• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
27
داوود طالبی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا:

دانشجویان وابستگی‌ حزبی را کنار بگذارند/ جنبش دانشجویی پشت سخنرانی‌ نشسته است

  • کد خبر : 10544
  • 16 آذر 1397 - 13:39
دانشجویان وابستگی‌ حزبی را کنار بگذارند/ جنبش دانشجویی پشت سخنرانی‌ نشسته است

داوود طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۱۶ آذرماه سال ۳۲ شاهد جنبش دانشجویی با رویکرد استکبارستیزی و استبدادستیزی در دانشکده فنی دانشگاه تهران بودیم، اظهار کرد: از این تاریخ به بعد جنبش دانشجویی فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده و در اتفاقات و رویدادهای مهم کشور تأثیر […]

داوود طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۱۶ آذرماه سال ۳۲ شاهد جنبش دانشجویی با رویکرد استکبارستیزی و استبدادستیزی در دانشکده فنی دانشگاه تهران بودیم، اظهار کرد: از این تاریخ به بعد جنبش دانشجویی فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده و در اتفاقات و رویدادهای مهم کشور تأثیر بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه دانشجو و دانشگاه یک گروه مرجع در جامعه ما به‌حساب می‌آیند، افزود: دانشجویان انعکاس‌دهنده مطالبات مردم از حاکمیت هستند و وظیفه‌ دارد با ایجاد جریان‌ها و جنبش‌ها این وظیفه را به انجام برساند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در سال ۷۸ و ۸۸ انحرافاتی در جریان دانشجویی شکل گرفت، تصریح کرد: امروز جریان دانشجویی در اوج مطالبه‌گری نیست و تنها به انجام کارهای روتین و روزمره می‌پردازد و پشت سخنرانی‌ها و نشریات نشسته است.

توقع جامعه از دانشجو

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید به شکلی رفتار کند تا مردم بدانند بی‌تفاوت نیست، ادامه داد: امروز دانشجو باید بتواند وظایف خود را با توجه به مسائل روز به‌ خوبی ایفا کند.

طالبی با بیان اینکه امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید کارنامه انقلاب را به‌ خوبی به رخ دیگران بکشانیم، خاطرنشان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بستند تا جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود و مانند همیشه ناموفق ماندند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای سطح علمی کشور در حوزه‌های مختلف به مدد دانشجویان و دانشگاهیان محقق شده، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان نقش کلیدی در عرصه‌های مختلف ایفا کردند و امروز نیز باید به دنبال امیدبخشی به جامعه باشد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه باید جوان‌گرایی در کشور رخ دهد، اظهار کرد: جریان دانشجویی در حال حاضر ضعیف شده است و از آن نقش‌های کلیدی که در زمان پیروزی انقلاب بر عهده داشتند فاصله گرفتند.

حضور جریان‌های مختلف در دانشگاه بوعلی سینا

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه بوعلی سینا جریان‌های دانشجویی با رویکردهای سیاسی و فرهنگی متفاوتی در حال فعالیت هستند، افزود: تشکل‎های اصلاح‌طلبی، انقلابی و اصولگرایی در داخل دانشگاه شکل‌گرفته و در حال فعالیت هستند.

طالبی با بیان اینکه شاهد تعدد  تشکل‌های دانشجویی هستیم، تصریح کرد: هرچند تعدد تشکل‌ها از برخی از ابعاد مثبت است اما دلزدگی دانشجویان از جریان دانشجویی را نیز تشدید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید وابستگی‌های حزبی را کنار بگذارند، ادامه داد: دانشجو باید بتواند نسبت به مسائل مختلف تحلیل ارائه دهد و به تعبیر مقام معظم رهبری حتی اگر آن تحلیل اشتباه نیز باشد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۱۳۷۸ جریان دانشجویی روند خوبی را طی کرده بود، خاطرنشان کرد: امروز جریان دانشجویی به دنبال اهداف و  آرمان‌های خود از جمله استقلال، آزادی  و عزت و سربلندی است.

وی گفت: در روز ۱۳ آذرماه نیز مناظره جنبش دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا با حضور فعالان دانشجویی اسبق برگزار شد و هر تشکل به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.