• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مرتضی دهقان:

رشد تروریسم در خاورمیانه پیش زمینه نفوذ

  • کد خبر : 6334
  • 09 خرداد 1396 - 12:48
رشد تروریسم در خاورمیانه پیش زمینه نفوذ

تفکر جباران و حاکمان خبیث در طول تاریخ همواره بر #چپاول اموال و منابع سایر بلاد و کشورها و البته #متعهدکردن کشورهای مورد حمله به فرمان پذیری از اعتقادات خود بوده است که در گذشته از طریق لشکرکشی و کشورگشایی بروز داشته است. اما امروزه این تفکر انحصارطلب که اتم و اکمل آن، آمریکاست دیگر […]

تفکر جباران و حاکمان خبیث در طول تاریخ همواره بر #چپاول اموال و منابع سایر بلاد و کشورها و البته #متعهدکردن کشورهای مورد حمله به فرمان پذیری از اعتقادات خود بوده است که در گذشته از طریق لشکرکشی و کشورگشایی بروز داشته است.

اما امروزه این تفکر انحصارطلب که اتم و اکمل آن، آمریکاست دیگر به صورت روش های هزینه بردار قدیمى یعنی لشکرکشی های مستقیم نیست!

تفکر استعماری غربی امروزه با اولویت‌ ایجاد دولت هایی تحت سلطه خود و وابسته به خود درحال تلاش برای نفوذ و چپاول اموال و منابع سایر کشورهاست!

چندین سال است که شاهد خشونت ها و کشتارهایى کم سابقه در منطقه خاورمیانه و با محوریت پیرامون مرزهای کشورمان هستیم.

تعبیر جنگ های نیابتی درخصوص این تنش ها در منطقه به درستی انتخاب شده است.

اسلحه های این جنگ فتنه گون، با پولهای عربستان_سعودی از طریق رژیم صهیونیستی تهیه شده و با تعدادی کشورهای واسط به دست گروه های تندروی به اصطلاح اسلامی رسانده میشود که بازیگردان و فرمانده این نمایش به وضوح آمریکاست.

تداوم و تقویت این خشونت ها و به تبع آن ناامنی ها در منطقه و ترجیحا کشاندن آن به مرزهای کشور می تواند جزیره امن ایران در منطقه خاورمیانه را وارد شرایط جدیدی گرداند، شرایطی که امتیازات بیشتری به طرف های غربی در مذاکرات دیپلماتیک که در برجام پی ریزی شده بود خواهد داد و آنها خواهند توانست دست برتر را در چانه زنی های بعدی داشته باشند.

مشخصا چانه زنی های طرفهای غربی طبق امیال اولیه ای که در ابتدای مقاله از روحیه آنها توصیف کردم موارد زیر را دربرخواهد گرفت:
اول:سپرده گذاری درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز در کشورهایشان
دوم:عدم همراهی و حمایت از محور”مقاومت علی الخصوص از حزب الله بعنوان محکم ترین سد رژیم صهیونیستی
سوم:سوق دادن دولت اسلامی به سمت دولتی استحاله شده از مبانی اسلامی و انقلابی شبیه دولتی مثل ترکیه

البته در چنین شرایطی وجود نوع دولت حاضر در جمهوری اسلامی، بسته به اینکه انقلابی باشد یا مسامحه کار، عقلانیت داشته باشد یا مصلحت اندیشی کاذب، می تواند نتایج متفاوتی را به بار آورد

هر چند که الحمدلله نیروهای انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت کشور در درون و برون مرزها عملکرد بسیار مناسب و متناسبی دارند که از این حیث میتوان امیدوار بود شرایطی که #دولت جمهوری اسلامی را در ادامه مذاکرات احتمالی آتی به گوشه رینگ پرتاب کند بوجود نخواهد آمد.

 

مرتضی دهقان دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.