• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

حضور وزیر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند!/ مختل شدن زندگی با قطعی برق

  • کد خبر : 5439
  • 25 بهمن 1395 - 15:49
حضور وزیر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند!/ مختل شدن زندگی با قطعی برق

وضعیت متفاوت و البته رقت‌بار مردم شریف اهواز در بحران روزهای اخیر باعث منقلب شدن آحاد مردم ایران شده است تا جایی‌که شبکه‌های اجتماعی و کاربران مختلف در فضای مجازی، جایی برای سوزن انداختن نگذاشته‌اند. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوضاع و اخبار پیرامون بحران اخیر در استان خوزستان به ویژه شهر اهواز را […]

وضعیت متفاوت و البته رقت‌بار مردم شریف اهواز در بحران روزهای اخیر باعث منقلب شدن آحاد مردم ایران شده است تا جایی‌که شبکه‌های اجتماعی و کاربران مختلف در فضای مجازی، جایی برای سوزن انداختن نگذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوضاع و اخبار پیرامون بحران اخیر در استان خوزستان به ویژه شهر اهواز را از رسانه‌های سراسر کشور به کم و کیف‌های مختلف شنیده‌اید اما آنچه می‌تواند در این برحه مورد اهمیت باشد، تحلیل دانشجویان دانشگاه‌های اهواز از این رویداد و  نحوه درگیر شدن آن‌ها با این پدیده، است.

در ادامه، پای صحبت سه فعال دانشجویی از دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی اهواز و آزاد اهواز نشستیم تا از پنجره‌ای واضح‌تر به بحران اخیر در استان خوزستان نگاه کنیم.

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز: قطعی برق کلان شهر اهواز زندگی مردم را مختل کرد

مسلم خلخال گفت: شنبه ۲۳ بهمن ماه برق اهواز و ۱۰ شهرستان دیگر خوزستان قطع شد و در پی آن قطعی آب در اهواز را بدنبال داشت.

وی افزود: هاشم بالدی مدیرکل مدریت بحران استانداری علت قطعی طولانی مدت برق را مه گرفتی اعلام کرد

این فعال دانشجویی اضافه کرد: این امر سبب تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی ، مدارس و دانشگاه ها شد که در روز اول هفته از ارائه خدمات به شهروندان باز ماندند.

خلخال تاکید کرد: هرچند اینبار به جای ریزگردها مه نقش اصلی را داشت ولی گردخاک در این مورد نقش کمی نداشت و گردخاکی که روی دکل های برق نشسته بود با مخلوط شدن با مه سبب شد تا آب و خاک دست به دست هم بدهند و این فاجعه را در کلان شهر اهواز و ۱۰ شهرستان دیگر خوزستان بوجود بیاورند.

دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در حالی که خوزستان روزهای فاجعه بار خود را پشت سر می‌گذارد اما مسئولین سر در گریبان فرو برده و انگار نه انگار که خوزستان هم جزئی از نقشه ایران است و باید برایش فکری کرد تا جایی که حتی برای توضحیات در شبکه استانی خوزستان فقط ۱۸ دقیقه وقت می دهند و به بهانه پرواز، برنامه زنده تلویزیونی را نیمه کاره رها می‌کنند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین ابراز عقیده کرد: این مسئولین حتی توضیحی برا گفتن در دانشگاه ها ندارند و دعوت های دانشگاهی برای صحبت در خصوص آب و هوای خوزستان را هم قبول نمی کنند.

* اظهارات دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره این رویداد

محمدصابر قربانی گفت: در ساعت ۳ بامداد روز شنبه ۲۳ بهمن ماه سال جاری، خوزستان با پدیده‌ای عجیب مواجه شد که طی آن، آب و برق ۱۱ شهر این استان قطع شد.

وی افزود: این پدیده منجر به تعطیلی تمامی ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و مدارس و … شد که در واقع، وضعیتی بحرانی را برای این استان رقم زد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: گفته های مسئولین حاکی از آن است که رطوبت بالا و ریزگردها موجب خروج ۵ نیروگاه برق از مدار گردیده و بروز این حادثه را سبب شده است.

قربانی گفت: گفتنی است که این وضعیت در ساعت ۱۵ همان روز ، بعد از حدود ۱۲ ساعت قطعی آب و برق، در نهایت برطرف شد.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز: حضور وزیر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند!

مهدی چاییده گفت: در شب پس از راهپیمایی با شکوه مردم خوزستان بمناسبت یوم الله ۲۲ بهمن شاهد اتفاقات عجیب و قریبی این استان شد که بنوبه خود حادثه ای نو بود.

وی تاکید کرد: مردم اهواز و یازده شهر این استان از ساعت ۳ بامداد روز شنبه ۲۳ بهمن شاهد قطعی برق شدند. مسولین علت قطعی برق را گردوغبار و رطوبت مینامند اتفاقی که برای مردم سخت قابل هضم بود.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: قطعی برق منجر به از کار افتادن موتورهای تصفیه خانه ها شد و نه تنها برق، آب هم قطع شد و مشکل مردم را دوبرابر کرد پس از مدت کوتاهی شبکه های تلفن همراه نیز از دسترس خارج شد، قطعی برق بر وضعیت اقتصادی مردم نیز تاثیر گذاشت برخی از مردم حتی پول هم نداشتند و بانک یا خودپرداز ویا حتی دستگاه کارت خوانی برای دریافت پول نبود. اوضاعی شبیه جنگ تحمیلی مردم داشتند.

وی افزود: نکته جالب این حادثه این بود که با قطعی برق از ساعت ۳ بامداد با اینکه مسئولین ستاد بحران در همان اوایل تمامی مدارس و دانشگاه ها و ادارات را تعطیل کردند ولی به دلیل عدم وجود وسیله اطلاع رسانی همه مردم از این تصمیم بی اطلاع بودند.

دانشجوی دانشگاه آزاد اهواز خاطرنشان کرد: کلان شهر اهواز که جز ۱۰ کلان شهر بزرگ ایران است و جمعیتی بیش از یک میلیون دارد تنها با یک گرد و غبار وضعیتی بدتر از یک روستا پیدا کرد نه برق، نه آب نه هوای قابل تنفس و نه حتی تلفن همراهی برای ارتباط این بود اوضاع کلان شهر اهواز.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: ظاهرا اطلاع دادند وزیر نیرو به این استان آمد ولی حضور وزیر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند وزیری که با وجود اینکه شاهد اعتراض های زیاد مردم برای انتقال غیر مجاز آب این استان به استان های دیگر است دستور انتقال غیر مجاز آب این استان را می‌دهد که نه تنها باعث افزایش گرد و غبار می‌شود بلکه منجر به افزایش آمار بیکاری در این استان می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسولین استان هم بجای حمایت از استان دنبال موضوعات سیاسی و منافع حزبی انتخاباتی خود هستند و مهمترین دغدغه و مشکل استان را لغو سخنرانی یک فرد می‌دانند تا زمانیکه مسئولین استان این افراد باشند و تا زمانیکه خانم ابتکار مشکلات گرد و غبار خوزستان را منوط به نابودی داعش می‌داند و هیچ اقدام خاصی انجام نمی‌دهد آش همین آش هست و کاسه همین کاسه.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.