• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
سخنرانی ملکشاه، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی رفسنجان پیش از خطبه های نمازجمعه رفسنجان:

جوانان انقلابی باید ادامه دهنده نهضت انقلاب اسلامی باشند

  • کد خبر : 11256
  • 26 بهمن 1397 - 14:29
جوانان انقلابی باید ادامه دهنده نهضت انقلاب اسلامی باشند

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین ابتدا لازم میدانم از جانب دانشجویان انقلابی ، شهادت جانگداز پاسداران شریف میهن خود را خدمت به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کنم. ۲۲ بهمن ماه، روزی مبارک که با پیروزی انقلاب اسلامی و نقش به سزای مردم و جریانات […]

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

ابتدا لازم میدانم از جانب دانشجویان انقلابی ، شهادت جانگداز پاسداران شریف میهن خود را خدمت به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کنم.

۲۲ بهمن ماه، روزی مبارک که با پیروزی انقلاب اسلامی و نقش به سزای مردم و جریانات دانشجویان انقلابی ، دین اسلام حاکمیت یافت و فرهنگ غرب جای خود را به ارزش های دینی داد و مردم مسلمان ایران طعم شیرین عزت و استقلال را چشیدند و رژیم طاغوت ۲۵۰۰ ساله شاهنشایی از هم فرو پاشید.

 

در حالی روز فرخنده ۲۲ بهمن ماه را پشت سر می گذاریم که انواع فتنه‌های دشمنان و منافقان را گذرانده‌ایم. ۸ سال جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم. هم چنین فتنه‌های کوی دانشگاه ۷۸ و فتنه کبیر ۸۸ را که هر کدام به قصد براندازی و تضعیف نظام مقدسمان بود دفع کرده ایم و برخلاف میل دشمنان این انقلاب با یاری خداوند و داشتن رهبری آگاه و شجاع ، مسئولینی ولایت پذیر و مردمی با بصیرت فتنه های آتی حتی فتنه ۹۸ را که فشار اقتصادی بر قشر ضعیف و متوسط است را هم پشت سر خواهیم گذاشت و  از این فتنه‌ها برای صعود و پیشرفت پله ها خواهیم ساخت.

 

چهل سالگی انقلاب را در حالی گذرانده ایم که پیشرفت های نظامی ، امنیتی، هسته ای، ماهواره ای، پزشکی و محرومیت زدایی ، دشمنان این انقلاب را به عزا نشانده است.

علی رغم تمامی پیشرفت هایی که به برکت این انقلاب در این چهل سال شاهد آن بوده‌ایم، کماکان نقص هایی در مسیر پیشرفت ایران اسلامی وجود داشته است که ناشی از کم کاری و فاصله گرفتن از روحیه‌ی انقلابی گری است. در این چهل سال هرجا که انقلابی و خود باورانه عمل کرده ایم و برای رضای حق تعالی مجاهدت ورزیدیم، توفیقی کسب شد؛ اما آنجا که از روحیه انقلابی گری فاصله گرفتیم و نگاهمان را به بیرون مرزها دوختیم و به مردم اتکا نکردیم؛ اگر پسرفت نکرده باشیم، پیشرفت چشم گیری هم عایدمان نشده است.

مدیریت های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل (ما میتوانیم) است که امام بزرگوار به همه ی ما آموخت و ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه ها رسانید.

بنابراین امری که لازم است این است که تمامی مسئولین ما باید در جریان انقلاب اسلامی تعریف شوند و افراد شایسته روی کار آیند.

 

موج دومی انقلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی لازم است به منظور تحقق کامل عدالت اجتماعی، ریشه کن شدن فساد، رونق اقتصادی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی با اتکا به دیگر پتانسیل های داخلی و اعتماد به نسل جوان ، لکن ؛ همانند انقلاب ۵۷ مستلزم همراهی ملت بصیر ایران در کنار رهبر فرزانه انقلاب می‌باشد.

 

به برکت انقلاب اسلامی، با امنیت کامل در منطقه‌  زندگی می کنیم که پراهمیت ترین و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی می باشد این درحالی می باشد که هر روز شاهد جنگ و خونریزی در منطقه هستیم و شیطان بزرگ با شعار #دموکراسی و #حقوق_بشر! امنیت و آرامش را از ملت‌های مسلمان خصوصا مناطق شیعه و سنی نشین سلب نموده است.

 

حال با وجود مشکلات اقتصادی و کم کاری ها در بحث عدالت اجتماعی و گرانی که مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند که هر روز بیش از پیش گریبان گیر این مردم شده است و در بین جوانان امید آنان را با تدبیری سردرگم به انزوا کشانده است و از سوی دیگر باعث تمسخر روزنامه های سراسر جهان شده است که مردمان انقلاب اسلامی ما بعد از ۴ دهه از پیروزی خود  برای دست یابی به مواد غذایی در کوچه و خیابان صف می کشند ، لکن ؛ همه دشمنان باید بدانند عامل اقتصاد به هم ریخته کشور  انقلاب و نگاه انقلابی نیست بلکه حاصل انتخاب های اشتباه می باشد و این وضع اقتصادی مسلما ناکارامدی تئور وابستگی را نشان می دهد.

