• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
دبیر آموزش اتحادیه خبر داد

دوره آموزشی میعاد تشکیلات بصورت حضوری برگزار میشود

  • کد خبر : 13778
  • 29 مهر 1400 - 6:34
دوره آموزشی میعاد تشکیلات بصورت حضوری برگزار میشود
حسین قنواتی دبیر آموزش اتحادیه های انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با پایگاه خبری مستقل از برگزاری دوره آموزشی_تشکیلاتی "میعاد تشکیلات"  بصورت حضوری واقع در دانشگاه شاهد خبر داد

به گزارش پایگاه نحلیلی خبری مستقل حسین قنواتی دبیر آموزش اتحادیه های انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با پایگاه خبری مستقل از برگزاری دوره آموزشی_تشکیلاتی “میعاد تشکیلات”  بصورت حضوری واقع در دانشگاه شاهد خبر داد:

دبیر آموزش اتحادیه در خصوص  مرحله اول این دوره بیان کرد: مرحله اول نخستین دوره آموزشی میاد تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت مجازی و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از اعضای خاص دفاتر این اتحادیه در تاریخ ۲۶ مهر ماه عبرگزار شد.باتوجه به شرایط کرونا که در دو سال اخیر حیات تشکل های دانشجویی را تحت‌الشعاع قرار داده است، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برای تسهیل گری در بهبود شرایط، احیای وضعیت دفاتر، توانمندسازی و ارائه آموزش های تخصصی ویژه مسئولان تشکیلات، دوره میعاد تشکیلات را در سه فاز برگزار می‌کند.

وی افزود : اهمیت این دوره به قدری بالا بوده است که ما صبر کردیم تا شرایط برای برگزاری دوره حضوری مهیا شود و اکنون که اکثر دانشجویان دو دز واکسن خود را دریافت کرده اند و شرایط عمومی کشور نسبت به قبل بهتر است، تصمیم گرفتیم تا دوره را در شهر تهران از روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه تا روز یکشنبه ۲ آبان ماه برگزار نماییم.دبیران دفاتر، قائم مقام های خواهر و برادر دفاتر از مخاطبین اصلی این دوره هستند که پس از دریافت محتوای فاز اول دوره، در بستر وب در آزمون ورودی مرحله دوم شرکت کردند.ما برای شناخت نظام مسائل دقیق دفاتر، با دبیران و برخی از اعضای دفاتر صحبت کردیم و نظر به مسائل تشکیلاتی احصا شده از دفاتر، این دوره که برای اولین بار است برگزار می‌شود را طراحی کردیم.

قنواتی با توجه به اینکه دوره در سه فاز برگزار میشود خاطرنشان کرد: در فاز اول مخاطبین ما، پس از ثبت‌نام و مطالعه محتوای آموزشی و شرکت در آزمون مجازی به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

در فاز دوم این دوره، منتخبین مرحله اول که حدودا ۶۰ نفر از خواهران و برادران دفاتر هستند در ۵ روز و با شرکت در کارگاه های گفتگو محور و عملیاتی با حضور اساتید برجسته به بحث و گفتگو می‌پردازند. در دو مرحله اول سعی ما بر این بوده تا مسائل مبنایی تشکیلات مورد نقد و بررسی قرار گیرد. سرفصل های تعیین شده آنطور است که چرایی، چیستی و چگونگی کار تشکیلاتی در حال حاضر، مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. همچنین کارگاه‌های روزهای پایانی دوره برای برنامه‌ریزی دفاتر در دوران کرونا و پساکرونا بسیار مورد تاکید و اهمیت است.

در ادامه افزود: در این ۵ روز شرکت‌کنندگان مرحله دوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تعداد محدودتری در فاز سوم که به صورت تخصصی تر و با محوریت کارگاه های مهارتی-تشکیلاتی برگزار می‌شود حضور می‌یابند. فاز سوم این دوره چالش ها و جذابیت های خود را میتواند داشته باشد چرا که برخی سرفصلهای تعیین شده این دوره برای اولین بار است که مورد بحث قرار می‌گیرد. تشکل دانشجویی در کلام قرآن و اندیشمندان اسلامی، شناسنامه دانشجوی تشکیلاتی، مانیفست دانشجوی مستقلی، هویت-انگیزه-تشکیلات، چالش های تشکل های دانشجویی در کرونا و پساکرونا و کارگاه پرورش خلاقیت از جمله سرفصل های مرحله اول و دوم این دوره است.

قنواتی گفت :برای کارگاه های دوره آموزشی میعاد تشکیلات بوم های خاصی طراحی شده تا مخاطبین با کمک منتور های دوره، برای چالش های دفاتر خود به صورت مسئله محور برنامه‌ریزی کنند و ایده های جدید خود را به اشتراک بگذارند. همچنین اهمیت مسائل آموزشی دفاتر سبب شد تا در نشست شورای عمومی، از دبیران آموزش دفاتر نیز دعوت و جلسات کمیسیون، ویژه دبیران آموزش برگزار شود.
در اثنای  دوره میعاد تشکیلات و نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات اتحادیه نیز به صورت حضوری و با حضور دبیران آموزش دفاتر با سرفصل های تجربه نگاری آموزشی، رسالت دبیران آموزش، همفکری درباره برنامه های آموزشی اتحادیه و دفاتر، نظام سازی و هدف‌گذاری و برنامه ریزی آموزشی برگزار می‌گردد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.