• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
زهرا حیدری، مسئول سابق خواهران پویش اشتراک مثبت در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»:

دانشجویانی که خوبی‌هایشان را به اشتراک گذاشتند!

  • کد خبر : 8046
  • 03 دی 1396 - 23:28
دانشجویانی که خوبی‌هایشان را به اشتراک گذاشتند!

اگر در سالیان گذشته، فعالیت‌های جهادی دانشجویی منحصر به حضور در روستاهای مناطق محروم و مرزی کشور و ساخت مسجد و خانه بود اما حالا با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی، میزان فعالیت‌های جهادی از سویی و از سویی دیگر تنوع این فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، فعالیت‌های جهادی […]

اگر در سالیان گذشته، فعالیت‌های جهادی دانشجویی منحصر به حضور در روستاهای مناطق محروم و مرزی کشور و ساخت مسجد و خانه بود اما حالا با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی، میزان فعالیت‌های جهادی از سویی و از سویی دیگر تنوع این فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، فعالیت‌های جهادی و داوطلبانه دانشجویی برای رفع محرومیت‌زدایی، در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است و تنوع بیشتری یافته است، به طوری که اگر در سالیان گذشته، فعالیت‌های جهادی دانشجویی منحصر به حضور در روستاهای مناطق محروم و مرزی کشور و ساخت مسجد و خانه بود اما حالا با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی، میزان فعالیت‌های جهادی از سویی و از سویی دیگر تنوع این فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده است.

یکی از فعالیت‌های خودجوش دانشجویان طی سال‌های اخیر تشکیل خیریه «اشتراک مثبت» بوده است. این خیریه تاکنون موفق به ارائه خدماتی به جامعه شده است. در همین زمینه زهرا حیدری مسئول سابق خیریه «اشتراک مثبت»، در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون نحوه تشکیل این خیریه گفت: اشتراک مثبت خیریه‌ای کاملا دانشجویی است که در تابستان ۱۳۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شروع به کار کرد. وی افزود: هدفِ ما دانشجویان و در پیِ آن خانواده‌هایشان بودند که سنت حسنه‌ی کمک کردن و حمایت از ایتام را ترویج دهند. این خیریه پس از مدتی ذیل واحد اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت و فعالیت‌های استانی خود را از طریق دفاتر خود در شهرها آغاز کرد.

حیدری عنوان کرد: اشتراک مثبت پس از جلسات متعدد با مسئولین کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، فعالیت‌های خود را با توزیع کارت‌های اکرام ایتام آغاز کرد؛ کارت‌های اکرام ایتام، شامل مشخصات کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست است که در ابتدا، کارت‌ها بیشتر از شهر لرستان بود. این خیریه در این زمینه موفق شده است حدود ۴۵۰ کارت اکرام ایتام را در بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع کند.

مسئول سابق خیریه «اشتراک مثبت» گفت: بعد از شروع طرح توزیع کارت‌های اکرام ایتام، تیم اشتراک مثبت با همکاری «گروه جهادی معین» اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرد. اقدام دیگر خیریه اشتراک مثبت، برگزاری بازارچه‌های خیریه در دانشگاه‌های مختلف بود که در این بازرچه‌ها ضمن توزیع کارت‌های اکرام ایتام، سود حاصل از آن صرف کارهای خیریه اشتراک مثبت شد.

جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور، جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی از قبیل کتاب، لوازم‌التحریر، پوشاک و… برای دانش‌آموزان زلزله‌زده، اجرای طرح انتظار برای کمک به دانش‌آموزان زلزله‌زده، طرح تحت سرپرستی قراردادن کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکانی از مناطق زلزله‌زده غرب کشور تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه این پویش به شمار می‌رود؛ فعالیت‌هایی که بیشتر جامعه هدفش کمک به مردم مناطق زلزله‌زده بوده است.

البته این تنها بخشی از فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این پویش به شمار می‌رود و هریک از اعضای این اتحادیه، در دانشگاه‌هایشان هدف خاصی را برای خود در نظر گرفته‌اند؛ به‌طور مثال، دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی طرح سرپرستی از ایتام کمیته امداد امام‌خمینی(ره) را انتخاب کردند و با به‌اجرا گذاشتن این طرح توانستند مشارکت بسیاری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه را به این مهم جلب کنند.

توزیع لوازم‌التحریر بین نیازمندان روستای قلعه لهک، تأمین هزینه‌های پزشکی یک کودک کار، خرید گوسفند در عید قربان و توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان، اکران مستند فراموش شده‌ها در دانشگاه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محرم و صفر، شناسایی تعدادی از نیازمندانِ معرفی شده و جمع‌آوری کمک برای این نیازمندان از دیگر اقداماتی بوده است که از بدو تاسیس خیریه «اشتراک مثبت» تاکنون انجام شده است. اعضای فعال در خیریه «اشتراک مثبت» معتقدند که کمک کردن به نیازمندان باید همراه با حفظ عزت آنها باشد و و در این زمینه شعار این خیریه «خوبی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم» است

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.