• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
14
رستمی در گفت وگو با خبرگزاری فارس:

دولت دیگر حتی نمی‌خواهد نقاب آزاد‌اندیشی و نقدپذیری را به چهره بزند

  • کد خبر : 7682
  • 14 آذر 1396 - 22:21
دولت دیگر حتی نمی‌خواهد نقاب آزاد‌اندیشی و نقدپذیری را به چهره بزند

امیرحسین رستمی دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: تاریخچه و پیشینه روز دانشجو کاملا مشخص است و می‌توان این روز را از ابعاد مختلف نظیر استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استبدادستیزی برسی کرد. اما قطعا مهم‌ترین بعد آن مطالبه گری جنبش […]

امیرحسین رستمی دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: تاریخچه و پیشینه روز دانشجو کاملا مشخص است و می‌توان این روز را از ابعاد مختلف نظیر استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استبدادستیزی برسی کرد. اما قطعا مهم‌ترین بعد آن مطالبه گری جنبش دانشجویی است.

وی ادامه داد: در آن روزگار این مطالبه به خاطر سفر و اعطا دکترا افتخاری به رئیس جمهور وقت امریکا پیش می‌اید و آن مطالبه و هزینه که دانشجویان بابت مطالبه خود می‌پردازند به سند افتخار جنبش دانشجویی بدل می‌شود.

رستمی تاکید کرد: از نظر بنده بدون شک مطالبه‌گری وظیفه اصلی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است. کشور اصلاح نمی شود مگر به حساسیت و بیداری دانشجو نسبت به جامعه و نقد قدرت و دولت (به معنای عام) و دوری از جنجال‌های رسانه که باعث می‌شود ذهن دانشجویان از مسائل اصلی کشور دور شود.

وی گفت: اینکه مسولین چقدر صدای نقد دانشجویان را می‌شنوند و برای نقد آنان ارزش قائل هستند نکته درخور توجه است. تشکل‌های دانشجویی که هر روز و به بهانه‌های مختلف مالی و قانونی با برخوردهای سلیقهِ‌ای مسولین مواجه هستند فرصت کمتری برای بیان دیدگاه های خود و نقد مستقیم دولت پیدا می‌کنند.

رستمی تصریح کرد: یکی از مناسبت‌های که دانشجویان فرصت می‌یابند انتقادات خود را به وضعیت کشور به مستقیم به گوش مقامات برسانند مراسم روز دانشجو است. که طبق رسم هر سال رئیس جمهور به یکی از دانشگاه‌های مادر رفته و تشکل‌های دانشجویی فرصت بیان مستقیم نظرات خود را پیدا می‌کنند.

وی افزود: اما در شرایطی که حتی تشکل‌های حامی دولت به علت وضعیت نامطلوب سیاست و اقتصاد کشور و بی توجهی به مطالبات دانشجویان از حسن روحانی ناراضی هستند. دولت تصمیم به سفر استانی و برگزاری مراسم ۱۶ آذر در سیستان می‌گیرد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران تصریح کرد: روحانی به نوعی از تهران به سیستان پناه می‌برد تا آنجا راحت‌تر بتواند فضا را مدیریت کند و به تشکل‌های منتقد فرصت سخن دادن ندهد و روز دانشجو را هرچه بیشتر از سال‌های گذشته غیر دانشجویی برگزار کند و نشان دهد که دولت حتی نقاب آزاد‌اندیشی و نقد پذیری را دیگر نمی‌خواهد به چهره بزند.

رستمی ادامه داد: در شرایطی که دانشجویان با بیکاری، مشکلات رفاهی و نامعلومی آینده دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت کشور آنان را نگران کرده است. در سالن برگزاری مراسم عده مجیز رئیس جمهور بگویند و صدای منتقدین به جای نرسد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.