• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
متن سخنرانی سرکار خانم معصومه بهمنی نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه هرمزگان

دانشجو، نیروی محرک جامعه!

  • کد خبر : 7850
  • 19 آذر 1396 - 21:22
دانشجو، نیروی محرک جامعه!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست بسم الله الرحمن الرحیم برداشت و توقع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدین است. (مقام معظم رهبری)   دانشجویان و مسئولین سلام علیکم، روز دانشجو را خدمت […]

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

بسم الله الرحمن الرحیم

برداشت و توقع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان و متدین است. (مقام معظم رهبری)

 

دانشجویان و مسئولین سلام علیکم، روز دانشجو را خدمت همه ی شما سروران تبریک عرض می کنم احتراما اینجاب معصومه بهمنی نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بزرگترین تشکل استان هرمزگان هستم.

انجمنی که علی رغم عدم حمایت های بیرونی و سایر سازمانها از سال ۱۳۷۹  تا الان نقش بسزایی از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه شهر و استان ایفا کرده است.

انجمن ما سالانه جشن های بزرگی دارد که مطرح ترین آن ها میتوان به جشن دخترانه و جشن استاد برتر اشاره کرد( و ما مژده برگزاری جشن ازدواج دانشجویی را به شما می دهیم)

پخش فیلم و مستند، نشریه های سلام و صبا، اردو های آموزشی_تفریحی_زیارتی

البته به دلایل سیاست های حاکم بر دانشگاه ها و همچنین فاصله دانشگاه از سطح شهر ارتباط ما جامعه دانشجویی با جامعه و مردم کم و کمتر شده که این خود نقطه ضعفی برای تاثیرگذاری دانشجو به جامعه است.

ما اعتقاد داریم دانشجو باید نیروی محرک جامعه باشد، فکر باید از دانشجو به نهاد ها و سازمان ها صادر شود ن که دانشجو فرمان بر و گوش به فرمان احزاب و جناح ها باشد.

تشکل باید دانشجو محور باشد و حرف دل دانشجو را بزند نیاز جامعه را بازتاب دهد نه که مانند تشکل های دولت ساخته و یکبار مصرف مشی متملقانه و خارج از نقد و مطالبه گیر را دنبال کند.

باور ما بر این است باید مکانیسمی در درون دانشگاه و سطح استان برای ارزیابی عملکرد تشکل ها وجود داشته باشد و شما حق دارید بدانید که در تشکل ها چه میگذرد و چه تشکلی فعال است و چه تشکلی منفعل! مسئولین باید این ساختار را ایجاد کرده و تشکل برتر پیشرو به شما معرفی کنند.

علی رغم رحمت های همه دانشجویان فعال تشکیلاتی و مسئولین دانشگاه، متاسفانه جو دانشگاه، شادابی و.طراوتی که انتظار می رود را ندارد، در اثبات صحبتمان همین بس که شورای صنفی دانشگاه که باید پیگیر مسائل و مشکلات بیشمار دانشجویی باشند بعد از گذشت ۳ ماه از سال تحصیلی تشکیل نمی شود که این مهم عدم جدیت مسئولین دانشگاه و عدم رغبت برخی دانشجویان را می رساند، لازم به ذکر است که هر جا برای مشکلات و مسائل صنفی اقدام کردیم با مخالفت مسئولین مربوطه رو به رو شدیم!

از طرفی عدم شرکت دانشجوها در مراسمات و برنامه های علمی، فرهنگی و سیاسی و کلا عدم رغبت در بدنه دانشجویی با ذات و آرمان دانشجویی همخوانی ندارد، که امیدوارم همه دست به دست هم بدهند و دانشجو خط مقدم فعالیت های مردمی و مطالبه گری ها باشند ن که فقط به زور جشن و آواز جذب برنامه ها بشوند.

به مسئولین دانشگاه از دغدغه فراوان هشدار می دهیم فضای خوابگاهی را دریابید متاسفانه اخبار خوشایندی نداریم، خوابگاه ها آلوده به بعضی مواد خطرناک و روانگردان هستند که باید سریعا فکری جهت مقابله و حل این معضل کرد. که این مهم توجه چند برابری

مسئولین و ایجاد شور و نشاط و زمینه سازی برای تفریح دانشجویان همراه با ایجاد امکانات متفاوت جهت سرگرمی های سالم و در محیط بیابانی دانشگاه هرمزگان با این فاصله از شهر فراهم خواهد شود.

همانگونه که استحضار دارید، دو بعد سیاسی مستقل از جناح ها و احزاب هستیم و معتقدیم فعالیت در احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب ما را از رسالت دانشجویی یعنی مطالبه گری بدون تعصب و عادلانه دور می کند.

انتظار داریم اساتید و درسی که می دهند ارتباط داشته باشند و تخصصی عمل شود، برخی اساتید دروسی را تدریس می کنند که خود سر رشته و تبحری در آن موضوع ندارند، که  این مهم قابل اغماض نیست.

همچنین فاصله غیرمنطقی پارک علم و فناوری از دانشگاه و عدم ارتباط مستقیم دانشجویان یا آن خیلی از دانشجویان حتی نمی دانند که که پارک علم و فناوری چیست و چه وظیفه ای دارد که به نوبه ی خود این مسئله اعجاب انگیز است.

رشد علمی دانشگاه اول از همه نیازمند بستر سازی و داشتن محیط استاندارد و امکانات و تجهیزات کافی و لازم هست که امیدواریم هر چه زودتر این شرایط فراهم شود.

در پایان با آرزوی موفقیت برای همه شما آینده سازان و عزیزان آینده ای روشن، پویا، پرنشاط و مثبت امیدواریم شاهد حضور گرمتان در انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بزرگترین انجمن دانشجویی استان باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.