• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
حجت‌ الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

جریان دانشجویان مسلمان قوی و پُرشتاب است/ راهپیمایی اربعین اسلام را از تحریف نجات داد

  • کد خبر : 10253
  • 04 آبان 1397 - 18:49
جریان دانشجویان مسلمان قوی و پُرشتاب است/ راهپیمایی اربعین اسلام را از تحریف نجات داد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: در روز تسخیر […]

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: در روز تسخیر لانه جاسوسی عده‌ای این کار را غیرقانونی دانستند و همچنان هم می‌دانند، اما هیچ اشاره‌ای به سبقه جاسوسی و استکباری آمریکا نمی‌کنند.

وی با یادآوری تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ به ترکیه عنوان داشت: امام خمینی (ره) به دلیل اعتراض به حق کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند، اما در این مدت از مبارزه علیه نظام سلطه دست برنداشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: استکبار جهانی به خودش حق می‌دهد در هر جایی که منافعش اقتضا می‌کند، حضور داشته باشد و هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های خودش در مناطق مختلف پایگاه‌های نظامی ایجاد کند، اما وقتی ایران می‌خواهد با داعش و سایر تروریست‌ها مقابله کند، می‌گویند که ایران دارد در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کند.

وی از انقلاب اسلامی به‌عنوان یک «نه» به نظام سلطه نام برد و افزود: این انقلاب در زمانی رخ داد که بزرگ‌ترین خریدار اسلحله اجازه استفاده از آن را بدون اذن آمریکا نداشت و همین کار را امروز عربستان انجام می‌دهد، از این رو انقلاب اسلامی پاسخی به نظام سلطه بود و آمریکا زخم‌خورده این نظام است و تا زمانی‌که ناامیدش نکنیم این چنگ و دندان نشان دادن‌ها ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: دانشگاه‌هایی که زمانی برای خدمت به غرب تأسیس شده بودند در انقلاب و نظام اسلامی به کانون تولید مبارز و مجاهد در مقابله با استکبار و نظام سلطه تبدیل شدند.

وی دانشگاه‌ها را رقم‌زننده روز ۱۳ آبان خواند و اظهار داشت: این تفکر همان تفکر اسلام انقلابی که امام راحل پرچم‌دار آن بودند، است و روزبه‌روز پرتو این تفکر جهان را در بر گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اسلام هم ظالم و هم ظلم‌پذیر را مواخذه می‌کند، گفت: این اسلام همان اسلامی است که امام حسین (ع) آن‌را معرفی کرد و نسل جوان ما امروز با این اسلام عجین شده است و مسیر راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، بیان‌کننده این واقعیت است و همچنین مسیر جریان داشتن این اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه اربعین اسلام را از تحریف نجات داده است گفت: این راهپیمایی اجازه نداد که دشمن چهره اسلام را به‌عنوان یک دین ساکت و منزوی به نمایش گذارد.

وی با اشاره به این موضوع که ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و هر تحولی که در انسان‌های مؤمن رخ داده، ناشی از حماسه حسینی است، گفت: پیام اربعین همان پیام عاشوراست و پیام عاشورا، نفی ظلم و ستم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ظلم‌‍‌ناپذیری هزینه دارد، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای ظلم‌ناپذیری هزینه داد و هر کسی که حسینی است، آماده این هزینه دادن‌ها هستند.

وی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشورمان مقتدر است و ۴۰ سال است که آمریکا دارد اصرار می‌کند که این انقلاب باید از بین برود و آرزو‌هایی که امروزه به زبان می‌آورند برای بار اول نیست بلکه ده‌ها بار به زبان آورده‌اند و هربار شکست خورده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه دانشگاه در این مسیر نورانی حرکت می‌کند، افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که دانشگاه‌های کشور مملو از جوانان دل‌بسته اسلام و انقلاب هستند و جریان دانشجویان مسلمان، جریان قوی و پُرشتابی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان و ارتباطات عالی جریان‌های جوان و دانشجو با روحانیت آگاه و فرهیخته حاضر در دانشگاه‌ها را داریم که باعث شده تا مجموعه دانشگاه‌ها بر فضای معنوی کشور تأثیرگذار باشند و این افتخاری است که به برکت انقلاب اسلامی به‌دست آورده‌ایم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.