• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14
توکلی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در گفت‌وگو با فارس:

حذف مدارس سمپاد مصداق بارز پاک کردن صورت مسئله است.

  • کد خبر : 8831
  • 25 بهمن 1396 - 14:36
حذف مدارس سمپاد مصداق بارز پاک کردن صورت مسئله است.

عاطفه توکلی عضو شورای مرکزی و دبیر علمی و آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن انتقاد به طرح حذف مدارس سمپاد، گفت: اگر آزمون مدارس سمپاد می‌تواند باعث ایجاد استرس در دانش آموزان باشد باید پذیرفت که عوامل بسیاری در نظام آموزشی وجود […]

عاطفه توکلی عضو شورای مرکزی و دبیر علمی و آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن انتقاد به طرح حذف مدارس سمپاد، گفت: اگر آزمون مدارس سمپاد می‌تواند باعث ایجاد استرس در دانش آموزان باشد باید پذیرفت که عوامل بسیاری در نظام آموزشی وجود دارد که به مراتب استرس و فشار روانی بیشتری را به دانش آموزان تحمیل می کند.

 

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به آموزش محور بودن بدون توجه به پرورش، محیط های بی‌روح و خسته کننده کلاس‌ها، برخورد نامناسب با دانش آموزان در برخی از مدارس، تنبیه بدنی، مقایسه استعداد‌های دانش آموزان یک کلاس، اخذ شهریه اجباری از والدین و برخوردی که در صورت عدم پرداخت با دانش آموزان می‌شود، منفعل بار آوردن دانش آموزان و نپرداختن به خلاقیت آنها اشاره کرد.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در بسیاری از مدارس تهران حتی پذیرش دانش آموز مشروط به قبولی در آزمون ورودی است. آیا دغدغه آموزش و پرورش باید مدارس غیرانتفاعی باشد که شهریه‌های نامعقول دریافت می‌کنند؟ آموزش و پرورش کشور که زیر بنای ترقی و پیشرفت کشور است نباید آلوده به مسائل مادی و منفعتی شود زیرا باعث به حاشیه رفتن مسئله آموزش خواهد شد.

 

توکلی تاکید کرد: حتی اگر بخواهیم  به مسئله حذف سمپاد از دید عدالت آموزشی نگاه کنیم، خالی از لطف نیست که به وضعیت دانش آموزان مناطق محرومی مثل جنوب کرمان نیز توجه کرد که از ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی مثل میز و صندلی بی‌بهره اند. بجای رسیدگی به سایر مدارس نباید یک مدرسه مطلوب را حذف کرد.

 

وی اظهار داشت: حذف مدارس سمپاد تنها باعث تقویت مدارس غیرانتفاعی خواهد شد. دانش آموزانی که در مدارس سمپاد از امکانات آموزشی بیشتری برخوردار بودند حالا باید برای بهره مندی از امکانات قبلی در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند و این موضوع برای دانش آموزان بی بضاعت با استعدادهای برتر بسیار سنگین خواهد بود. اینجاست که عدالت آموزشی در شرط تمکن مالی به عنوان ابتدایی‌ترین دلیل نخبگی خلاصه می‌شود.

 

توکلی گفت: البته انتقاداتی به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وارد است مثل نحوه گزینش دانش آموز و تشخیص صحیح دانش آموزان تیز هوش که باید اصلاح شود اما حذف مدارس سمپاد مصداق بارز پاک کردن صورت مسئله است و یکسان سازی مدارس باعث آسیب به همه دانش آموزان خواهدشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.