• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

جمهوری اسلامی نیاز به نمایندگانی دارد که مدرس‌وار از منافع ملی دفاع کنند

  • کد خبر : 335
  • 16 مرداد 1394 - 5:44
جمهوری اسلامی نیاز به نمایندگانی دارد که مدرس‌وار از منافع ملی دفاع کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه که به نمایندگان استان سمنان در مجلس ارسال شده است، آمده است: جمهوری اسلامی هم اکنون نیاز به نمایندگانی دارد که مدرس وار از منافع ملی دفاع کنند  یادآور میشویم که عملکرد شما در این برهه، بسیار حساس و تعین کننده خواهد بود چرا که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه که به نمایندگان استان سمنان در مجلس ارسال شده است، آمده است: جمهوری اسلامی هم اکنون نیاز به نمایندگانی دارد که مدرس وار از منافع ملی دفاع کنند  یادآور میشویم که عملکرد شما در این برهه، بسیار حساس و تعین کننده خواهد بود چرا که شما نماینده مردم بااخلاق استان  سمنان در مجلس شورای اسلامی هستید و عملکرد شما در پیش روی چشمان آحاد ملت قرار دارد.

متن این نامه به شرح زیر است:

فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه
نمایندگان محترم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی
جناب آقایان خسروی ، جلالی، رستمیان و کاتب

سلام علیکم

حدود ۲۰ روز از صدور بیانیه وین توسط ایران و کشور های ۱+۵ می گذرد و متن پیش نویس توافق جامع هسته ای برای بررسی و تایید مراجع قانونی به پایتخت ها فرستاده شده است. با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر “الزام دولت به حفظ دستاورد های هسته ای” تناقض هایی بین متن پیش نویس و قانون مذکور وجود دارد که در زیر به برخی از آنان می پردازیم.

اول آنکه طبق قانون مجلس مبنی بر الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای درج لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل و انجام آن در روز اجرای توافق باید در متن توافق بیاید اما متاسفانه وقتی به متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای رجوع می‌کنیم، می‌بینیم قرار نیست در روز اجرای توافق تحریم‌های آمریکایی لغو شود بلکه قرار است تعلیق شود. علاوه بر آن لغو تحریم‌ها در ۸ سال دیگر مطرح است که آن هم در بند توافق نامه آمده است که آمریکا تلاش می‌کند تا تحریم‌ها را لغو کند.

همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز قرار نیست در روز اجرای توافق لغو شود بلکه بحث تعلیق مطرح است و لغو تحریم‌ها پس از گذشت ۸ سال صورت می‌گیرد. روز اجرای توافق روزی است که ایران به تعهداتش عمل کرده و آژانس آن را راستی‌آزمایی کرده است یعنی قرار نیست در روز امضای توافق تحریمی برداشته شود.

دوم آنکه طبق بند دوم قانون مجلس بر الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای مجاز به نظارت‌های متعارف است و دسترسی به اماکن نظامی ممنوع است ولی طبق متن پیش نویس، ایران موظف به پذیرش پروتکل الحاقی شده و شما بهتر از ما می دانید که پذیرش پروتکل الحاقی این اجازه را به آژانس می دهد که از سایت های نظامی جمهوری اسلامی بازدید کند.

سوم آنکه در متن پیش نویس توافق هسته ای، جمهوری اسلامی محدودیت های وسیعی را در حوزه تحقیق و توسعه و سایت های هسته ای از جمله فردو، اراک و نطنز پذیرفته است. به عنوان مشتی از خروار می توان گفت که طبق متن پیش نویس، فردو محلی خواهد بود که نسبت به غنی‌سازی اورانیوم و نگهداری مواد شکافت‌پذیر و حتی تحقیق و توسعه ممنوع می‌شود و این چیزی جز عدول از خط قرمز مجلس در قانون الزام دولت به حفظ دستاورد های هسته ای نیست.

حال با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر طی شدن روال قانونی تصویب متن پیش نویس توافق هسته ای، برخی از حضرات صاحب تریبون به نادیده گرفتن و یا کم ارزش شمردن مجلس که در راس امور است پرداخته و متاسفانه برخی از نمایندگان با عملکرد های نا به جا، سکوت، فراموش کردن اولویت ها و پرداختن به مسایل خارج از اولویت مهر تایید بر صحبت های عالی جنابان می­زنند. این توافق باید روال قانونی خود را طی کرده و تمامی نمایندگان مجلس در برابر عواقب و اتفاقاتی که در پس توافق هسته ای حاصل می شود مسئول اند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان سمنان و بخشی از  جنبش دانشجویی معتقد به آرمان های امام (ره) و انقلاب از نمایندگان محترم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارد که نه بر مبنای سیاسی کاری و شرایط حزبی بلکه بر مبنای مصالح نظام و منافع ملی به بررسی و مطالعه دقیق متن جمع بندی پرداخته و آنرا تایید یا رد کنند.

با عرض این نکته که جمهوری اسلامی هم اکنون نیاز به نمایندگانی دارد که مدرس وار از منافع ملی دفاع کنند  یادآور میشویم که عملکرد شما در این برهه، بسیار حساس و تعین کننده خواهد بود چرا که شما نماینده مردم بااخلاق استان  سمنان در مجلس شورای اسلامی هستید و عملکرد شما در پیش روی چشمان آحاد ملت قرار دارد، پس به این وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنید و بدانید که عملکرد شما در این زمینه در انتخابات آتی مجلس از سوی این تشکل به جد مورد نقد و شفاف سازی قرار خواهد گرفت.

 

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه سمنان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.