• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند:

تور امید در آب گل‌آلود اغتشاشات

  • کد خبر : 8280
  • 14 دی 1396 - 23:34
تور امید در آب گل‌آلود اغتشاشات

اغتشاشات چندروزه اخیر در حالی رو به پایان است که حمایت بارز آمریکا و اسرائیل از این جریان را به‌عین دیدیم و دوباره دشمن نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران برای همگان ثابت شد. امیدواریم آن‌هایی که به دائم از دهکده جهانی می‌گویند و به دنبال گفت‌وگو و دست دادن با کدخدا هستند این حوادث […]

اغتشاشات چندروزه اخیر در حالی رو به پایان است که حمایت بارز آمریکا و اسرائیل از این جریان را به‌عین دیدیم و دوباره دشمن نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران برای همگان ثابت شد. امیدواریم آن‌هایی که به دائم از دهکده جهانی می‌گویند و به دنبال گفت‌وگو و دست دادن با کدخدا هستند این حوادث را به‌خوبی به خاطر به سپرند هرچند این حوادث تکرار جریانات مشابه در ۴۰ ساله پیروزی انقلاب هست اما عده‌ای با ساده‌لوحی تمام با دیدن لبخند شیطان بزرگ از خنجر پشت سرش غافل هستند.
اما آنچه در این چند روز پرحادثه و دردناک برایم بسیار گران آمد واکنش‌های عجیب برخی از سیاست زده‌ها بود. در اردوگاه اصلاح‌طلبان عده‌ای که ظاهراً قصد درک مشکلات مردم را نداشته و ندارند دائم در تلاش بودند تا اعتراضات صنفی روزهای اول و اغتشاشات روزهای بعد را به گردن جناح رقیبان بیندازند و این‌گونه وانمود کنند که این جماعت برای تضعیف دولت موردحمایتشان (که البت خود هم به ضعف عملکرد آن معترف‌اند) اجیرشده‌اند.
از شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی تا توهین و تحلیل‌های آبکی در این چندروزه در رسانه‌های منتصب به جریان اصلاح‌طلب بسیار دیده می‌شد.
در این میآن‌هم عده‌ای که اساساً با درد فقر و بیکاری بیگانه‌اند و به قولی ژن‌های خوب محسوب می‌شوند سعی دارند آرزوهای خود را به‌عنوان مطالبات مردم جای بزنند و از آب گل‌آلود خرچنگ شکار کنند!
امروز که روزنامه‌ها را نگاهی انداختم مانند روزهای پیش عدم پوشش دهی مطالبات مردم و عقده‌گشایی‌های سیاسی بسیار به چشم می‌خورد اما آنچه باریم انگیزه شد تا این یادداشت را بنویسم گفت‌وگوی طیبه سیاوشی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و از اعضای لیست امید با روزنامه قانون است. ایشان در این گفت‌وگو که (احتمالاً به جهت اهمیت آن) با تیتر بزرگ در صفحه اول این روزنامه چاپ‌شده بود.
با تیتر بزرگ نوشته‌شده است «تسهیل ورود زنان به ورزشگاه‌ها» فارغ از صحیح یا غلط بودن این مسئله که مراجعه به نظر مراجع عظام تقلید خود راهگشاست سؤالی که برای بنده وجود دارد این است که مگر مشکل و معضل چند درصد از جامعه ایران حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها هست که این‌قدر بر این طبل می‌کوبید آن‌هم در این شرایط که داد مردم از شرایط بد اقتصادی به صدا درآمده است. در برگ برگ تاریخ انقلاب بارها و بارها فاصله اهداف و انگیزه‌های اصلاح‌طلبان از نیازها و خواسته‌های عامه مردم را دیده‌ایم. کسانی که تنها قبل از انتخابات به یاد مردم می‌افتند و شرایط کنونی کشور نیز ناشی از وعده‌های بی‌حدوحساب آن‌ها در فضای قبل از انتخابات هست.
لازم است تا احزاب و جناح‌ها و بالأخص سیاسیونی که به‌عنوان نماینده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند گاها به مناطق فقیرنشین شهر خود هم سری بزنند و ضمن شنیدن مطالبات به‌حق قشر مستضعف جامعه برای آن‌ها به دنبال چاره باشند. لطفاً به آرمان‌های امام راحل و نظام جمهوری اسلامی که نان‌ونمکش را می‌خورید بیشتر توجه کنید.

مرتضی پورسلطانی
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.