• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تسخیر سفارت آمریکا با هدف بستن راه نفوذ صورت گرفت

  • کد خبر : 987
  • 13 آبان 1394 - 18:24
تسخیر سفارت آمریکا با هدف بستن راه نفوذ صورت گرفت

مرتضی غلامعلی تبار فیروزجاییدر گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در ساری، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ ایالات متحده آمریکا به خوبی دریافت که با روی کار آمدن یک دولت انقلابی که اسلام را به عنوان منبع ایدئولوژیک خود قرار داده است منافع آن ها به شدت در خطر قرار می […]

مرتضی غلامعلی تبار فیروزجاییدر گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در ساری، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ ایالات متحده آمریکا به خوبی دریافت که با روی کار آمدن یک دولت انقلابی که اسلام را به عنوان منبع ایدئولوژیک خود قرار داده است منافع آن ها به شدت در خطر قرار می گیرد؛ زیرا امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب، با امتیازات ویژه آمریکا در ایران مخالف بودند و این مخالفت را رسما اعلام کرده بودند.

 وی ادامه داد: همچنین امام رحمۀ الله علیه با مشی سیاسی آمریکا مبنی بر تسلط کامل بر همه کشورهای دنیا و منابع آن ها مخالف بودند؛ بنابراین آمریکایی ها بر آن شدند تا به هر طریق ممکن مانع از تثبیت انقلاب در سال ۵۷ شوند.

فیروزجایی در ادامه با اشاره به اینکه از جمله پایگاه های مهم آمریکا برای جلوگیری از تثبیت این انقلاب، سفارتخانه آمریکا در ایران بود، افزود: در این سفارتخانه اقدامات زیادی انجام می گرفت که به دنبال جاسوسی در این انقلاب و تلاش برای جذب دولتمردان دولت موقت و از این طریق برچیدن ریشه های انقلاب بود.

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، تصریح کرد: این موارد و همچنین پناه دادن به شاه ایران خشم ملت ایران را بر انگیخت و در این میان دانشجویان مسلمان به عنوان قشر بیدار جامعه با احساس این خطرها که از سفارتخانه آمریکا هدایت می شد، بر آن شد که بساط این سفارتخانه را هرچه سریعتر برچیند.

 وی در ادامه با اشاره به مفهوم استکبار گفت: استکبار به معنای آن است که کسی با روحیه کبر و غرور و نخوت با دیگران برخورد کند و خود را از همه نظر برتر از دیگران بداند و رفتار خود را با دیگران از همین لحاظ تنظیم کند و مشی و رفتاری که آمریکا در ارتباط با کشورهای جهان در پیش گرفته است همین است.

 فیروزجایی تاکید کرد: آمریکا فرهنگ خود را فرهنگ برتر می داند و می خواهد با حذف فرهنگ ملی کشور ها فرهنگ خود را حاکم کند و در عرصه سیاسی می خواهد همه کشورها را از تابع امیال سیاسی خود قرار دهد و در عرصه اقتصادی نیز سیستم اقتصادی دنیا را به گونه ای سامان دهد که سود عمده موجود در اقتصاد جهانی به سمت آمریکا روانه شود.

 وی گفت: همه این ها نشان از روحیه سلطه گری و استکباری در آمریکا دارد و در مورد کشور ما نیز مستندات زیادی در تاریخ وجود دارد که نشان می دهد آمریکا قصد آن را دارد که حکومت موجود در ایران را به هر قیمتی حتی به قیمت پایمال کردن حق حاکمیت و استقلال مردم با سیاست های خود هماهنگ کند، که کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نمونه بارزی از این مورد است.

 فیروزجایی در ادامه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و هدف از این اقدام افزود: هدف اصلی از تسخیر لانه جاسوسی آن بود که دست آمریکا از دخالت در کشور ایران کوتاه شود و با تسخیر سفارت در سال ۵۸ در آن مقطع تا حد زیادی این هدف دست یافتنی شد و از میزان نفوذ آمریکا در ایران تا حد زیادی کاسته شد اما ساده انگارانه است که تصور کنیم با تسخیر سفارت در سال ۵۸ این نفوذ به طور کلی از بین رفت زیرا همانطور که رهبری فرمودند اگر ما بخوابیم بدان معنی نیست که دشمن هم خوابیده است و دست از دشمنی بر می دارد.

 وی ادامه داد: اگر لانه جاسوسی تسخیر شد و این راه نفوذ آمریکا سد شد، دالان های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی زیادی وجود دارد که آمریکا از همه آن ها سعی در تهیه لانه های دیگری را برای خود دارد.

 فیروزجایی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل به این مسئله همواره به عنوان چشم بیدار نظام جمهوری اسلامی، این راه های نفوذ را رصد کرده و هشدار داده اند؛ اما این که دیگر مسئولان در این زمینه چه مقدار به وظیفه خود عمل کردند جای بحث و بررسی دارد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.