در بحث وزارت بهداشت ، یکی از منابع مهم درآمدی بودجه هر کشور (مالیات ها) هستند و در صورتیکه قوانین مربوط به مالیات به درستی تعیین و اجرا شود شاهد اثرگذاری در زمینه های عدالت اجتماعی خواهیم بود.از ابتدای طرح تحول سلامت نظاره گر آن بودیم که تعداد قابل توجهی اظهار نامه مالیاتی از جانب برخی از رشته های عالی رتبه علوم پزشکی ارائه نشده است.که این عمل علی رغم اینکه با ماده ۲۷۴ قانون مالیات های کشور مغایرت دارد ، بازگشت این میزان عظیم بدهکاری به دولت می تواند بهبودی در روند اقتصاد کشور ایجاد کند.در اینجا از نماینده محترم شهرستان تقاضا داریم تا با ایستادگی در برابر لابی گری ها و فشارهای سیاسی از سوی عاملان این آسیب اجتماعی ، نسبت به پیگیری آن در مجلس اهتمام ورزند و ارتباط خود را با مراکز آموزش عالی علوم‌پزشکی بیشتر کنند و هر چند کارهای خوبی در حال انجام است که امید آن داریم که این روند ادامه دار باشد.

مطلب مهم دیگر بحث استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد.لایحه ای که در صحن علنی مجلس عملا دیگر در حال نهایی شدن است
. به این شرح است که حتی مردم استان کرمان هم در انتخاب نماینده شهرستان رفسنجان دخالت ویژه ای دارند ، به راستی چرا مردم مرکز استان باید در سرنوشت مردم رفسنجان و سایر شهرستان ها دخالت کنند.این نحوه انتخابات نه تنها هیچ بهبودی در نحوه برگزاری انتخابات در پی نخواهد داشت بلکه باعث کاهش نقش شهرستانها در انتخاب نامزدها می شود.

به نحوی که تنها در ۱۲ استان کشور ، مرکز استان بیش از ۵ برابر شهر دوم استان ها جمعیت دارند.

این روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اثرات مخربی دارد
همچون ؛ کاهش مشارکت مردمی در انتخابات ، افزایش اثر پولی و لابی گری های پنهان در انتخابات ، تحریک گسل های قومیتی و مذهبی و کاهش شناخت مردم از نامزدها و پایین آمدن دقت در رای گیری.
از نماینده محترم شهرستان و ستاد نماز جمعه شهر و دیگر مسئولان ذی ربط خواستاریم با نامه نگاری‌های مربوطه و فشار به مجلس شورای اسلامی در کنار دیگر مسئولین کشور نوع برگزاری انتخابات را تغییر دهند.

در مسئله پالرمو و سی اف تی که روزهای اخیر شاهد جنبش مردمی و دانشجویی در سراسر کشور در باب این مسئله هستیم.ایران اسلامی بارها از معامله ها با آمریکا و اروپا درس های تاریخ سازی گرفته است امیدواریم در جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط تحریم ایران و جنگ اقتصادی در نظر گرفته شود و تصمیمی گرفته شود که بیانگر آن باشد که راه حل مشکلات اقتصادی کشور در داخل کشور است و نه امیدواری به غرب

با تمام‌این شرایط شاهد حضور حداکثری مردم برای دفاع از این انقلاب خواهیم بود و از تمام مسئولین خواهشمندیم فکری برای مشکلات اقتصادی بردارند و عملکردی کاملا جهادی برای بهبود وضع معاش مردمان ما داشته باشند. امیدواریم صدای ما از این تریبون به گوش تمامی مسئولین برسد و بدانند که جایگاه های خود را مدیون همین مردم هستند و همین مردم هستند که به دولت مشروعیت داده اند.
همچنین دشمنان این سرزمین باید بدانند این مشکلات ذره ای نمی توانند مردم را نسبت به این نظام بدبین کند.

لازم به تشکر از ستاد نمازجمعه ، بسیج ادارات و فرمانداری است که دقت نظر بسیار صحیحی به کار گرفته شده است و کار اجرایی میز خدمت راه اندازی شده است ، که امیدواریم این مهم ، ادامه دار باشد و همین روند روبه جلو خود را در پیش گیرد ، زیرا تا وقتی ارتباط بین مردم و مسئولان ما مستحکم تر نشود شاهد آن پیشرفت قابل انتظار نخواهیم بود و همچنین مردم این شهر حق دارند از مسئولان خود از نزدیک مطالبه گری داشته باشند.

جوانان انقلابی باید ادامه دهنده نهضت انقلاب اسلامی باشندو لازم میدانم اشاره ای به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که اخیرا در بیانیه ای به مناسبت ورود پیدا کردن به ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی بیان کردند داشته باشم ؛
شما جوانان باید پیش گام در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن باشید.در خود و دیگران امید به آینده را پرورش دهید و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است.قدر خود را بدانید و با قوت خداداد به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.
در پایان از حضور‌ سرافرازانه و افتخار انگیز و دشمن شکن ملت عزیز در بیست و دوم بهمن و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عظیم اسلامی تشکر میکنم و پیشانی سپاس بر درگاه حضرت حق میسایم.سلام بر حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) ، سلام بر ارواح طیبه شهیدان والامقام و روح مطهر امام بزرگوار و سلام بر همه ملت عزیز ایران و سلام ویژه خدمت به جوانان عزیز

و من الله توفیق

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.