• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی به مناسبت ۱۶ آذر ماه:

دانشجو مظهر بیداری است

  • کد خبر : 7721
  • 17 آذر 1396 - 1:16
دانشجو مظهر بیداری است

  بسم الله الرحمن الرحیم ۱۶ آذر روزی است که لاله های وطن در خون افتادند و جنازشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه های سوخته آرام گرفت دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع وپیشاپیش همگان واکنش نشان […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذر روزی است که لاله های وطن در خون افتادند و جنازشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه های سوخته آرام گرفت

دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع وپیشاپیش همگان واکنش نشان داده است.

۱۶ آذر برای همیشه یادآور حق طلبی مردمی است که با تٱسی به سالار شهیدان مرگ عزتمندانه را بر زندگی ذلیلانه ترجیح میدهند و در راه مبارزه با استکبار و دنیا پرستان از نثار خون پاک خویش دریغ ندارند؛ ۱۶ آذر یادآور بصیرت، آگاهی و ظلم ستیزی دانشجویان و دانشگاهیان در مقابل با ظلم و ستم استکبار جهانی میباشد

دانشگاهیان ما فهمیده بودند که شیطان بزرگ آمریکاست، فهمیده بودند که ریشه عقب ماندگی ما در استکبار و استعمار است، فهمیده بودند که ریشه مشکلات دنیای اسلام به آمریکای خیانتکار بر میگردد. به همین جهت پاسخ به ندای ولی فقیه زمان خود دادند و با پیوستن به سیل خروشان مردم، هرچه فریاد داشتند بر سر آمریکا کشیدند

همه باید بدانیم که اگر توانسته ایم تا کنون در مقابل استکبار بایستیم علت آن توکل بر خداوند متعال و استمداد از باری تعالی، وحدت و همبستگی، بصیرت و آگاهی و تبعیت از ولایت فقیه بوده است. هرگاه توجه به این مؤلفه ها داشته باشیم هیچ قدرتی نمیتواند ما را از پای در بیاورد؛ همانطور که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود تاکید نموده اند.

آری دانشجو که انقلابی باشد حماسه می آفریند، زیرا روحیه انقلابی جولانگاه تحلیل های درست از مسایل روز جامعه است؛ تحلیل ها که درست باشند و روشن بینی و واقع بینی به ارمغان می آورند. آنگاه دانشجویان با رویکردی واقع گرایانه و پویا به مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … برخورد می کند.

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی رسانی و مبدا تحولات کشور است ،استقلال و ازادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است؛ محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانای انقلابی و مسلمان ما است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن گرامیداشت خاطرات این روز مهم و سرنوشت ساز، این روز پر افتخار را به محضر همه ی دانشجویان و دانشگاهیان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید و به مسئولین دولتی و دانشگاهی یادآور می شویم که رمز موفقیت و پیروزی ملت عزیز ایران و پیشرفت علمی کشور به دست همین جوانان و دانشجویان انقلابی قابل حل است و دل سپردن به کدخدا کاری بس عبس و بیهوده است که مردم عام هم به این نتیجه رسیده اند و کسانی که نسخه سازش با آمریکا را می پیچند اگر این کار را با آگاهی انجام می دهند بدانند که به کشور خیانت میکنند.

امید است دانشجویان، هوشیارانه و مقتدرانه در سراسر کشور در مسیر پاسداشت و حفظ نام و آرمان های شهدای این روز کوشا بوده و با استفاده از تجربیات گذشته و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله) همراه با بصیرت، استقامت و جهاد علمی در راه استقلال و شکوفایی کشور عزیزمان ایران همت گمارند و جامعه دانشگاه نیز همچنان با بصیرت و معرفت در راه آزادی خواهی و استکبار ستیزی در مسیر شتاب نهضت علمی و در راه بالندگی کشور و ملت عزیزمان گام های موثر بردارند.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا عهد قدیمی خود را با مقام عظمای ولایت ،حضرت امام خامنه ای، آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب تازه می کند و هم نوا با شهدای دانشگاه تهران زمزمه می کند که : تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبازه هست، ما هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.