• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

تشکل‌های بی‌‌هویت همچون علف سبز در دانشگاه‌ رشد می‌کنند

  • کد خبر : 4980
  • 18 دی 1395 - 16:52
تشکل‌های بی‌‌هویت همچون علف سبز در دانشگاه‌ رشد می‌کنند

علیرضا حاتمی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران این روز‌ها از فضای سنگین فرهنگی حاکم بر فعالیت‌های دانشجویی و تشکلی می‌نالند، گفت: دخالت‌های بی‌مورد معاونت فرهنگی، نظارت‌های سنگینی را به دانشجو دیکته می‌کند که […]

علیرضا حاتمی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران این روز‌ها از فضای سنگین فرهنگی حاکم بر فعالیت‌های دانشجویی و تشکلی می‌نالند، گفت: دخالت‌های بی‌مورد معاونت فرهنگی، نظارت‌های سنگینی را به دانشجو دیکته می‌کند که کار فرهنگی انجام ندهید و سنگ اندازی‌های مختلف، همگی دست به دست هم داده تا فضای بی‌میلی و بی‌انگیزگی را برای فعالیت تشکل‌های انقلابی به ارمغان بیاورند.

 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال قبل در طرح امتیازسنجی وزارت بهداشت رتبه یک را از لحاظ آموزش کسب کرد؛ ولی‌ ای کاش یک نظرسنجی در حیطه‌های دیگر هم انجام می‌شد تا به وخامت حال و هوای فرهنگی دانشجویان این دانشگاه هم پی برده شود.

 

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در این دانشگاه طبق قانون باید جلسات شورای فرهنگی حداقل ماهی باید یکبار با حضور تشکل‌ها برگزار شود، ولی گویا به فراموشی سپرده شده و امور فرهنگی به دست سلایق شخصی مسولان افتاده است، اظهار داشت: بودجه اختصاص یافته به امور فرهنگی در این دانشگاه را می‌توان یکی از بالا‌ترین مقادیر در کل دانشگاه‌های کشور ذکر کرد؛ ولی مشکل جای دیگر است. شاید یکی از دلایل این باشد که بودجه اختصاص می‌یابد، ولی هزینه نمی‌شود. از ابتدای سال با وجود درخواست‌های مکرر تشکل‌های دانشجویی مبنی بر شفاف سازی و ارائه لیست مالی هنوز جوابی از سوی مسئولان داده نشده است.

 

وی گفت: متاسفانه معاونت فرهنگی حیطه کاری خود را در لفظ دانشجویی‌اش و تغذیه و سرویس دانشجو خلاصه کرده و کمترین بهایی به امورفرهنگی در دانشگاه نمی‌دهد و معدود برنامه‌هایی فرهنگی هم با کمک‌های دست و پاشکسته این معاونت، نتیجه‌ای جز پرکردن گزارشات سالانه برای مسئولین بالا دستی ندارد.

 

حاتمی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد فضا فقط برای تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی سنگین است. این اواخر هم شاهد شکل گیری ابهام آمیز گروه‌هاو کانون‌ها و حتی تشکل‌های بی‌هویتی بودیم که مثل علف سبز شده‌اند؛ بی‌آنکه بدانیم از کجا مجوز گرفته و به چه حقی خود را نماینده دانشجویان دانشگاه می‌نامند و به اجازه چه کسی در جلسات وزارتی به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه شرکت می‌کنند. یا با چه اهدافی و به پشتوانه چه کسانی ندای سران فتنه و ضد انقلاب را به عناوین و طرق مختلف در دانشگاه سر می‌دهند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.