• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

تعطیلی مجلس در اوج مذاکرات هسته‌ای اشتباه است

  • کد خبر : 178
  • 09 تیر 1394 - 20:34
تعطیلی مجلس در اوج مذاکرات هسته‌ای اشتباه است

مجتبی مرادی با بیان اینکه تعطیلی مجلس شورای اسلامی در تاریخی که به انتهای این دور از مذاکرات نزدیک می‌شویم، اقدام نامناسبی بود، گفت: درست است که این تعطیلات از قبل برنامه ریزی شده بود اما می شد به خاطر مذاکرات آن را به تعویق انداخت. وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خودشان به خوبی […]

مجتبی مرادی با بیان اینکه تعطیلی مجلس شورای اسلامی در تاریخی که به انتهای این دور از مذاکرات نزدیک می‌شویم، اقدام نامناسبی بود، گفت: درست است که این تعطیلات از قبل برنامه ریزی شده بود اما می شد به خاطر مذاکرات آن را به تعویق انداخت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خودشان به خوبی به اهمیت مذاکرات هسته ای واقف هستند، افزود: چطور مجلس با این تعطیلی می خواهد طرح نظارت بر مذاکرات را که خودش تصویب کرده اجرایی کند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه مجلس باید در این ایام مهم دایر می بود تا نمایندگان با نظارت بر آنچه در مورد هسته ای توافق میشود، هم به طرحی که خودشان تصویب کردند عینیت ببخشند و هم اینکه اجازه ندهند خطوط قرمز در مذاکرات زیر پا گذاشته شود، گفت: شاید نمایندگان مجلس به تیم مذاکره کننده اعتماد کرده باشند و این تعطیلی به آن دلیل باشد، اما یادشان باشد که ویژگی اصلی آمریکا خدعه گری است و ممکن است تیم مذاکره کننده اسیر این خدعه آمریکایی‌ها شود.

مرادی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به صورت دقیق و برنامه ریزی شده بر مذاکرات هسته ای نظارت داشته باشند، افزود: چون این توافق نامه نیاز به تصویب مجلس دارد؛ در صورتی که اشکالی در مذاکرات پیش آید، مجلس هم مقصر خواهد بود.

وی گفت: اگر مذاکرات هسته ای براساس بیانیه لوزان که در آن بسیاری از خطوط قرمز زیر پا گذاشته شده است صورت گیرد آن وقت، قانونی نظارتی که خودمجلس تصویب کرده زیر سوال خواهد رفت و این سوال پیش خواهد آمد که چرا نمایندگان مجلس باید در این برهه حساس به تعطیلات بروند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه مجلس باید براساس اتفاقات مهم سال تعطیلات خود را تعیین کند، گفت: اگر توافق بدی انجام شود؛ چون مجلس در تعطیلات به سر می‌برد یکی از مسببین اصلی آن نمایندگان مجلس خواهند بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.