• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

رویکرد مسئولان به مسائل فرهنگی باید تغییر کند/بی‌کفایتی رژیم سعودی در اداره حج

  • کد خبر : 715
  • 07 مهر 1394 - 10:16
رویکرد مسئولان به مسائل فرهنگی باید تغییر کند/بی‌کفایتی رژیم سعودی در اداره حج

بهروز کلاته قائم مقام فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، ضمن تسلیت به خاطر جان باختن مسلمان در منا، گفت: امیدواریم دولت پیگیر اتفاقاتی که در حج امسال رخ داد، باشد. دولت سعودی هم به عنوان مقصر اصلی این ماجرا باید بپذیرد که […]

بهروز کلاته قائم مقام فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، ضمن تسلیت به خاطر جان باختن مسلمان در منا، گفت: امیدواریم دولت پیگیر اتفاقاتی که در حج امسال رخ داد، باشد. دولت سعودی هم به عنوان مقصر اصلی این ماجرا باید بپذیرد که کوتاهی کرده. این ماجرا نشان دهنده بی‌کفایتی آل سعود در اداره حج بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها و جامعه گفت: همواره در حوزه فرهنگ به ما تهاجم شده و ما همیشه در حال دفاع بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم قانونی تدوین کنیم که مشکلات فرهنگی ما برطرف و از تهاجم فرهنگی جلوگیری شود.

کلاته ادامه داد: ما در موضوع فرهنگ نماد زده هستیم و متاسفانه مسئولان نسبت به مقوله فرهنگ منفعل عمل می‌کنند و دچار دوگانگی شده‌اند. بطور مثال مسئله حجاب که جزو تاکیدات دین مبین اسلام است، مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

قائم مقام فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به انتخاب فیلم محمد رسول‌الله برای شرکت در اسکار، افزود: امیدواریم این مسئله گامی باشد برای پیگیری مسائل فرهنگی و اینکه جدی‌تر به موضوع فرهنگ توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مراجع تقلید، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که مراجع تقلید به مقوله فرهنگ ورود جدی داشته باشند و در سخنان و رساله‌های  خود به مسئله فرهنگ، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد اسلامی، تولید و حمایت از تولید داخلی بپردازند. البته کارهای بسیار خوبی شده که باید بیشتر شود.

این فعال دانشجویی افزود: نباید در جامعه اسلامی که دغدغه‌اش عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم است، شاهد بی‌عدالتی و مشکلات فرهنگی باشیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر بخواهیم در رابطه با مسائل فرهنگی به همین روال پیش برویم دچار مشکلات جدی خواهیم شد. تا زمان وجود دارد باید در رویکرد مسئولان در حوزه فرهنگ تغییر کند در غیر اینصورت مشکلاتی برای کشور پیش خواهد آمد. باید همه در کنار هم تلاش کنند تا مشکلات فرهنگی ریشه‌کن شوند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.