• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
ابوالفضل محرمی، دبیر کل انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قم:

جنگ امروز جنگ عقیده است

  • کد خبر : 9909
  • 14 خرداد 1397 - 11:03
جنگ امروز جنگ عقیده است

ابوالفضل محرمی، دبیر کل انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قم به مبحث کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) و ماجرای تصویب آن در روز های آینده در مجلس شورای اسلامی پرداخت. محرمی ابتدا ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی […]

ابوالفضل محرمی، دبیر کل انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قم به مبحث کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) و ماجرای تصویب آن در روز های آینده در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

محرمی ابتدا ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام و تشکر از ستاد برگزاری نماز جمعه افزود:
امروز همگی واقفیم که مشکلات اقتصادی، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و بیکاری، نرخ ارز و رکود، زندگی را برای مردم سخت کرده است. سیاست دولت محترم، برای حل معضل اقتصادی کشور، مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپا بود که عملا غیر از پایبندی یک طرفه ایران به توافقنامه برجام و بدعهدی های فراوان آمریکا و شرکت های اروپایی نتیجه ای در بر نداشت.علاوه بر پابرجا ماندن تحریم ها مشکل مراودات بانکی بین المللی حل نشد و اموال بلوکه شده ایران در کشور های غربی بازنگشت.
محرمی در ادامه عنوان کرد:پس از خروج آمریکا از برجام، دولت محترم همچنان به دنبال توافق با اروپا است و در مسیر مذاکرات جدید برای حل مشکلات بانکی و ورود سرمایه به کشور، اتحادیه اروپا شروط جدیدی را پیش روی جمهوری اسلامی قرار داده است. پیوستن به کنوانسیون FATF یکی از شروطی است که آمریکا برای ماندن در برجام بسیار تاکید دارد‌؛ مسئله ای که این روزها البته در سکوت خبری رسانه های جمعی و خصوصا صدا و سیما، به شدت از سمت دولت در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
محرمی با اشاره به این موضوع که تعریف ایران از تروریسم و مصادیق آن با تعریف جامعه بین الملل و غرب متفاوت است گفت:از دیدگاه جمهوری اسلامی حزب الله لبنان و مردم قهرمان فلسطین، گروه های مقاومت به حساب می آیند که برای دفاع از وطن خود مبارزه می‌کنند. ایران مصداق بارز تروریست را رژیم صهیونیستی می‌داند که هزاران کودک بی گناه را به خاک و خون کشیده است اما جالب اینجاست که این رژیم منحوس خود عضو ناظر کنوانسیون FATF است و جالب تر اینکه از ایران خواسته اند تا تعریف خود از تروریسم را تغییر دهد.
محرمی خاطر نشان کرد :ایران در صورت عضویت به این کنوانسیون، ملزم می‌شود قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ که طبق آن سازمان هایی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه خاتم الانبیاء، سازمان انرژی اتمی و افرادی مانند سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که تحت تحریم قرار گرفته اند را اجرا کند و در این صورت هیچگونه پرداخت و دارایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نباید در اختیار آنها قرار گیرد.این فعال دانشجویی با طرح این مسئله که ایران در بندهای دیگر این برنامه اقدام باید از وابستگی کامل واحد اطلاعات مالی و ارائه گزارش تراکنش های مالی خود به این کنوانسیون اطمینان دهد بیان کرد :
عملا راهکارهایی که کشورمان برای دور زدن تحریم ها از طریق ایجاد شرکت‌های پوششی برای معاملات بانکی ایجاد کرده بود بلا استفاده می‌گردند و به دلیل تحریم های آمریکا، تراکنش بانک داخلی هم به نهاد های تحریم شده مانند سپاه پاسداران مقدور نخواهد بود.
محرمی از عواقب دیگر پیوستن به این کنوانسیون را الزام همکاری های قضایی با سایر کشورها و لزوم استرداد مجرمین، حتی در صورت تعریف متفاوت از جرم و تروریسم برشمرد و عنوان کرد که این توافق خود تحریمی به معنای حقیقی را به دنبال خواهد داشت.
ابوالفضل محرمی در جمع نمازگزاران نماز جمعه تصریح کرد:مردم باید بدانند که روزها پشت درب های بسته ی مجلس شورای اسلامی چه اتفاقاتی در حال وقوع است. نباید شاهد تصویب بیست دقیقه ای برجامی دیگر با عملکرد غیر اصولی جناب رئیس باشیم که بعدها عزت ما را زیر سوال برد و مردم ما را مورد مؤاخذه قرار دهند. حرف ما به نمایندگان مجلس این است که به گونه ای عمل نکنند که خدای نکرده فردا روزی نام ما را هم در جرگه خائنین به مردم و اسلام بنویسند
محرمی ادامه داد:دولت خارج شدن از لیست سیاه این گروه را تضمین ارتباط با بانک های اروپایی می‌داند حال آنکه باید گفت دلیل عدم ارتباط بانک های اروپایی با ایران، ترس از تحریم و جریمه های سنگین آمریکا است نه لیست سیاه FATF! و حتی در صورت پذیرش این کنوانسیون بدلیل پابرجا بودن تحریم های آمریکا قادر به مراودات بانکی با اروپا نخواهیم بود.
وی در پایان گفت:مسئولین بدانند که اتکا به قرار داد هایی به مانند FATF و برجام به جای تکیه بر توان داخلی و نیروهای جوان و با نشاط بومی کاری عبث و بیهوده است و راه سلطه کفار بر جمهوری اسلامی را باز می‌کند. این وعده الهی است که “لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا” اگر از مقاومت و طریقت اسلام دست کشید این کافرانند که برشما سلطه یافته و ازشما راضی نخواهند شد مگر آنکه شما را از طریقتان منحرف کنند. جنگ امروزجنگ عقیده است و برجام هاتا زمانی ادامه دارند که شما دست ازجمهوری اسلامی بکشید

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.