• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

حمله به حکومت دینی

  • کد خبر : 3320
  • 13 مرداد 1395 - 6:00
حمله به حکومت دینی

 اخیرا فائزه هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی گفته است که ” حکومت دینی را نفی می‌کنم اما دین اسلام را دین کاملی میدانم و قبول دارم.” قبل از انکه به سخنان فائزه هاشمی بپردازیم باید چند نکته را یادآوری کنیم: اول) تئوری حکومت دینی که از همان روزهای آغازین مبارزات […]

 اخیرا فائزه هاشمی رفسنجانی در محفل اپوزیسیون نظام در سخنان قابل تأملی گفته است که ” حکومت دینی را نفی می‌کنم اما دین اسلام را دین کاملی میدانم و قبول دارم.”

قبل از انکه به سخنان فائزه هاشمی بپردازیم باید چند نکته را یادآوری کنیم:

اول) تئوری حکومت دینی که از همان روزهای آغازین مبارزات حضرت امام در نوشته ها و سخنرانیهایی ایشان مطرح شد، هم نشان از آگاهی و اشراف سیاسی ـ اجتماعی ایشان نسبت به اوضاع و شرایط زمانه خودشان داشت و هم نوعی رویکرد به اسوه های حکومتی اصیل در فرهنگ سیاسی ـ حکومتی اسلام و عقاید و باورهای مکتب راستین تشیع بود.

مزایا و ویژگی هایی که حضرت امام در افکار و اندیشه های خودشان در تئوری حکومتی دینی مطرح می ساختند، نوعی تلاشهای فکری در مسیر احیای اندیشه های اصیل حکومتی و بازگشت به حکومت راستین اسلام و در رأس آنها حکومت ائمه اطهار و در زمان غیبت حکومت ولی فقیه بود.

اتکا به ارای مردم – اجرای قانون – مبارزه با فساد و رانت خواری – جلوگیری از فتنه های توطئه گران – مبارزه با استکبار -نجات مردم محروم، و مبارزه با سلطه گری و سلطه جویی را میتوان از مهمترین اهداف تشکیل حکومت دینی دانست.

دوم) علاوه بر آن، قانون حاکم بر حکومت اسلامی منحصراً قانون الهی است و امام خمینی میفرماید «حاکمیت منحصر به خداست و قانون، فرمان و حکم خداست. قانون اسلام، یا فرمان خدا، بر همه افراد و بر دولت اسلامى حکومت تام دارد. همه افراد، از رسول اکرم(ص) گرفته تا خلفاى آن حضرت و سایر افراد تا ابد تابع قانون هستند، همان قانونى که از طرف خداى تبارک و تعالى نازل شده و در لسان قرآن و نبى اکرم(ص) بیان شده است.»

اظهارات فائزه هاشمی در نفی حکومت دینی بیان گر آن است که او یا از حقیقت حکومت دینی اطلاع کافی ندارد یا به دنبال تامین نظرات و دیدگاه و منافع شوم خود و همفکرانش است.

یادآوری عملکرد او و اعضای خانوده اش در دفاع از بهاییت به عنوان عناصر اسراییل در ایران و مجاهدین خلق ، فتنه ۸۸ و مدیریت آشوب ها و کودتای خیابانی، رانت خواری و فساد های اقتصادی ، جرائم امنیتی و اقدام علیه امنیت ملی ، کمک به تشدید تحریم های ظالمانه و … که کارآمدی نظام و مردم را زیرسوال میبرد، نشانگر آن است که او و اعضای خانواده اش از قبل پروژه ای را پیاده میکنند که قلب حکومت دینی و جمهوری اسلامی را هدف گرفته است. و جالب تر از همه سکوت و بعضا حمایت علنی شخص آقای هاشمی رفسنجانی هم در عملکرد اعضای خانواده اش قابل تامل است!

نکته دیگر اینکه ایستادگی انقلاب در برابر زیاده خواهی ها و رانت خواری و فساد و فتنه باعث شده تا سخت صدای مخالفان و مفسدین نظام را در بیاورد که فائزه هاشمی در سالهای اخیر تبدیل به تریبون این افراد و گروه ها شده است.

نفی حکومت دینی و قبول جامع بودن و کامل بودن دین اسلام در سخنان فائزه هاشمی از خنده دارترین صحبت های او در چندسال اخیر است که نشان میدهد او ذره ای از مبانی سیاسی و حکومتی دین اسلام را درک نکرده است و صد البته که اندیشه ای سکولار در خود پرورانده است.

علاوه بر نفی حکومت دینی، او در سخنانش عملکرد ولی فقیه و رهبر انقلاب را هم زیر سوال می برد؛ بدون اینکه او و همفکران و طرفدارانش در این سالها حتی یک انتقاد منطقی و عقلانی هم بر رهبری نظام و حکومت نداشته اند و دست به آشوب و خشونت و شورش علیه جمهوریت زده اند.

مسئله ی دیگر این است که ظهور امام زمان(عج) و دعا برای ایشان به چه معناست؟ آیا غیر از این است که هدف حضرت تشکیل حکومت دینی در جهان است؟ و الا اگر منظور از ظهور ، حضور ظاهری امام باشد که قبلا در صدر اسلام و سال های بعدی امام در میان مردم بوده است. فلذا منظور از ظهور حضرت ، تشکیل و بسط حکومت دینی و مهدوی است .

لذا اظهارات ناآگاهانه و ساختارشکنانه فائزه هاشمی خیلی از مبانی و اصول اسلامی و انقلاب را زیر سوال می برد.

لذا شایسته است یکبار دیگر به شعار اساسی انقلاب که با هدایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر زبان مردم جاری شد توجه کنیم و از جمهوری اسلامی که میراث گرانقدر حضرت امام(س) است پاسداری کنیم. بنابراین هرگونه شعار و اظهارنظر و یا اقدام عملی که جمهوریت نظام را هدف گرفته و یا در تضعیف آن بکوشد اقدام انحرافی و متضاد با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و اسلام ناب است و قطعا ملت ما در برابر این جریانات هوشیار خواهد بود.

* دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.