• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشكده پرستاري رامسر به مناسبت ١٦ آذر:

جنبش دانشجویی نماد استکبار ستیزی و ندای حق طلبی است

  • کد خبر : 7725
  • 17 آذر 1396 - 1:27
جنبش دانشجویی نماد استکبار ستیزی و ندای حق طلبی است

  بسم الله الرحمن الرحیم   ۱۶ آذر روز مقاومت تاریخی دانشجویان، نماد روحیه ی خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است. ۱۶ آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون افتادند و پیکرهای پاکشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت. شاید آن روز […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

۱۶ آذر روز مقاومت تاریخی دانشجویان، نماد روحیه ی خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.
۱۶ آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون افتادند و پیکرهای پاکشان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت.

شاید آن روز که سنگ‏فرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون سه شهید دانشجو رنگین شد، سردمداران استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، گمان نمی‌کردند که این روز، نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که هیمنه پوشالین امپراطوری شرق و غرب را در هم خواهند شکست. خون‌هایی که امتداد مظلومیت همه مستضعفان، محرومان و ستم‌دیدگان در برابر مستکبران و طاغوت‌های تاریخ بود؛ سرگذشت سراسر فقر، محرومیت و استضعاف پابرهنگان و مستضعفان حق‌طلب و تازیانه‌خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها از یک سو و استکبار وستم‌گستری و غارتگری مرفهین بی‌درد و جهان‌خواران از سوی دیگر.

شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالتهای آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ
ثبت کنند.

جنبش دانشجویی دانشجویان مسلمان ایران از دیر باز تا کنون قلب حرکت به سمت استکبار و استعمار ستیزی بوده و هست، جنبشی که آبشخور سیاسی اجتماعی و فرهنگی آن ، از ریشه تا ساقه از ساقه تا برگ، فرامین خود را از مکتب تعالی بخش اسلام به ارث برده است و دوشادوش ملت فهیم ایران اسلامی مسیر تعالی بخش خود را براساس عزت ملی و اقتدار، هدفگزاری کرده است.

شصتو سومین سال روز شهادت این سه دانشجو که بر پیشانی تاریخ معاصر ایران به نام روز دانشجو رقم خورد، فرصت مغتنمی برای دانشگاه و جریان دانشجویی است تا با بررسی وضعیت فعلی ایران و جهان به روشن ساختن نقش و جایگاه دانشگاه و افق های تحلیلی و راهبردهای آتی جنبش دانشجویی بپردازند.

اگر دیروز جنبش دانشجویی به دنبال مبارزه با «استعمار» و «استبداد» بود، امروز ندای حق طلبی و مطالبه حقوق مسلم تمام کشور های ستم دیده من جمله ملت مظلوم فلسطین را به دنیا فریاد می زند.

در اخرین اقدام شوم امریکا شاهد بودیم که ریاست جمهوری این کشور فرمان انتقال سفارتش در اسرائیل از تل آویو به قدس شریف را امضا نمود.
نتیجه محاسبات غلط ترامپ، نتانیاهو و آل‌های بی‌کفایت عرب، موج جدیدی از انتفاضه را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رقم خواهد زد و مقاومت اسلامی را وارد مرحله جدیدی از حیات طیبه خود می‌کند. از سوی دیگر حماقت و اشتباه محاسباتی آمریکا، شعله‌های بیداری اسلامی را در منطقه فروزان‌تر می‌نماید.

تخم هایی را که دونالد ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا طی ماههای اخیر در گوشه و کنار دنیا کاشته و میکارد قطعاً در آینده ای نه چندان دور محصولش حقارت و نابودی دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل را رقم خواهد زد،
گویا قرار است وعده صادق امام امت خیلی زودتر از ٢۵ سال محقق شود.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان امیدوار است همانگونه جامعه دانشگاهی و دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع و با پیوندی عمیق و ناگسستنی که به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دارد، به موقع و پیشاپیش همگان به وقایع روز واکنش نشان داده و به عنوان عضوی جداناپذیر از پیکره ملت شریف ایران، همچون گذشته مهم‌ترین وظیفه و رسالت خود را «دفاع از کیان انقلاب و تلاش برای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی» می‌دانند و در این رهگذر، پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و کوشش برای تحقق مطالبات ایشان را سرلوحه تمام برنامه‌های خود برای تحقق عزت و اقتدار ایران اسلامی قرار خواهند داد.

والسلام علی من اتبع الهدی

 روابط عمومی انجمن اسلامی دانشکده پرستاری رامسر

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.