• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

دخالت بیش از حد برخی نمایندگان در انتصاب مسئولان یک آفت جدی است/ باید دید مردم را نسبت به وظایف یک نماینده اصلاح کنیم

  • کد خبر : 2487
  • 25 بهمن 1394 - 11:25
دخالت بیش از حد برخی نمایندگان در انتصاب مسئولان یک آفت جدی است/ باید دید مردم را نسبت به وظایف یک نماینده اصلاح کنیم

ششمین جلسه از سلسله جلسات میز انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشجویان انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی و صنعتی شیراز در محل دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد و میهمان این جلسه دکتر حسین نجابت بود. در ابتدای جلسه طبق روال جلسات قبل دانشجویان سوالات خود […]

ششمین جلسه از سلسله جلسات میز انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور جمعی از دانشجویان انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی و صنعتی شیراز در محل دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد و میهمان این جلسه دکتر حسین نجابت بود.
در ابتدای جلسه طبق روال جلسات قبل دانشجویان سوالات خود را پرسیدند و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سوالات آن ها پاسخ داد.
در ابتدای جلسه یکی از دانشجویان پرسید:لطفا توضیحی درباره عملکرد خودتا ن در مجلس شورای اسلامی بدهید؟
دکتر حسین نجابت در پاسخ به این سوال گفت: پس از حوادث سالهای موسوم به دوم خرداد و التهابات سیاسی در دولت اصلاحات، بزرگان و دلسوزان نظام از نیروهای انقلابی دعوت کردند و از آنها خواستند تا انسجام و وحدت رویه مطلوبی داشته باشند. بنابرین شورا هماهنگی اصولگرایان تشکیل شد که بنده نیز به سهم خود، برای ایجاد این وحدت رویه تلاش کردم.
نماینده مردم تهران در ادامه گفت: پس از برگزاری شورای دوم شهر تهران و انتصاب آقای احمدی نژاد به عنوان شهردار، بنده با ایشان در شهرداری تهران همکاری می کردم و در مجلس هفتم نیز عضو هیئت رئیسه مجلس بودم و بعد از آن در مجلس هشتم نیز رئیس کمیسیون جهاد اقتصادی و قائم مقام ریسس پژوهش ها بودم و در مجلس نهم نیز عمده وقتم را بر روی مبحث برجام گذاشتم چون رشته تخصصی من نیز فیزیک هسته ای است.
وی در ادامه تصریح کرد: سخت ترین کار در عرصه سیاست و مجلس این است که فرمایش رهبری را بفهمیم و به آن عمل کنیم؛ واقعا درک این موضوع که امام از ما چه می خواستند بسیار دشوار بود چرا که بسیاری از وقایع سیاسی همچون نوشیدن جام زهر به این دلیل بود که افرادی چون هاشمی درکشان و رویکردشان با نگاه امام تفاوت داشت و در نتیجه این وقایع رخ داد.
یکی دیگر از دانشجویان از نجابت پرسید: شما دوره های قبلی از تهران کاندیدا شده بودید باتوجه به تعدد نماینده هایی که در شیراز هست آیا حضور شما کمکی می کنه یا مشکلی ایجاد می کند؟
این نماینده مجلس در پاسخ گفت: تهران هم تعدد نمایندگان هست و به نسبت تعددش از شیراز هم بیشتر است.
به دوعلت من آمدم شیراز که علت اول این است که دو لیست اصولگرا و اصلاح طلب ترکیبی رای می آورند که من در نیمه دوم این ترکیب هستم؛ علاوه بر این شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به من گفتند که برای کاندیداتوری، یا به شهر مقدس قم بروم و یا تهران، و رای آوری مناسبی در قم داشتم چراکه سال ها در این شهر زندگی و کار کردم اما به دلیل اینکه نخواستم با آقای آشتیانی رقابت کنم تصمیم گرفتم به شیراز بیایم.
در ادامه یکی از دانشجویان از وی پرسید شما در مصاحبه ای لاریجانی را اصولگرا خواندید مبنای اصولگرایی چیست که او اصولگراست؟
نجابت در پاسخ به این دانشجو نیز گفت: ما در حال حاظر به جز دوجناح اصلی در کشور چیز دیگری نداریم. در میان اصولگرایان نیز ۳ طیف هستیم که پایداری یک طرف، سنتی ها و موتلفه یک طرف و جمعیت ایثارگران یا رهپویان انقلاب اسلامی نیز در طرف دیگر این جناح قرار دارند که در این طیف پیوسته هم اشتراکاتی وجود دارد و هم اختلافات.
وی در ادامه گفت: آقای لاریجانی نیز در عمل، گاهی اوقات از مسیر اصولگرایی منحرف می شود اما وی در سطح کلان، هنوز از جریان اصولگرایی جدا نشده اند و ما هنوز اصرار داریم که در انتخابات این دوره این انشعاب واقع نشود. بنابراین بنده بیان می کنم که کسی نمی تواند بگوید ایشون در این طیف نیست.
سوال یکی دیگر از دانشجویان این بود:هنگامی که شعارهایی نظیر “مخالف هاشمی مخالف رهبر است، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است” در جامعه سر داده می شد، این امر به دلیل سهل انگاری طیف سیاسی شما بود و یا خود آقای هاشمی مقصربود؟
