• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
سینا زعیم زاده در دومین روز از هجدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر:

تعارض در مصادیق، ویژگی بارز لیست شورای ائتلاف

  • کد خبر : 12737
  • 14 بهمن 1398 - 9:38
تعارض در مصادیق، ویژگی بارز لیست شورای ائتلاف

عضو ادوار اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل گفت: جریان اصولگرا تا این لحظه درگیر بازی مبتذل کثرت و وحدت شده است و خبری از ایده های جدید برای اداره کشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، سینا زعیم‌زاده در سومین روز ازاردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر بیان کرد: مسئله اصلی پیش رو در انتخابات دو اسفند، مشارکت حداکثری است، عمیقا معتقدم برخلاف باور کلاسیک جریان راست، می‌توان هم انتخابات با مشارکت بالا برگزار کرد هم مجلس کارا و قدرتمند تشکیل داد، شرط لازم برای تحقق این دو مساله متناقض‌نما، تغییر زمین بازی است، اگر رقابت شفاف و صریح بر سر ایده های حکمرانی شکل گیرد هر دو مسئله محقق می شود.

وی ادامه داد: همان طور که پیش بینی می شد جریان اصولگرا تا این لحظه درگیر بازی مبتذل کثرت و وحدت شده است و خبری از ایده های جدید برای اداره کشور نیست.

جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان، عنوان کرد: در لیستی که شورای ائتلاف تا این لحظه ارائه داده هیچ هم‌گرایی گفتمانی مشاهده نمی‌شود در موضوعاتی مانند عدالت، استقلال و آزادی، افرادی در لیست هستند که در مصادیق با یکدیگر تعارض حداکثری دارند.

زعیم‌زاده ادامه داد: جبهه پایداری به طور کلی ماقبل ایده است، وجوه سلبی و غیریت‌سازی در این جریان پررنگ‌تر از وجوه ایجابی است و تقریبا همه پاسخ ها از قبل آماده است و به ساکت فتنه و عامل تصویب برجام خلاصه می شود.

این عضو ادوار اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل، بیان کرد: جریانی که من نامش را می گذارم چپ نو و خودشان می گویند عدالت‌خواه، موسمی و فصلی، اگر مستقیم وارد انتخابات شود ممکن است سرنوشتی مانند جمعیت دفاع از ارزش‌ها در دهه‌ی هفتاد پیدا کند، جریان اصولگرا اگر نتواند خود را مبتنی بر ایده‌های نو حکمرانی بازسازی کند در صورت موفقیت در انتخابات هم حداکثر مجلسی شبیه مجالس هشتم یا نهم شکل خواهد داد.

ضربه‌ی سنگین عملکرد روحانی به اصلاح طلبان

وی ادامه داد: عملکرد دولت روحانی ضربه سنگینی به اصلاح طلبان زده است، یک نظر سنجی دولتی نشان می دهد تا اواخر دی در صورت ارائه لیست کامل و واحد در شهر تهران به وسیله آقای خاتمی که کمی بیشتر از ده درصد لیست سوم شهر خواهد بود و این باعث می شود این گمان تقویت شود که اصلاح طلبان اگر لیستی بدهند که محتمل هم هست، خبری از حمایت خاتمی نخواهد بود.

زعیم زاده تصریح کرد: البته آنها برای پای کار آوردن بدنه‌ی خود به دنبال ایجاد شوک به فضای سیاسی هم هستند، شوکر هم ممکن است خود جناب رئیس جمهور باشد اظهارات هفته قبل روحانی در همین راستا تحلیل می شود برای این شوک هم روی شذوذات بخشی از رقیب حساب ویژه باز کرده اند، البته آن‌ها هم زمان به این سوال هم فکر می کنند که شوک باید چقدر قوی باشد که انباشت ناکارآمدی که دولت به وجود آورده را به نسیان بسپرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.