• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اعضای اتحادیه چه بود؟

  • کد خبر : 2533
  • 14 اسفند 1394 - 13:52
توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اعضای اتحادیه چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، رهبر معظم انقلاب ظهر  در دیدار اعضاى اتحادیه انجمن هاى اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاهها نسل جوان دانشگاهىِ متدین را بهترین، قابل اعتمادترین و کارآمدترین عناصر انسانى براى انجام دادن کارهاى بزرگ خواندند و افزودند: این نسل جوانِ آگاه و خوش عاقبت، مؤثرترین عنصر شکل دهنده هویت و تاریخ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، رهبر معظم انقلاب ظهر  در دیدار اعضاى اتحادیه انجمن هاى اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاهها نسل جوان دانشگاهىِ متدین را بهترین، قابل اعتمادترین و کارآمدترین عناصر انسانى براى انجام دادن کارهاى بزرگ خواندند و افزودند: این نسل جوانِ آگاه و خوش عاقبت، مؤثرترین عنصر شکل دهنده هویت و تاریخ ملت ایران است.

 حضرت آیت اللَّه خامنه اى انسجام و تعمیق نظرى و نیز پیگیرى منطقى، اصولى و مجدانه را، براى تحقق شعارها، آرمانها و ایده ها، کاملاً ضرورى برشمردند و با تأکید بر توجه کامل به خودسازى اخلاقى و دینى افزودند: عبور از صراط پرفراز و نشیب این جهان، نیازمند تقوا و خودسازى مستمر و توصیه متقابل برادران دینى به یکدیگر است.
 رهبر معظم انقلاب با انتقاد شدید از سخنان برخى مقامات امریکایى درباره مجاز بودن دخالت در دیگر کشورها افزودند: ملتهاى مستقل با هجوم پنهان و آشکار نظام سلطه روبرو هستند چرا که دولتمردان امریکایى تصور مى کنند کدخداى دهکده جهانى اند و همه ملتها باید از خواستهاى آنان اطاعت کنند.
 ایشان، خاورمیانه را یکى از نقاط اساسى چالش بزرگ جهانى خواندند و در تبیین استعمار فرانوینى که در حال شکل گیرى در منطقه است افزودند: امریکایى ها در تحقق نقشه کاملاً استکبارى خاورمیانه بزرگ، درصددند حکومتهایى را در خاورمیانه روى کار بیاورند که داراى بزک دمکراسى باشند و در عین حال صددرصد در پنجه سیاستهاى امریکا و کمپانیهاى سرمایه دارى غرب باشند و متأسفانه برخى کشورهاى خاورمیانه نیز که طعمه همین دام هستند به واشنگتن در تحقق این اهداف شوم کمک مى کنند.

رهبر معظم انقلاب، جوهره چالش موجود در جهان را تلاش سرمایه داران صاحب قدرت براى سیطره بر سراسر جهان خواندند و افزودند: جنگ فقر و غنا که امام بزرگوار، سالها پیش مطرح کردند، واقعیتى است که این روزها، کاملاً ملموس است.

حضرت آیت اللَّه خامنه اى با اشاره به استفاده نظام سلطه از ابزارهاى رسانه اى و هنر براى تحقق استعمار فرانو و سیطره کامل بر جهان تأکید کردند با وجود همه تلاشهاى سلطه گرانه، امریکا در تحقق اهداف خودناکام خواهد ماند به شرط آنکه ملتها با آگاهى، افزایش قدرت تحلیل و عزم راسخ در صحنه مقابله با نظام سلطه حاضر باشند.

ایشان ناکامى امریکا در ۲۶سال توطئه برضدجمهورى اسلامى و ملت ایران را دلیل آشکارى بر نتیجه بخش بودن آگاهى و ایستادگى ملتها خواندند و خاطرنشان کردند پیشرفتهاى بزرگ ملت ایران در زمینه هاى مختلف علمى، فن آورى، سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و دیگر عرصه ها نشان مى دهد که اگر ملتى با وحدت و انسجام و آگاهى، براستقلال و آرمانهاى خویش ایستادگى کند امریکا قادر به هیچ کارى نخواهد بود.

 حضرت آیت اللَّه خامنه اى، خارج کردن ملت ایران از صحنه را مهم ترین هدف فشارها و تحرکات اخیر امریکا دانستند و افزودند: آنها تلاش مى کنند با ایجاد فضایى شبه ناک، ملت ایران را به این احساس برسانند که نباید و یا نمى تواند در مقابل نظام سلطه بایستد تا آنوقت زمینه براى تحقق اهداف استکبار در ایران فراهم شود، بنابراین همه دلسوزان باید در مقابله با این هدف امریکا، منطق مستحکم ایستادگى و پایدارى را در افکار عمومى گسترش دهند و تعمیق ببخشند.
رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم تقویت علم و دانش در کشور خاطرنشان کردند: امروز دانش به ابزار عمده سیطره غرب بر جهان تبدیل شده است و ریشه اى ترین کار در کشور، این است که جایگاه و قدرت علمى ایران را تا مى توانیم ارتقاء ببخشیم که در این زمینه، دانشگاهها، مسئولیت سنگینى دارند.
 حضرت آیت اللَّه خامنه اى با اشاره به خشم مستکبران از پیشرفت علمى ایران در فناورى هسته اى افزودند: امریکا و اروپا با وجود اختلافاتشان، در فشار به ایران براى دست برداشتن از غنى سازى اورانیوم، همراه و هم جهت هستند چرا که غنى سازى، راهى بسوى پیشرفت علمى است و اگر ملتى بتواند این راه را طى کند، تلاشهاى مستکبران در مقابل او، کم اثر مى شود.
 ایشان تلاش براى عقب نگه داشتن ملت ایران را از دیگر دلایل مخالفت امریکا و اروپا با پیشرفت دانش فناورى در ایران برشمردند و افزودند: نظام اسلامى به برکت پشتوانه مردمى، در مقابل این فشارها مى ایستد و با حرکت به سمت عدالت اجتماعى و دیگر آرمانهاى خود، کشورى نو و مستحکم مى سازد که در آن همه مردم از امکانات زندگى برخوردار باشند.
حضرت آیت اللَّه خامنه اى، وحدت ملت ایران را یگانه راه تحقق اهداف ملى برشمردند و با اشاره به انتخابات آتى ریاست جمهورى افزودند: نقش دولت و نقش رئیس جمهور در پیمودن قاطع راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب، نقشى بسیار اساسى است و یک قوه مجریه سالم و کارآمد مى تواند در حل مشکلات، کاملاً مؤثر واقع شود بنابراین در انتخابات آینده باید چشم ها را باز کرد و از خدا کمک خواست تا از آزمایش پرهیجان و دشوار انتخابات، سربلند بیرون آمد.
 در این دیدار پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى امینى دبیر اتحادیه انجمن هاى اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاهها برتداوم تلاش دانشجویان و دانشگاهیان براى تحقق اهداف انقلاب تأکید کرد.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.