• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14
در بیانیه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه شیراز عنوان شد

دعوت از کسی که خبرش در صدر رسانه‌های بیگانه است چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

  • کد خبر : 4619
  • 18 آذر 1395 - 18:36
دعوت از کسی که خبرش در صدر رسانه‌های بیگانه است چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در خصوص برنامه سخنرانی محمود صادقی، نماینده مجلس بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم ۱۶ ام آذر ماه هر سال نماد آگاهی سیاسی دانشجویانی ست که علیه هیمنه جنجالی استبداد قیام کردند و دانشگاه های ایران بر خود می […]

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در خصوص برنامه سخنرانی محمود صادقی، نماینده مجلس بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
۱۶ ام آذر ماه هر سال نماد آگاهی سیاسی دانشجویانی ست که علیه هیمنه جنجالی استبداد قیام کردند و دانشگاه های ایران بر خود می بالند که در تاریخ پر افتخار خود، تربیت کننده نسلی بوده‌اند که برای دفاع از آرمان‌های واقعی شان از هر گونه ایثار حتی ریختن خون هایشان مضایقه نکرده اند.

 

در روز دانشجوی امسال شاهد برنامه ای در دانشگاه شیراز بودیم که برای برگزاری اش همه مسئولین دانشگاهی و نمایندگان مجلس و مدیران استانی تمام قد ایستادند تا کسی را به دانشگاه بیاورند که برای دیده شدن، دست به تهمت بی اساس به ارکان مهم حکومتی می زند، کسی که با مظلوم نمایی( این حربه قدیمی و کارساز جریان اصلاحات!) سعی در تحریک احساسات مردم دارد، کسی که این روزها تیتر یک رسانه های معاند و بیگانه است، کسی که عمر شهرت باد آورده اش به بیش از یک ماه نمی رسد!

 

برنامه ای که دیشب در دانشگاه شیراز برگزار شد نه جنبه علمی و آگاهی بخشی داشت و نه حتی جنبه پرسش گری و انتقادی. بلکه جلسه ای بود که صرفا بنا داشت با اجرای انواع نمایش های عوام فریبانه و سخنان شاذ، موجب دیده شدن و عرض اندام سخنرانش باشد و تحریک احساسات دانشجویان. آقای محمود صادقی این نماینده محترم مجلس، دیشب با بیان برخی اتهامات به رییس قوه قضاییه و برخی نهادهای حکومتی آن هم با یک ادبیات سخیف و توهین آمیز نشان داد که مسئله او پرسش گری نیست چرا که برای پرسیدن سوال، نیازی به بی ادبی و بی احترامی نیست.

 

این جلسه که با حواشی بسیاری از جمله حضور محکومان فتنه و همچنین حمایت از سران فتنه همراه بود، جای چندین و چند سوال مهم و جدی را از مسئولین باز می کند که: چرا مسئولین دانشگاهی و استانی و نمایندگان مجلس، “دانشگاه” را می خواهند جولانگاه چهره های دست چندم جویای شهرت نمایند؟ آیا دانشگاه با آن رسالت های مهم و همچنین دارا بودن این همه انسان فرهیخته، رسالتش این ست که در روز دانشجو میزبان کسی باشد که همه دارایی ش از نام، به سبب تهمت و اشک و بیان سخنان عوام فریب است؟ دعوت از کسی که این روزها خبرش در صدر رسانه های بیگانه و معاند ست و پرونده قضاییش در جریان ست، آن هم در روز دانشجو چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ در دانشگاه شیراز چه خلأهای مدیریتی و چه مقاصد شومی پشت پرده این برنامه های حاشیه ساز است؟

 

خیل عظیمی از دانشجویان در دانشگاه شیراز این سوالات مهم و جدی را از مسئولین مربوطه دارند و در صورت جواب نگرفتن، یقینا مراتب بعدی از کار خود را در دستور کار قرار می دهند.

در پایان اعلام می کنیم که برای پیشرفت دانشگاه، نیازمند فضای پرشور منطقی و عقلانی هستیم و نه یک فضای جنجالی؛ و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که عده ای با سوء نیت و بداندیشی و اغراض جناحی، دانشگاه را جولانگاه افراد نامطمئن و جویای شهرت و حاشیه ساز برای نظام نمایند و در صورت تکرار این مسئله در این سال پرالتهاب انتخابات، دانشجویان انقلابی، اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد.
والعاقبه للمتقین
بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.