• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
میلاد صالحی

سلفی با نقض برجام

  • کد خبر : 6610
  • 15 مرداد 1396 - 18:07
سلفی با نقض برجام

روز گذشته مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در تهران برگزار شد ، این در حالی بود که نمایندگان قوه مقننه ذوق زدگی و هیجان زایدالوصفی داشتند ،نمایندگان مجلس ما دور موگرینی را گرفتند تا با او سلفی بگیرند آن هم در شرایطی که موگرینی قبل از سفر به تهران از تحریم های آمریکا علیه ایران […]

روز گذشته مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در تهران برگزار شد ، این در حالی بود که نمایندگان قوه مقننه ذوق زدگی و هیجان زایدالوصفی داشتند ،نمایندگان مجلس ما دور موگرینی را گرفتند تا با او سلفی بگیرند آن هم در شرایطی که موگرینی قبل از سفر به تهران از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت کرده بود؛ همین دو روز پیش بود که سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مدعی شد طرفین توافق تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده‌اند.و این در حالی است که دونالد ترامپ مصوبه کنگره درباره اعمال طیف وسیعی از تحریم‌‌‌ها علیه ایران را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

مقامات کشورمان بالاتفاق، این مصوبه را ناقض بندهای متعدد برجام دانسته‌اند. از نظر بنده هر دو حقارت محض هست هم برجام و هم سلفی با موگرینی،برای من تحمل برجام سخت هست همانطور که تحمل این سلفی ها سخت است ،نه برای من و بلکه معتقدم احساسات همه مردم ایران با مشاهده این عکس ها جریحه دار شد. شاید بتوان گفت سلفی گرفتن با موگرینی در کنار سلفی وزرا با هواپیما تنها نتیجه برجام است؛هرچند که بنده برجام را محصول مرحوم هاشمی ،روحانی و یا حتی ظریف نمیدانم ، بلکه برجام را محصول علی لاریجانی و امثال همین نمایندگان تازه به دوران رسیده می دانم.

وقتی چشم رنگی ها و اروپایی ها می بینند مسئولان رسمی ایران اینقدر عطش سلفی گرفتن با آنهارا دارند چرا نباید بیشتر تحریم کنند ؟چرا نباید فشار بیشتری به ایران بیاورند؟ چرا نباید خروجی چنین نگاهی برجام باشد که بر طبق آن هسته ای کشور نابود شود وطرف مقابل پشت سرهم تحریم کند. این سلفی ها همانند برجام حقارتی بیش نیست و یکی از تلخ ترین صحنه های سیاسی است که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. اما به راستی چرا ؟مگر نه اینکه نماینده مجلس نماینده ملت هست ؟ملت ما اینگونه اند؟کرامت و عزت ملت ما این چنین است؟
بگذریم از اینکه امثال همین ها برجام را بیست دقیقه ای تصویب کردند و به جای اینکه دم از رفع گرفتاری مردم بزنند ،حرفشان رفع حصر میکروب های سیاسی فتنه ۸۸ هست.و به جای اینکه بروند و با خانم موگرینی در مورد نقض برجام توسط طرف آمریکایی صحبت کنند در صف سلفی گرفتن با این خانم اندو حقیقتا این صف همان عزت و کرامت راهم به باد برد.

نمایندگان باید مراقب رفتارهای فردی و اجتماعی خود باشند چرا که آنها نماینده مردمی هستند که اورا راهی مجلس کرده اند. آنها دارای شخصیتی فردی و حقوقی اند باید بیشتر دقت کنند چرا که همه رفتارهای آنان به تمام ملت ایران تعمیم داده میشود و رفتار آنها آینه رفتار ملت ایران است. در کل هنگامی که مردم بدون شناخت و مطالعه به افراد به صورت لیستی رای می دهند مشاهده چنین رفتار هایی دور از انتظار نیست و این می ماند در تاریخ که اینها همه نتیجه رای دادن با “تکرار می کنم …”است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.