حسین نجابت در پاسخ گفت: ما هیچگاه چنین شعاری را در هیچ سطحی سر نداده ایم چرا که به لحاظ عقیدتی، سر دادن چنین شعارهایی ایراد مبنایی و اساسی دارد.
در ادامه یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه پرسید:اگر شما به عنوان نماینده مجلس از شیراز انتخاب شوید،تا چه حد خود را نماینده شیراز می دانید و تا چه میزان نماینده کل کشور،علاوه بر این در صورت انتخاب شدن شما به عنوان نماینده مردم شیراز چه مکانیزمی و راه هایی برای ارتباط دائم با مردم شیراز در نظر گرفته اید؟
این نماینده مجلس در پاسخ گفت: بنده در ابتدا خودم را طبق قانون اساسی نماینده کل کشور میدانم و سپس حوزه انتخابیه شیراز! از طرفی یک امر مذموم که میان برخی نمایندگان مجلس جا افتاده و در ادوار مختلف نیز وجود داشته و رهبر انقلاب نیز بارها نسبت به آن تذکر داده اند، تلف شدن وقت نمایندگان در حوزه های انتخابیه است.
نجابت در ادامه تصریح کرد: این عمل برخی نمایندگان چه با هدف جمع آوری رای برای دورهای آتی و چه با حسن نیت باشد، هر دو غلط است و برای کشور فاجعه بار است چرا که وظیفه یک نماینده قانون گزاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است. وی همچنین گفت: در مبحث بسیار مهم قانون گزاری، احساس نمی شود خلاء چندانی وجود دارد بلکه در بعد نظارت بر حسن اجرای قانون هم اکنون مشکل وجود دارد. بنابراین، قانونگزاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه اصلی و نخست نمایندگان است اما در خصوص شهر شیراز، باید دید معضل اساسی این شهر که به دست نمایندگان مجلس می تواند رفع شود چیست و سپس برای انجام آن تلاش کرد.
دکتر حسین نجابت در تشریح مشکلات شیراز گفت: یکی از مشکلات شیراز، این است که بسیاری از جریانهای سیاسی اصولگرا در این شهر، یک مرجع را به عنوان فصل الخطاب هنوز نپذیرفته اند و در ثانی، همانند بسیاری دیگر از مناطق کشور، تصور غلطی نسبت به یک نماینده مجلس وجود دارد و تا این دید عمومی اصلاح نشود، نمایندگان خوبی نیز طبعا انتخاب نمی شوند.
وی همچنین گفت: به عنوان مثال، بنده آقای ذوالانوار را جزء ۵ نماینده برتر مجلس می دانم چرا که اصول اعتقادی و مبانی کاری دقیق و صحیح را برای خود تعریف کرده و دنبال می کند اما کارهای بنیادین و اصولی امثال ایشان، هیچوقت نمود بیرونی فعالیت های نماینده ای که به طور مثال، برای احداث جاده تلاش می کند را ندارد در حالی که این قبیل کارها، در حیطه وظایف دولت است و نه یک نماینده مجلس؛ علاوه بر این، برخی اوقات نمایندگان در انتصاب مسئولان و مدیران شهر خود بیش از حد دخالت می کنند که این امر نیز، یک آفت است.
یکی دیگر از دانشجویان در ادامه این برنامه از دکتر نجابت پرسید:“شما در سخنان خود درباره لزوم وجود یک فصل الخطاب گفتید،برای عملیاتی شدن این امر چه پیشنهادی دارید؟”
وی در پاسخ به این پرسش گفت: تصور بنده این است که فصل الخطاب جریانات ارزشی، باید یک روحانی جامع الاطراف و مدبر باشد؛ پس از انتخاب این فرد یا جمع فصل الخطاب، مسئله پایبندی به تصمیمات این فرد یا جمع است چرا که گاهی اوقات، افراد و گروه های سیاسی اگر ببینند تصمیم نهایی به نفع آنها نیست، از آن تبعیت نمی کنند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: لذا برای عملیاتی شدن این پیشنهاد، ابتدا باید تعهدات لازم را از جریانات سیاسی برای پایبندی به تصمیمات نهایی اتخاذ کرد و سپس، یک فرد یا جمع امین و مورد وثوق را به عنوان فصل الخطاب پذیرفت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام سازمان سنجش کشور هیچوقت دوبار ثبت نام سراسری رو تمدید نمیکرد چرا قبلا اذر ماه بود بعد برای کسانی که دیماه فار التحصیل میشدند فرصتی ایجاد میکرد اما طبق اخرین اعلامی رسمی سنجش ۱۷ اسفند تا ساعت ۲۴ روز ۲۰ اسفند اخرین زمان ثبت نام هست اما امروز ۲۲ اسفند و بدون اعلام رسمی هنوز لینک ثبت نام باقی هست و فعاله
    اما
    پارسال پسرخاله من بنا به دلایلی با مدارک مستند جا موند و فقط بعد ۲۴ ساعت از اتمام زمان مقرر سازمان قبول نکرد بیچاره کلی پسر خالم خواهش کرد چطور هزینه و وقت گذاشت تا سازمان زنگ زد
    این یعنی سازمان سنجش و وزارت علوم داره اهداف اقتصادی وتجارتی رو دنبال میکنه طبق ثبت نامی های فعلی
    ۱۴۸۳۲۰۰۰۰۰۰تومان به حساب سازمان سنجش واریز شده که بعضی ها پیام نور . هنر و .زبان خارجه هم ثبت نام کردن که ضبدر ۳ یا چهار شایدم بیشتر بشه
    خوب این یعنی چی و هر ساله فقط امار میدن واقعیت اینه بجای افزایش ظرفیت رشته های دولتی و خوب زیر گروه یک با کاهش ۴۰ درصدی مواجه هستیم
    کمی جای تامل داره لطفا پیگیری کنید و اطلاع دهید مررررسی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.