• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
مرادی در گفت‌وگو با فارس:

جامعه، اصلاح طلبان و روحانی را بازیکنان یک تیم می‌داند/ تشریح وضعیت فعلی دولت

  • کد خبر : 5836
  • 28 اسفند 1395 - 12:41
جامعه، اصلاح طلبان و روحانی را بازیکنان یک تیم می‌داند/ تشریح وضعیت فعلی دولت

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تاکید بر اینکه روحانی امروز بزرگترین گرفتاری اصلاح طلبان است گفت: ثرونمند‌ترین و شاید ناکارآمد‌ترین دولت پس از انقلاب این روزها ظرفیت منفی قابل توجهی دارد و این واقعیتی نیست که اصلاح طلبان از آن مطلع نباشند. وی […]

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تاکید بر اینکه روحانی امروز بزرگترین گرفتاری اصلاح طلبان است گفت: ثرونمند‌ترین و شاید ناکارآمد‌ترین دولت پس از انقلاب این روزها ظرفیت منفی قابل توجهی دارد و این واقعیتی نیست که اصلاح طلبان از آن مطلع نباشند.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات با رویکردی پرگماتیستی، از آنجا که ادبیات و رویکرد دوران دوم خرداد را در مقایسه با مشکلات اقتصادی، برای مردم غریبه می‌دانست با کنار زدن اصلاح طلبی مثل عارف به روحانی رضایت داد. اما برآورد جریان اصلاح طلب این است که روحانی در قبال اهداف مدنظر آنها اقدام موثری انجام نداده است از سوی دیگر به خوبی می‌دانند که دستاورد‌های دولت روحانی به اندازه‌ای نیست که ماندن او را تضمین کند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: سرنوشت روحانی تا حدود زیادی به کنش، ادبیات و ایده‌های رقبایش پیوند خورده است. اولا شکست روحانی به هرحال شکسته دوباره اصلاح طلبی تفسیر خواهد شد و این اتفاق دایره کنش اصلاح طلبان را محدودتر می‌کند.

مرادی اضافه کرد: اصلاح طلبان احساس می‌کنند باید از روحانی حمایت کنند چرا که به هر حال دولت مستقر همیشه اصلی‌ترین شانس پیروزی در انتخابات بوده است و از این جهت رقابت با روحانی با توجه به محدودیت بالای اصلاح طلبان برای معرفی نامزد ناظر به شروط قانونی موجود، احتمالا به پیروزی آنها منتهی نمی‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: روحانی در صورت کسب رای در انتخابات آتی از جریان اصلاحات فاصله خواهد گرفت و این بازگشت به پیش از خرداد ۹۲ است و همین میزان حضور را در صحنه سیاسی کشور هم از اصلاحات خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر موفقیت روحانی پیوند میان او و اصلاح طلبان را تقویت خواهد کرد نگاه بخشی از جریان اصلاح طلب این است که دولت روحانی رحم اجاره‌ای است و باید مانند پلی برای رسیدن به دولتی مطلوب عمل کند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: ناکارآمدی دولت و نداشتن ایده جدید معنایش این است که هیچ امیدی به شکل گرفتن دولتی محبوب در دوره دوم  برای روحانی وجود ندارد لذا با توجه به پیوندی که میان اصلاح طلبان و روحانی به لحاظ سیاسی اجتماعی شکل گرفته است آن ها نمی‌توانند هم از او حمایت کنند و هم در عین حال پاسخگوی ناکارآمدی او نباشند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان داشت: جامعه، اصلاح طلبان و روحانی را بازیکنان یک تیم می‌داند. بنابراین احتمالا تلاش برای حرکت به سمت دولت اصلاح طلب از کانال روحانی دچار مشکل خواهد شد و آینده پس از روحانی غبارآلود و مبهم خواهد شد.

مرادی خاطر نشان کرد: در این میان اصلاح طلبان راهکار دیگری را در ذهن دارند و از آن تحت عنوان نامزد پوششی یاد می‌کنند. همچنین جریان اصلاحات به دنبال گرفتن امتیاز بیشتری از روحانی است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.