• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

جنگ پایان نیافته و هنوز دفاع مقدس و مبارزات ادامه دارد

  • کد خبر : 3736
  • 02 مهر 1395 - 16:55
جنگ پایان نیافته و هنوز دفاع مقدس و مبارزات ادامه دارد

بسم الله الرحمن الرحیم إنَّ اللَّهَ یُبغِضُ رجُلاً یُدخَلُ عَلَیهِ فی بَیتِهِ و لایُقاتِلُ. خداوند دشمن می دارد مردی را که در خانه اش بر او حمله کنند و او نجنگد. پیامبر اکرم صل الله علیه و آله هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی […]

بسم الله الرحمن الرحیم
إنَّ اللَّهَ یُبغِضُ رجُلاً یُدخَلُ عَلَیهِ فی بَیتِهِ و لایُقاتِلُ. خداوند دشمن می دارد مردی را که در خانه اش بر او حمله کنند و او نجنگد.
پیامبر اکرم صل الله علیه و آله
هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
دفاع مقدس و مواجهه با نیروهای بعثی عراق نه تنها نمونه ای از صحنه ی نمایش اقتدار و پیروزی عزتمندانه ملت شریف ایران بود بلکه این حماسه بزرگ که مظهر آرمان خواهی ، ایثار و از خودگذشتگی است به عنوان یک مکتب انسان ساز عمل کرده و بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی را تعالی بخشید و پیروزمندانه الگویی بی بدیل برای ملت هایی شد که در چنگال ظلم متجاوزان اسیر گشته اند تا همواره با تکیه بر ایمان به خدا و قلبی سرشار از امید برای دستیابی به آزادی تلاش نمایند.
آنچه مسلم است هجومی که از ورای کینه توزیهای کور استکبار جهانی به سر کردگی آمریکای جهانخوار که در هیمنه دروغین و پوشالی ارتش بعثی عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی صورت پذیرفت، به انگیزه کذایی اضمحلال حیات نوین اسلام و مخدوش ساختن سیمای جمهوری اسلامی در نبردی نابرابر بود .اما به حول و قوه الهی پیروزی های تحسین برانگیز ایران در این نبرد با دشمنان تا بُن دندان مسلح ، موجب شد تا اذهان جهانیان متوجه قدرت ایمان و اتحاد ایران شود و وجدان خفته بسیاری از ملتها را بیدار سازد که امروزه تجلی ملموس از این رنسانس اسلامی را در آفریقا ، اروپا و حتی آمریکا می توان سراغ گرفت. در واقع انقلاب اسلامی ایران در پرتو دفاع مقدس و دستاوردهای آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.دفاع مقدس ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) ، اسلام را به عنوان مکتبی پویا ، انقلابی ، تأثیرگذار و البته مردم سالار معرفی کرد.
از دیگر دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس ،شناخته شدن انسان های دریا دل ،باکری ها ، همت ها ، چمران ها و باقری ها و …تربیت عمارها و بیداری حرها بوده است. یاد و نام و خاطره شهداء آذین بخش دلهای ایرانیان است و وجود نازنین جانبازان و ایثارگران نیز چون سمبل ها و اسطوره های پایداری نمایانگر استقامت ، دلیری و غیرت ایرانی در دفاع از ناموس و وطن است.
پس از آن ها ما چه کرده ایم ؟ آیا جز اینکه چفیه هایشان را به فراموشی سپرده ایم و وصیت نامه هایشان را ناخوانده باقی گذاشته ایم .براستی که اینچنین است که اگر نبود شاهد وجدان های خفته ، حقوق های نجومی و اختلاس ها ، ادعاهای دروغین و ناکارآمدی گروهی از مسئولین نبودیم .
جنگ پایان نیافته و هنوز دفاع مقدس و مبارزات در میدان نبردی نو با شیوه ای جدید با مرزی متفاوت و اسلحه هایی بدیع ادامه دارد.انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره ی شهدای رشیدی که در راه دفاع از کیان و شرف ملت ایران از حضیض خاک به بیکران افلاک پرکشیدند، اعلام می دارد جوانان انقلابی باید در کارزار جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی و …با افزایش بصیرت و تقویت روحیه جهادی وارد میدان نبرد شده و با حفظ ارزش های اسلام و انقلاب با استعانت از خداوند منان و بواسطه امدادهای ولی عصر (عج) با پیروی از رهنمودهای نایب برحق ایشان ، آیت الله خامنه ای ( مد ظله العالی) و با اعتماد به نیرو و استعدادهای درونی خود موجبات پیشرفت در زمینه های علمی ،فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی و… را فراهم آورند تا پیروزی در این نبرد را همچون شهدای دفاع مقدس به ارمغان آورند ان شاءالله.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.