• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
31

جزوه خود را برای ادامه استکبارستیزی آماده کنیم…

  • کد خبر : 1990
  • 29 دی 1394 - 0:35
جزوه خود را برای ادامه استکبارستیزی آماده کنیم…

انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به ظهور و بروز رسید که درگیری دو قطبی شرق و غرب در جهان حکمفرما بود و کشورهای جهان یا بایستی سوسیال دموکراسی را انتخاب می کردند؛ و یا به سمت لیبرال دموکراسی می رفتند؛ یا باید شوروی را انتخاب می کردند؛ یا باید آمریکا را به عنوان غایت می […]

انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به ظهور و بروز رسید که درگیری دو قطبی شرق و غرب در جهان حکمفرما بود و کشورهای جهان یا بایستی سوسیال دموکراسی را انتخاب می کردند؛ و یا به سمت لیبرال دموکراسی می رفتند؛ یا باید شوروی را انتخاب می کردند؛ یا باید آمریکا را به عنوان غایت می پذیرفتند؛ دو قطبی که برهر کدام ایراداتی جدی چه در حوزه ایدئولوژیک و چه در وجه کارکردی و کارآمدی آن وارد بود. در فضای جهان دو قطبی آن روز؛ امام خمینی (ره) به کمک مردم؛ انقلابی را رقم زد که ساختاری مردم سالارانه و غایتی خداخواهانه داشت؛ شعار اصلی اش “نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی” بود؛ الگوی حکومتی شکل گرفت که آزادی را در سه سطح فردی، ملی و ماهوی محقق ساخت؛ انقلابی که وابستگی را قطع کرد و استقلال را محقق ساخت؛ انقلابی که مقاومت در برابر زورگویی را احیا کرد و با واگرایی خود نسبت به قدرت های سلطه گر پیشرفت و الگویی موفق برای پیشرفت ملت ها را به همراه آورد.

در منطق انقلاب اسلامی که همان منطق قرآنی است؛ جهان از دوگانه هایی ساخته شده است که می توان آن را جنود عقل و جنود جهل، سلطه گر و سلطه گریز، مستضعف و مستکبر و… تشکیل شده است و انقلاب اسلامی آمده است تا این نظم ناعدالانه شکل گرفته را در نظام جهانی بشکند. لذا مهمترین و اساسی ترین شعار انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب عدالت محور، استکبارستیزی است.

اساسا مبتنی بر منطق انقلابی و دینی جمهوری اسلامی تا زمانی در مسیر اصیل خود حرکت می کند و به پیشرفت هم خواهد داشت که بتواند واگرایی خود را نسبت به استکبار و مصادیق آن در همه مواضع و عملکرد ها به منحصه ظهور برساند که بنا بر آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی محقق خواهد شد.

شاید مهمترین فراز از دیدار دانشجویی سال ۹۴ با رهبر انقلاب را مربوط به سوالی دانست که اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در خصوص ادامه راه استکبارستیزی مطرح کردند و پاسخ متقنی که رهبری معظم در این خصوص به اعضای این اتحادیه و همه دانشجویان دادند تا خط کجی که قرار بود از توافق به عادی سازی رابطه با آمریکا و فراموش شدن استکبارستیزی بیانجامد را باطل کنند. لذا برای ما بیش از هر جریان دیگری لازم است که استکبارستیزی را بشناسیم و به قول مقام معظم رهبری «خود را برای ادامه استکبارستیزی آماده کنیم»

در مسیر ادامه استکبارستیزی دو مسئله اساسی است که باید به جد به انها توجه و اهتمام داشت، نکته اول رسیدن به پیشرفت درون زا است به گونه ای با اتکا به توان داخلی از این مسیر شعارهای اساسی انقلاب را با قدرت بیشتری بتوانیم فریاد بزنیم و لاجرم باید بدانیم راه رسیدن به “پشرفت درون زا” از گذرگاه شناخت استکبار و مبارزه با آن می گذرد. و نکته دوم خطری است که رهبر معظم انقلاب در سال اخیر ما را مکرر به آن تذکر دادند و آن «نفوذ» است که می تواند با حفظ صورت انقلاب، سیرت انقلاب را از بین ببرد. نفوذی فردی و جریانی که طریق دوم آن به مراتب خطراناک تر از مسیر اول است و به موجب آن تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی اتفاق خواهد افتاد و یکی از کارویژه های جریان نفوذ بزک کردن استکبار و مصادیق آن است که با ارجاع به صحبت رهبر انقلاب در همان دیدار دانشجویی و در پاسخ به همان سوال مشخص می شود که «آمریکا مصداق اتم استکبار است»

از این رهگذر آنچه حائز اهمیت است، شناخت استکبار، مختصات آن، کنش ها و رفتارهایش و دشمنی هایش با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. در این میان آنچه می تواند ملاک اساسی برای شناخت استکبار و مبارزه با آن باشد همان کسی است که بنای این بنیان مرصوص را نهاده است. می توان به جرأت ادعا کرد که خمینی کبیر طی سالهای نهضت و پس از آن بیش از هر چیز در مورد استکبار و مبارزه با آن سخن گفته اند و در این مسیر قدم برداشتند. کتابچه حاضر خلاصه ای است از نظرات ایشان در خصوص استکبار و مصداق اتم آن که در چند فصل مدون شده و در اختیار شما قرار گرفته است. باشد که بتواند در این مسیر یاری گر شما باشد.

میکائیل دیانی

دبیر سابق تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

 

download

 


لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1990

همچنین بخوانید:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.