• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
19
عرب؛دبیر روابط عمومی اتحادیه مستقل:

دبیرخانه جشنواره نشریات دانشجویی تنها مرجع رسیدگی به شکایات

  • کد خبر : 13508
  • 19 مرداد 1400 - 13:34
دبیرخانه جشنواره نشریات دانشجویی تنها مرجع رسیدگی به شکایات
دبیر جشنواره نشریات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه حدود 100 اثر به دبیرخانه جشنواره نشریات ارسال شده است، گفت: در حال حاضر این آثار رسیده توسط هیئت داوران در حال بررسی و داوری است. همچنبن نتایج چهارمین دوره جشنواره نشریات همزمان با نشست بیست و دوم سالانه اتحادیه در هفته اول شهریورماه اعلام خواهد شد و از دبیران و مدیر مسئولان تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، چهارمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی اتحادیه انجمن‌های اسلامی د انشجویان مستقل با شعار «نقد آزادانه عدالت خواهی ساختارمند، تحول خواهی امیدوارانه» برگزار می شود.

در این خصوص، محمدعلی عرب در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: این جشنواره مختصص دفاتر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بوده و هر سال دفاتر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه از فردوین ماه در فر اخوانی از دفاتر خواست که آثار خود تا ۳۱ خردادماه ارسال کنند. اکثر دفاتر دانشگاه‌های سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند.

دبیر جشنواره نشریات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه حدود ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نشریات ارسال شده است، گفت: در حال حاضر این آثار رسیده توسط هیئت داوران در حال بررسی و داوری است. همچنبن نتایج چهارمین دوره جشنواره نشریات همزمان با نشست بیست و دوم سالانه اتحادیه در هفته اول شهریورماه اعلام خواهد شد و از دبیران و مدیر مسئولان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی درباره بخش‌های مختلف جشنواره نشریات مطرح کرد: امسال متناسب با ایام کرونایی، تعطیلی دانشگاه‌ها و آموزش مجازی بخش‌هایی نسبت به سال گذشته به جشنواره اضافه شده است. این بخش‌ها شامل فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، راهکار انتشار نشریات در فضای مجازی، نشریات صوتی و الکترونیکی.

عرب یادآور شد: این جشنواره در بخش‌هایی از جمله یادداشت نویسی، خبر نویسی، مصاحبه، گزارش نویسی، تیتر زنی، کاریکاتور، صفحه آرایی و همچنین بخش‌های ویژه نظیر، نشریه صوتی و نشریه الکترونیک برگزار خواهد شد.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عنوان کرد: این جشنواره در موضوعاتی مانند انتخابات ۱۴۰۰، عدالت ساختارمند، تحول در حکمرانی و دوران کرونایی برگزار می‌شود. همچنین به آثار دفتر برگزیده در حوزه فضای مجازی جایزه ویژه «رویش» تعلق خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آثار ارسال شده به چهارمین دوره جشنواره نشریات نسبت به دوره‌های پیش از نظر کیفی بهبود داشته است، اضافه کرد: آثار دفاتر تنها به نشریات محدود نیست و فعالیت‌های آنها در فضای مجازی و کمپین‌سازی را نیز شامل می‌شود.

انتشار نتایج جشنواره نشریات قبل از اعلام عمومی

عرب در پاسخ به این پرسش که دانشجویان همواره نسبت به نتایج اعلام شده در جشنواره‌های مختلف نشریات و روند داوری آقار توسط داوران انتقاداتی داشتند، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برای شفافیت در داوری آثار چه راهکاری را در پیش گرفته است، گفت: دبیرخانه جشنواره برای ایجاد شفافیت پیش از آغاز داوری آثار، شاخص‌ها و ملاک‌های داوری، امتیازات ویژه بخش‌های آثار را به اطلاع مدیر مسئولان نشریات رسانده است.

این دانشجوی دانشگاه کاشان ادامه داد: همچنین قبل از اعلام عمومی، نتایج جشنواره نشریات دانشجویی به اطلاع مدیر مسئولان خواهد رسید تا آنها ضمن قرار گرفتن در جریان نتایج، فرصت اعتراض نیز داشته باشند.

وی درباره نحوه و مرجع رسیدگی به اعتراضات مدیر مسئولان نشریات دانشجویی بیان کرد: دبیرخانه جشنواره مرجع اصلی رسیدگی به شکایات و اعتراضات دانشجویان است. اگر دانشجوی معترض تیم داوری مستقر در دبیرخانه را قبول داشت که همین تیم به پرونده شکایت رسیدگی می‌کند و در غیر این صورت تیم داوری ثانویه تشکیل خواهد شد.

عرب در پایان خاطرنشان کرد: در سه دوره گذشته جشنواره نشریات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مورد خاصی از شکایت دانشجویان وجود نداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.