتر را شکسته و دانشجویان انجمنی را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.
و دانشگاه که در آن زمان جناحی عمل می کرد دفاتر را گرفته و به آن ها داد و این عمل آن ها نشان دهنده این موضوع بود که قانون ، انتخابات و مجلس برای آنان معنا و مفهومی ندارد. و اینان تا جایی پیش رفتند که از سال ۷۸_۸۳ به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اجازه هیچ گونه فعالیتی را در دانشگاه نداده و فضای خفقان شدیدی را به وجود آوردند.
و در سال ۸۳ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به ناچار مجبور شد پسوند مستقل را برای خود انتخاب کند و در این زمان بود که دانشگاه اجازه تاسیس دفتر و انجام فعالیت را به انجمن اسلامی دانشجویان داد. و بعد از آن تا سال ۸۹ دفتر تحکیم وحدت شروع به ایجاد اغتشاشات در دانشگاه شهید چمران کرد و فضای دانشگاه بر هم زدند و اموال دانشگاه را تخریب کرد. شیشه های دانشکده مهندسی را شکست .امتحانات را لغو کرد که اسناد و مدارک تمامی موارد ذکر شده موجود است.
این دفتر بعداز انجام این حرکات در دانشگاه شهید چمران منحل شده و در این زمان بود که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز پسوند مستقل را برداشته و به اصالت اصلی خود برگشت.

وی در ادامه به اتهاماتی که به انجمن اسلامی دانشجویان زده می شوند اشاره کردند مبنی بر این ادعا که انجمن اسلامی دانشجویان اصول گرا و  طرفدار حزب خاصی است.
ایشان در جواب این اتهامات گفتند:
به کسی که در موردی با شما هم نظر نیست فورا برچسب احزاب و اصولگرا و اصلاح طلب نزنید.
انجمن اسلامی دانشجویان نه اصول گرا، نه اصلاح طلب و نه پیرو هیچ حزب سیاسی است. و مطالبات جدی خود را چه از دولت قبلی چه فعلی داشته است.
همه دولت ها برای ما محترم اند و انتقاداتمان را نسبت به همه دولت ها داریم.و مواضعمان در برابر همه دولت ها مشخص است و مطالبات خود را خواهیم داشت. این بخش از صحبتهای دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مورد تحسین و تشویق حضار قرار گرفت.

آقای قائدرحمت در رابطه با پیام روز دانشجو اینگونه اظهار کرد که: دانشجو باید آگاه باشد و بیدار و هرچیزی را نپذیرد و نسبت به محیط اطراف خود حساس باشد وی در ادامه انتقاداتی را به برخی از مسؤلین دانشگاه داشته مبنی بر اینکه نه انتقادپذیر هستند و نه پاسخ گو.
به عنوان مثال در زمینه مشکلات صنفی از قبیل کیفیت غذا ، مشکلات خوابگاهی ، تردد آقایان در خوابگاه خواهران ،قطعی برق کتابخانه مرکزی و…

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان به این موضوع اشاره کرد که انجمن اسلامی دانشجویان از سه ماه پیش طی نامه ایی به آقای دکتر علم و دکتر دهچشمه و دکتر محمدیان خواستار برگزاری تریبون آزاد با موضوع مشکلات صنفی و با حضور آقایان بوده تا دانشجویان به این طریق مشکلات شان را با آنان در میان بگذارند که آقایان نه تنها حاضر به شرکت در این تریبون نشدند بلکه مجوز برگزاری این تریبون را هم به ما ندادند.

آقای قائدرحمت در ادامه این بخش از صحبتهای خود که تشویق های بی امان حضار و تایید آن ها را به همراه داشت ،گفت: حال که مجوز اجرای این برنامه را ندادید و خود حضور پیدا نکردید تا حرف دانشجویان را بشنوید پس ما می آییم و حرفهایمان را به گوش شما می رسانیم ‌. اگر میخواهید از مشکلات دانشجویان آگاه شوید ، در جمع آن ها حضور پیدا کنید و صحبتهای آنان را بشنوید. پای صحبت های دانشجوهای شبانه ای که دوساعت مهلت پرداخت شهریه را به آنها داده بودید بنشینید تا دردشان را متوجه شوید.
وی گفت هر شخصی که در مملکت ما به عنوان مسئول معرفی شود باید جرأت داشته باشد و در دل مخاطبین خود حاضر شود و حرف های آنان را بشنود و نترسد. مسئولی که قوی باشد و عملکرد درستی داشته باشد نیازی ندارد که خودش را پشت میز ریاستش پنهان کند و هر از چندگاهی مصاحبه ای هم کند.
باید در جامعه مخاطبش حضور یابد و حرف های آنان را بشنود یا حرف بزند.

این افراد نه تنها به دانشجو، حتی پاسخ گوی انجمن اسلامی دانشجویان ،بزرگترین تشکل دانشجویی در جنوب غرب کشور ، نیستند. ایشان افزودند: آقایان در تابستان به بهانه رنگ زدن به اتاق انجمن اسلامی دانشجویان در یکی از خوابگاه ها وارد شده و اموال و اسناد مهم انجمن به سرقت رفته است تا این لحظه هیچ کسی پاسخگوی این موضوع از جانب آن ها نبوده است
ما حرفهای خود را به افرادی که داعیه دار آزادی بیان هستند، زدیم و منتظر عکس العمل آقایان در برابر این انتقادات خود خواهیم بود.
سه دانشجو در روز ۱۶ آذر خون دادند پای اهدافشان و ما از این دانشجوها آرمان گرفته ایم. ما از هیچ کسی ترس و باکی نداریم. حرف خود را همیشه خواهیم زد.

ایشان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند در رابطه با انتخابات شورای صنفی متذکر شدند ‌
در مملکت ما برخی افراد لیست می دهند در این لیست یک سری از افراد رأی می آورند این افراد تنها به جناح و گروه خود پاسخگو هستند نه جامعه. ایشان در ادامه گفتند شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی درحال درست کردن لیست و شورای صنفی هستند. دانشجویی که بخواهد با لیست رای بیاورد و طرفدار جناحی باشد مشخص است که آن دانشجو دیگر نماینده دانشجویان نخواهد بود و توجهی به درد دانشگاه نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.