• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

دولت تلاش می‌کند ویترینی از دستاوردها برای خودش بسازد

  • کد خبر : 6008
  • 19 فروردین 1396 - 13:42
دولت تلاش می‌کند ویترینی از دستاوردها برای خودش بسازد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دولت تلاش می‌کند که ویترینی از دستاوردها را برای خودش بسازد، اما اینکه این دستاوردها چقدر واقعیست، مردم باید در موردش قضاوت کنند.

 

پیام مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن انتقاد از اظهارات چند روز گذشته رئیس جمهور در خصوص برجام گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این خلاف واقعیت است که عده ای تصور کنند که با مذاکره، سایه جنگ از سر کشور  برداشته شد. از طرفی آمریکاییها از اوبا گرفته تا دولتمردان فعلی و اندیشکده های این کشور نیز خودشان اعتراف کردند که حمله به ایران آن قدر هزینه اش برای آمریکا زیاد است که آنها سالهاست حمله نظامی را از دستور کار خود خارج کرده اند؛ با این حال وقتی که این واقعیت های روشن وجود دارند فکر می کنم صحبت کردن از اینکه برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشته است، فریب دادن مردم است.

وی افزود: ما فقط آرزویمان این بوده که پس از توافق هسته ای برجام و تصویب آن و نظارت هایی که از طریق آن بر کشورمان تحمیل شده، سایه جنگ را بر روی کشور قرار ندهد. همه مردم می فهمند که عده ای با خون خود سایه جنگ را از سر این مملکت برداشته اند و با این حال امیدواریم که با امضاهای دیپلماتیک، مجدد سایه جنگ بر سر کشور نیفتد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: فکر می کنم که حرف زدن از دستاوردهای برجام از جانب رئیس جمهور و هر کس دیگری نیاز به پاسخ دادن ندارد ،چون آنچه را که به عنوان دستاوردهای برجام مطرح می کنند، به اندازه کافی دور از واقعیت هست. در واقع، واقعیت های زندگی مردم بزرگترین پاسخ به ادعاهای رئیس جمهور در خصوص دستاوردهای برجام است.

مرادی با بیان اینکه برخلاف ادعاهای رئیس جمهور در خصوص دستاوردهای برجام، وضعیت برخی از شاخص های اقتصادی بسیار نامناسب است ، افزود: دولت در دو حوزه تورم و رشد اقتصادی که مبتنی بر فروش نفت است، توانسته آمارها را بهتر جلوه دهد، اما واقعیت این است که با این وضعیت نقدینگی در کشور ،نرخ تورم نمی تواند زیر ۱۰ درصد باشد، اما اینکه چگونه این وضعیت ممکن شده به این صورت است که دولت از طریق مکانیزم های بانکی منابع نقدینگی را قفل کرده، به گونه ای که بر اساس آمارهای دولت در برخی از حوزه های مولد مانند صنعت و مسکن، رشد منفی داریم.

وی با اشاره به اینکه سه سال است در حوزه مهمی مانند مسکن رشد منفی داریم و یا در حوزه صنعت و معدن بر اساس آمارهای دولت سه درصد رشد منفی داشته ایم، اضافه کرد: رشد منفی سه درصدی در حوزه صنعت و معدن بیانگر این است که کارگاه ها تعطیل شده، کارگران از کار بیکار شده و قدرت خرید مردم نیزکاهش یافته است؛ واقعیت این است که دولت از محل فروش نفت درآمدهایی کسب کرده ،اما این به این معنا نیست که وضعیت اقتصاد مناسب است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: با وجود اینکه دولت درآمد بسیار خوبی داشته و از لحاظ ریالی ثروتمندترین دولت بعد از انقلاب بوده، اما بر اساس آمارهای بانک مرکزی وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست.

مرادی بیان کرد: اگر بخواهیم بر اساس آمارهای رسمی و یا بر اساس ملاک جیب مردم که رئیس جمهور در ابتدای مسئولیتش به آن اشاره کرد، وضعیت اقتصادی مردم را بسنجیم، امروز گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا همه متفق القول اند که مردم از روحانی شاکی اند و فکر می کنم که اصطلاح مردم شاکی اند از طرف برخی دوستان دولت مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برجام دستاوردی نداشته امروز شاهدیم که روحانی به یک سری سفرها رو آورده و باور عمومی بر این است که این سفرها نمایشی هستند. در واقع رئیس جمهور با سفر به استانها پروژه هایی را افتتاح می کند و به کارخانجات سر می زند، بدون اینکه بگوید چند واحد تولیدی تعطیل شده است. طبیعی است که دولت تلاش می کند که ویترینی از دستاوردها را برای خودش بسازد، اما اینکه این دستاوردها چقدر واقعیست، موضوعی است که مردم باید قضاوت کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: با توجه به اینکه برجام دستاوردی برای کشور نداشته، طبیعی است که دولت در انتخابات پیش رو بر روی شاخص هایی مانند کاهش تورم تکیه می کند. همچنین با توجه به ضعف جدی که در حوزه اقتصادی وجود دارد و همچنین فسادهای بزرگ اقتصادی که در این دولت رخ داده مانند فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، فسادهای بزرگ بانکی و ابهاماتی که در مورد برخی اطرافیان رئیس جمهور در زمینه فساد وجود داشته، طبیعتا دولت تلاش خواهد کرد که زمین بازی را از این حوزه های مهم و اساسی خارج کند.

 مرادی اظهار کرد: تصور می کنم که هر کس دلسوز کشور بوده و به فکر مردم و انقلاب است و می خواهد گامی برای مردم بردارد، باید تمام تلاش خود را بکند که در عرصه رقابت های انتخاباتی از پاسخگویی در مورد فسادهای صورت گرفته فرار نکند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.