• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9
در بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر

دانشجو عنصر نقش آفرین در میدان

  • کد خبر : 16876
  • 28 بهمن 1401 - 15:12
دانشجو عنصر نقش آفرین در میدان
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها در بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بیست و یکمین دوره جهاد اکبر گفت:

دانشگاه‌ خواستگاهی برای تنش‌ها

باید مراقب دوقطبی شدن فضای دانشگاه باشید و عنصر نقش‌آفرینی در میدان، به عنوان وظیفه و تکلیف اصلی باید راهبرد همه‌ی ما باشد. میدان دانشگاه را نباید از دست بدهیم و این سنگر، سنگری برای دفاع است. این میدان را نباید رها کنیم و به سمت میدان‌های دیگر برویم و فضای دانشگاه را فراموش کنیم.
اولویت اول ما در حال حاضر فضای دانشگاه است و باید برای اصلاح و مدیریت این فضا تمام تلاش خود را بکنیم. ما باید تکلیف خود را در لحظه تشخیص دهیم؛ مثل شهید چمران که در سال‌های مختلف زندگی خود در عرصه‌های گوناگون حضور داشتند و بنا به تکالیف خود تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتند. از ابتدا فضای دانشگاه‌ها نشان‌دهنده نگرانی‌هایی که اتفاق خواهد افتاد بود که نتیجه را در این ماه‌های اخیر دیدیم.

راهبرد جریان انقلابی

محیط دانشگاه آسیب‌های جدی دیده است؛ سبک زندگی که بر دانشجوها تحمیل می‌شود بر روی آن‌ها تأثیر مستقیم دارد. بخشی از دانشجویان در بستر‌های فکری و رسانه‌ای انقلاب حضور ندارند و باید برای آن‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده شود. در سه ماه اخیر رهبر معظم انقلاب دیدارها و سخنرانی‌هایی داشتند و نکات خیلی مهمی را متذکر شدند.
در خصوص سخنرانی‌های حضرت آقا گفتند که شنیدن و نکته‌برداری کردن صحبت‌های حضرت آقا از الزامات افرادی هستند که دم از انقلابی بودن می‌زنند.
راهبرد جریان انقلابی باید چگونه باشد؟
وظیفه جریان انقلابی تبیین منطقی و قاعده‌مند دستاوردهای انقلاب است که لازمه‌ی آن کار علمی است. درخصوص گذشته ذکر کردند اگر ما بر تاریخ مسلط نباشیم؛ اشتباه برای ما روایت می‌کنند. پسر رضاخان بخاطر حضور پدرش در دستگاه دولت عذرخواهی کرد. او برای اینکه مردم را راضی کند؛ عوامل دوران پدرش را محاکمه و اعدام کرد. باید از دولت آقای رئیسی آرمان‌ها و اهداف زمان انقلاب را مطالبه کرد. هم در فضای کلان و هم در سطح دانشگاه از مسئولین مختلف باید مطالبه‌گری کرد.

دعوت به عقلانیت

فضای مجازی دست دشمن هست و ما باید تمام تلاش را در جهت حضور داشته باشیم؛ اما فضای حقیقی باید دست جریان انقلابی باشد. باید پای ارزش‌های انقلاب منطقی، اصولی و محکم بمانید و پای دفاع از آرمان‌ها بایستید.
طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است دشمن برای زمان اردیبهشت‌ماه هم برنامه داشته باشد. دانشگاه‌ها را متشنج کند و دانشجوی انقلابی باید محیط دانشگاه را به محیط آزاداندیشی، عقلانیت، انقلابی‌گری، مطالبه‌گری و طرح گفتمان‌های مختلف بدون فرصت دادن به افراد سوء‌استفاده‌گر از محیط تبدیل کند. آزاداندیشی مطالبه‌گری و… جزء اهداف دانشجو‌ها در دانشگاه است. باید راهبرد اصلی، دعوت به عقلانیت و دفاع از جریان کشور و دانشگاه ها و… شود. در این مسیر باید بنیه اعتقادی خود را قوی کنید. انسانی که ضعیف باشد زمان مبارزه ندارد؛ باید برنامه‌های دینی و اعتقادی، بحث کادر‌سازی و نیروسازی توجه شود‌. ضمن تقویت بنیه اعتقادی خود مراقب تقوا و پرهیز از نفاق در تشکل باشید. نقطه‌ای که به ملت ایران قوت داده است؛ اعتقاد آن به خدای حق تعالی است. با این باور حرکت کنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.